Babysteps

Ovatko nuo raa'at 25 sekunnin säännöt ja annostelut yms tuttuja? Tuollaisista "kultaisista totuuksista" on hyvä lähteä liikenteeseen.
[/quote]
Kiitos kaikista ystävällisistä huomautuksista; nyt tiedän myös miten käsitellä koneen vettä päivittäin

Jes, olen yrittänyt katsoa erinäisiä youtube videoita ja lukenut viestejä täällä; 7-10 gr kahvia, vastajauhettu, 25-30 sek valuminen, maidon vaahdottaminen..
Kahvina olen käyttänyt vasta ostettua Kaffa S&B Blends Espresso versio 4.2 Latte ja jauhanut Rancilio myllyllä asteella 5 tai 6.
Olen tilannut uuden tamppaajan, saan varmasti 2-3 päivän sisällä, toivottavasti tamppaus sitten paranee.
Tänään 2 kuppia onnistui paremmin ja maidostakin tuli jonkinlaista, mutta vielä puuttui potkua kahvista.
Uutto kesti jopa vähän liian kauan, eli joko tampattu nyt liiankin paljon tai sitten jauhettu liian pieneksi.
Kokeilin toisen kupin 100 % arabica Mister Exclusive Lucaffe, samalla tavalla jauhettu.
Luulen että vähän valui ohi, maku oli parempi mutta vieläkin laihanlainen. Mutta maito on nyt onnistunut paremmin, ehkä vain tämän päivän onnea?
Onko ehdotuksia vahvanmakuisesta kahvista? Jahtaan Cafe Artin makua Turusta; se on tähän asti ollut lempikahvini. (cappuchino)
Tässä tämän päivän kupin kuva!
http://