Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Mitä myllyä suosittelette?  (Luettu 11412 kertaa)

Pressolover

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Mitä myllyä suosittelette?
« : Tammikuu 10, 2008, 22:52:05 ip »

Pitäisi hankkia hinta-laatusuhteeltaan hyvä mylly Isomac Super Giadan rinnalle. Mitä myllyä suosittelette?  n. 170-300 euron haarukassa?

Kirjattu

kahvilaivan kapteeni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 176
Vast:Mitä myllyä suosittelette?
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2008, 01:51:04 ap »

Olen tätä ennenkin mainostanut, mutta olen siis kokenut hyväksi Eureka Mignonin eli Eureka MCF:n. Niitä saattaisi taas olla saatavissa Mokkamestareilta Tampereelta. Portaaton säätö, tyylikäs ja kompakti ulkomuoto, eikä mikään mainstream-ratkaisu, ja erinomainen hinta-laatusuhde (varsinkin kun hankin omani hieman käytettynä). Siinä on siis annostelija, jota monet vierastavat, mutta minusta se on ihan hauska. Siitä kammesta on kiva vedellä puruja ulos.
Muista myllyistä ei ole kokemusta, paitsi Zassenhausin veivimyllystä, mikä oli sekin oikein mukava tuttavuus.
Ps. Kandee käydä läpi tätä foorumia, niin saat lisätietoa.
Kirjattu
La Pavoni Europiccola & Eureka Mignon

Mighty

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
Vast:Mitä myllyä suosittelette?
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2008, 09:26:50 ap »

Itselläni on käytössä Solis Scala. Etuja on suht halpa hankintahinta sekä pieni koko. Pressopannukäytössä myllyn "laariinjauhatus" on osoittautunut käteväksi. SL70 kaverina mylly on pelittänyt mainiosti.

Miinukseksi luonnehtisin muovista rakennetta sekä sitä että mylly ei ole portaattomasti säätyvä. Lievää sähköisyyttä on myös havaittavissa, mutta se taitaa olla yleinen myllyjen ongelma.
Kirjattu
Lelit Elizabeth & Mignon

Esa

  • Administrator
  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 874
Vast:Mitä myllyä suosittelette?
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2008, 10:02:19 ap »

Rancilio Rockyn suhteen ei ole ollut valittamista. Vahva runko, vahva hiljainen moottori, kunnon terät ja kohtuullisen helppo puhdistaa. Portaallinen säätö häiritsee joitain, mutta minun mielestäni portaat ovat riittävän pienet. Portaiden etuna on salamannopea säätö vaikka turkkilaisesta tomusta pannujauhatukseen ja takaisin, ja paluu kerralla täsmälleen oikeaan espressojauhatukseen.
Kirjattu

bartson

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vast:Mitä myllyä suosittelette?
« Vastaus #4 : Tammikuu 11, 2008, 11:09:27 ap »

Zassenhaus -käsimyllyllä jauhan tuplan alle 2-minuutin. Hyvin pelittää Giadan kanssa.
http://www.coffeegeek.com/opinions/coffeeatthemoment/11-25-2007 :P
Kirjattu

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vast:Mitä myllyä suosittelette?
« Vastaus #5 : Tammikuu 13, 2008, 00:51:21 ap »

Itse ostin Isomacin keittimen kylkeen Isomacin Gran Macinino -myllyn.
Se vaikuttaa varsin laadukaalta vehkeeltä ja yksinkertaisesti sopii ulkonäkönsä puolesta saman firman keittimen viereen kuin nenä naamaan.

Itse tilasin laitteen tuolta: http://www.lagondola.it/ Postikuluineen 240e.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E