Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Oscar 2  (Luettu 1993 kertaa)

mjj

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Oscar 2
« : Helmikuu 18, 2021, 10:03:45 ap »

Oscar 2 Electro’sista on saapunut! Noviisina kysyisin paria asiaa. Ohjeissa puhuttiin sokeasta päästä ja puhdistusaineista, mistä ne kannattaa hankkia (pääkaupunkiseutu tai verkkokauppa) ja mitä niiden valinnassa on huomioitava? Entä missä nää huolletaan?
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Oscar 2
« Vastaus #1 : Helmikuu 18, 2021, 13:10:51 ip »

Cafiza-tyyppistä (emäksistä) puhdistusainetta gropolle, takaisinhuuhteluun ja kahvoille.
Ja sitten joskus sitruunahappoa boilerin ja hx:n kalkinpoistoon, mutta se on siiiitten joskus.
Itse umpisihti, itse käytin aluksi ihan menestyksellä tiskihanskasta leikkaamaani pyöreää lätkää tässä takaisinhuuhtelussa.

Itse tilasin muun kaman ohessa tuolta tuota viimeksi: https://www.tse.at/shop/product_info?info=p33875_Coffee-Clean-Reinigungspulver-900g-Dose.html
...mutta en mitenkään mitään kauppaa sinänsä erikseen suosittele, onhan noita, esim. tuolta olen tilannut nakukahvoja, puukahva moiseen, IMS sihtejä etc. https://www.bluestarcoffee.eu/cleaning-products-27-c.asp


« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2021, 16:30:41 ip kirjoittanut OskuK »
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Oscar 2
« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2021, 18:46:15 ip »

Oscar 2 Electro’sista on saapunut! Noviisina kysyisin paria asiaa. Ohjeissa puhuttiin sokeasta päästä ja puhdistusaineista, mistä ne kannattaa hankkia (pääkaupunkiseutu tai verkkokauppa) ja mitä niiden valinnassa on huomioitava? Entä missä nää huolletaan?

Sokean pään luulisi tarkoittavan Oskunkin mainitsemaa umpisihtiä (aka umpifiltteri, umpifilsu, blind-filtteri jne). Cafiza on tunnettu puhdistusainemerkki. Itse olen käyttänyt jotain Pulyn vastaavaa tuotetta. Ne ovat käsittääkseni pääasiassa samaa tavaraa kuin ruokasooda, eivät siis kovin ihmeellisiä mönjiä. Cafiza Grindz on tarkoitetty kahvimyllyjen puhdistamiseen, joten se kannattaa tsekata, että tuote on tarkoitettu nimenomaan keittimien puhdistukseen.

Pääkaupunkiseudulla on kivijalkaliikkeitä, jotka myyvät sekä umpifilsuja ja puhdistusaineita. Crema myy Oscariakin, joten sieltä voisi kysellä hoituuko myös huolto tarvittaessa. Ainakin luulisi Creman osaavan myydä oikean kokoisen (58mm) umpifilsun. Jos Creman toimipisteet eivät satu matkan varrelle, niin tarvikkeita saanee mm. Cafetoriasta ja Kaffecentralenista. Jos Crema ei osaa kertoa huoltoliikettä, niin kahvilaitehuolto.fi varmaankin osaa auttaa tarvittaessa. Ainakin Kaffecentralenilla on myös huoltopalvelua. Yleensä pikkuhuolto hoidetaan itse. Ainakin grupon tiiviste kannattaa opetella vaihtamaan kerran-pari vuodessa (riippuu paljon siitä, paljonko gruppo on kuumana päivittäin). Minuutin-parin homma ja varaosa maksaa viitisen euroa, joten ihan sen takia ei kannata huoltoon saakka kiikuttaa. Jos sattuu asumaan alueella (ei kovin yleistä Suomessa), jossa hanavesi on kovin kalkkipitoista, niin kalkinpoisto kannattaa tehdä aika ajoin. Senkin voi tehdä itse sitruunahapolla netistä löytyvien ohjeiden mukaan. Ei sitä turhan takia kuitenkaan kannata tehdä. Itse asun Helsingissä, jossa hanavesi on pehmeää (=vähän kalkkia) ja kalkinpoistojen väli harvenee koko ajan. Alkuun tein sen max. kerran vuodessa, sitten parin vuoden välein, nykyisin sitäkin harvemmin.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E