Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Loppuelämän koneen valinta - Marsu Micra/Mini, ECM Max / Synch vai joku muu -?  (Luettu 7692 kertaa)

Ristoretto

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48

Suodatinpaperi, oli sitten millainen tahansa, kannattaa aina kastella ensin vedellä. Se vie paperin maun pois. Kostea paperi liimaantuu sihdin pohjaan mukavasti ja pysyy hyvin paikallaan jauhatuksen aikana. Maussa on pieni ero, mutta ei suuren suuri. Taitaa olla niin, että osa aromeista asuu noissa diterpeeneissä. Kuitenkin hyvä vaihtoehto, jos perimä on epäsuosiollinen kolesterolin osalta. Hyvänä puolena on sihdin pysyminen puhtaampana, huonona se, että tällä hetkellä joutuu itse leikkelemään suodatinkiekot. Itse olen käyttänyt Aeropressin suodattimista tuunattuja. Yhtä hyvin toki mistä tahansa suodatinpaperista. Täytyy hankkia jokin kätevä viritys ns. paper punch, jolla homma kävisi silmänräpäyksessä. Valmiinakin noita saa ulkomailta tilattua.

Kompassista puheen ollen: Opettaja kuvaili oppilailleen miten ihmeellistä on se, että muuttolinnut osaavat lentää Suomeen ilman kompassia. Pikku poika vastasi, että olisi se vielä ihmeellisempää jos ne lentäisivät kompassin kanssa.
Kirjattu
La Marzocco Linea Mini | Lagom P64 | La Pavoni Professional |

bcg

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 65

Suodatinpaperi, oli sitten millainen tahansa, kannattaa aina kastella ensin vedellä.

Aeropress-paperin olen aina kastellut, mutta espresso-paperia en. Netistä löytyy juttua puolesta ja vastaan espresso-paperin kastelusta. Paikallaan pysymisessä ei ole ollut ongelmia, mutta jauhan blind shakeriin. Maun suhteen jäin heti koukkuun niihin kun kokeilin ekoja kertoja.

Paperina käytän Weberin EPF:ää: https://weberworkshops.com/products/epf?variant=40783925149749 Aeropress-paperi on hieman paksumpaa, joten ehkä siitä leikattu vaatii kastelun?

Kirjattu

Ristoretto

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48

Mistä olet tilannut nuo paperit? Saako niitä EU-alueelta netistä?
Kirjattu
La Marzocco Linea Mini | Lagom P64 | La Pavoni Professional |

bcg

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 65

Mistä olet tilannut nuo paperit? Saako niitä EU-alueelta netistä?

Weberin omasta nettikaupasta, eli tuo antamani linkki. Ennen maksua lukee toimitustapa. Jos siinä lukee "Deutsche Post", niin ne tulevat Saksasta ja eivät joudu tulliin. Jos siinä lukee DHL, niin Taiwanista ja tulliin. Joskus toimitustapa muuttuu Taiwan->Saksa jos koriin lisää esim Puck Screenin pelkkien paperien lisäksi.

Kaipaako joku muuten käyttämätöntä Puck Screeniä? Olisi yksi ylimääräinen avaamattomassa paketissa.
Kirjattu

Rouva Papunen

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9

Nonni,

nyt on arpa heitetty. Mies halusi terästä ja steampunkkia joten tilaukseen lähti ECM Synchronika ja Eureka Oro Mignon XL. Nyt huilaan ja teen ristinmerkin. Kahviakin on tilattu mutta tuoreudesta en sitten tiedä.
360 millilitran ECM:n maitokannu klikattiin mukaan. Vielä en osaa arvioida, pitäisikö olla myös suurempi. Koneen mukana tulee ECM:n teräksinen
tamppausteline ja nakukahva (Kahvikaverin kaupanpäälliset). Mylly on Cremasta.

Hirvittää tämä oheissälän määrä. Onko se vaaka oikeasti myös kovin tärkeä?




Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576

Vaaka on toisille olennainen ja toisille ei. Itse saatan kerran pariin vuoteen katsoa mihin olen päätynyt annoksissa ja  uuttosuhteissa, silloin käytän jopa kelloakin. Yleensä tuolloin syynä puolihuumori kuin tarve.
Toki noista on itsellenikin iloa jos olisi uudet vehkeet pöydällä ja haluaisi pysyä hypyn päällä kun säätää myllyä ensi kertaa. Jos innostuisin kerta-annosmyllyyn, niin pakollinenhan se olisi.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598

Hyvä Reg Barberin tampperi, just sopiva VST-sihtiin.
Sit toki se vaaka, sen ottaa aika ajoin esiin jos tuntuu, ettei shotti ota osuakseen. Kaks kannua, se pieni yhteen juomaan ja iso josta kahteen.
Nakukahva, ihan vaan noron katselua varten.
Hyvännäköinen knockboxi.
Eiköhän niillä jo pärjää.
Toi tamppausteline oli itsellä aika mukava, vaikka alkuun mietin tarpeellisuutta.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576

Joo, yllättävästi voi lorotuselämä muuttua nakukahvalla ja minun tapauksesani IMS-kopalla.
Ei välttämättä helpompaanpäin kyllä.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576

Mitäköhän tämmöiset Slayerit mahtaa maksaa?
Olis paddle. Ulkonäkö hiukan ufo muttei ihan kamalasti...
https://slayerespresso.com/product/single-group/

Googlea peliin: melko tarkkaan kymppi.
 https://www.espressocoffeeshop.com/en/dual-boiler-espresso-machines/522-0-slayer-espresso-single-group-espresso-machine.html
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2023, 11:13:39 ap kirjoittanut OskuK »
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::