Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Mistä espressokuppeja?  (Luettu 79026 kertaa)

Tvuohi

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Mistä espressokuppeja?
« : Elokuu 07, 2007, 17:45:15 ip »

Kertokaapa mistä olette hankkineen espressokuppinne? Hakusessa on sellaiset pienehköt, paksut, blankot posliinikupit ja lautaset? Olen törmännyt tuotemerkkiin Nuova Point netissä, joidenka kupit on juuri sellaiset joita etsin.

http://www.nuovapoint.com/

Nettikauppoja? Myykö joku myymälä suomessa?

Kertokaapa myös, minkälaisista kupeista pidätte ja mitä niissä arvostatte? Kuvat olisi ihan ok myös!
Kirjattu

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2007, 20:50:30 ip »

Nopealla vilkaisulla ainakin KaffeGrossisten näyttäisi myyvän useammankin sorttisia valkoisia, blankoja essokuppeja lautasineen. Eri juttu kannattaako Ruotsista asti tilata  :(



Kaffecentralen Helsingissä (ja netissä) myy Moakin, Monterivan ja Danesin kuppeja.
Moak:

Tosin omasta mielestäni Danesin kupit ovat sympaattisimmat  :wink:

Vaikken suomalaisen designin ystävä liiemmin olekaan, olen tykästynyt Iittalan Taika-kuppeihin (tosin tuo 1 dl:n koko tuntuu jotenkin suurelta):


Huuto.netiä ei kannata unohtaa, siellä porukka myy usein täysin käyttämättömiä kuppeja edulliseen hintaan.
---
Ai mitä espressokuppeja meillä kotona on? Olen maitokahvi-Mariia, ja essoa tulee juotua sen verran harvoin että Ikean teräksiset Trivsel-kupit ovat ainoat  :oops:  Hyvin ne kyllä toimivat, ja sopivat annoksen koon harjoittelemiseen täydellisesti; tuplaesso mahtuu juuri kuppiin (60 ml).

Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

Esa

  • Administrator
  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 874
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2007, 21:48:39 ip »

Mun kupit on muistaakseni Prismasta ja Stockmannilta. Mulle kupin pitää mieluiten olla valkoista posliinia ilman mitään kuvioita ja koristeita ja muotoilultaan klassisen yksinkertainen.
Kirjattu

Arto

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 73
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #3 : Elokuu 08, 2007, 12:55:17 ip »

Minulla on Iikkean valkoiset kontra-kupit. Aika neutraalit, mutta toimivat hyvin. Lisäksi käytän espresson tarjoamiseen ajoittain shottilaseja, sellaisia ylöspäin leveneviä. Niitä löytyy sekä 4:n, että 7:n cl:n versioina. Capuccinoon käytän Arabian tummanvihreitä teema-kahvikuppeja, jotka ovat sinänsä ihan kivat, mutta vähän turhan pienet. Laten tarjoan Pentikin viinimarja-teekupista. Se on halvatun hankalaa mallia, mutta jos maidon kaato onnistuu, lopputulos on todella näyttävä.
Kirjattu

Bad-E

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 49
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #4 : Elokuu 08, 2007, 20:57:34 ip »

Mä olen himoinnut aina ruotsissa käydessäni näitä kuppeja, hintaa on noin 4-5?/kpl + risteilyt :) Posliini on paksua ja mielestäni nämä ovat klassisen tyylikkäät. Tosin ensi kuussa Harri Koskisen Oma-sarja tulee Arabialta myyntiin, niin voisi senkin espressokupin katsastaa. Yleensä kyllä valitettavasti suomalainen espressoposliini on järjestään liian ohutta.
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #5 : Elokuu 21, 2007, 22:44:26 ip »

Hommasin itselleni HasBean-kuppeja:
http://www.hasbean.co.uk/product_info.php?products_id=796

Ne ovat varsin oivia peruskuppeja, perinteisiä marketeissa näkyviä paksuseinäisempiä ja paremmin lämpöä pitäviä. Eli olen ollut tyytyväinen.

Kauneudesta voi olla montaa mieltä... Yleensä kuppien kyljessä on jonkun suuren italialaisen paahtimon logo, jota en halunnut kun en niitä edes suuremmin juo. Sitten sattui silmään, että omalla hovihankkijalla on myös kuppinsa. Nuo tuli siis hankittua jossain määrin kannatusmielessä. :)
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #6 : Elokuu 30, 2007, 08:20:46 ap »

Lainaus käyttäjältä: Mariia
Vaikken suomalaisen designin ystävä liiemmin olekaan, olen tykästynyt Iittalan Taika-kuppeihin (tosin tuo 1 dl:n koko tuntuu jotenkin suurelta):


Minustakin tuo Iittalan Taika, etenkin tuo sininen, on hieno. Ilokseni sain sellaisen yhdeltä ystävältä juuri lahjaksi. Mittailin eilen, niin ei tuo desia vedä. Mielestäni sopii hyvin espressokupiksi, vaikka en espressokeitintä vielä omista. Doppio menee varmaan mukavasti kuppiin. Ja kyllä tavallinen 30 ml näyttänee kupissa tyylikkäältä. Itse ainakin pidän siitä, että kahviloissa kuppi ei tule lähimainkaan täyteen.

Pitänee ostaa se keitin ja lisää Taika-kuppeja  :P

Ps. Suomalainen design on muuten aivan huippua - mutta tämä lienee makuasia - ja siis se oikea desing.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2007, 22:01:24 ip »

Lainaus käyttäjältä: Tuomas
Lainaus käyttäjältä: Mariia
Vaikken suomalaisen designin ystävä liiemmin olekaan, olen tykästynyt Iittalan Taika-kuppeihin (tosin tuo 1 dl:n koko tuntuu jotenkin suurelta):


Minustakin tuo Iittalan Taika, etenkin tuo sininen, on hieno. Ilokseni sain sellaisen yhdeltä ystävältä juuri lahjaksi. Mittailin eilen, niin ei tuo desia vedä. Mielestäni sopii hyvin espressokupiksi, vaikka en espressokeitintä vielä omista. Doppio menee varmaan mukavasti kuppiin. Ja kyllä tavallinen 30 ml näyttänee kupissa tyylikkäältä.


No voi hitsi vitsi, tähän saakka olen välttänyt kiusauksen, mutta tuo kuulostaa niin hyvältä että voi olla että seuraavan Stockan kanta-asiakasalen (tai muun vastaavan) yhteydessä täytyy käydä antamassa parille kuppiparille hyvä uusi koti...
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

Stenu

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29
    • http://www.voitta.net
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #8 : Syyskuu 03, 2007, 10:46:20 ap »

Löysin onnekseni taannoin Anttilasta paksuja kuppeja. Paljon eri värejä, sisältä aina luonnonvalkoisia. Hyvä muoto ja tassikin toimii. Paksuja ja painavia. Hintaakin toki oli.. pari euroa kipale. Jumboon ei silloin harmaita jäänyt yhtään, kun täytin ostoskorin niillä, mutta siitä on aikaa muutama kuukausi.

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #9 : Syyskuu 03, 2007, 11:32:16 ap »

Valkoinen on sisältä tuo Taika-kuppikin ja lisäksi paksua materiaalia. Yksi ongelma siinä voi olla. Kuppi on hyvin kapea, mikä voi aiheuttaa ongelmia tuplakahvaa käyttäessä, kun tekee doppiota. Asia hoitunee shotin vetoisella espressokannulla.

Mutta tosiaan ei ole itselläni tuota konetta, niin en pääse kokeilemaan.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

Kotimies

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vast:Mistä Bodumin espressokuppeja kotimaasta?
« Vastaus #10 : Syyskuu 03, 2007, 13:09:49 ip »

Minua himottaa kevyesti Bodumin kaksoisseinäiset esso-kupit. Missään en ole kaupassa niitä nähnyt. Löytyykö kotimaasta jostain kauppa, jossa niitä tarjolla? Kuitenkin haluaisin hiplata niitä ennen hankintaa.

Hinta verkkokaupoissa luokkaa 12-14 U$D parilta, mutta sieltä tilattaessa on aina jonkinverran sellaista vaivaa, ettei viitsisi. Ja en ole ihan varma miten ohutseinäiset lasiset kupit kestävät kuljetuksen. Plus sitten pienen lähetyksen postimaksut ja - jos Euroopan ulkopuolelta tilaa - mahdolliset tullin toimenpiteet...
Kirjattu
Quality over Quantity. Always.

hirvi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 74
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #11 : Syyskuu 03, 2007, 13:54:09 ip »

Meillä on sekä Taikaa että Bodumeja. Hyviä ovat, vaikka tosiaan Taika on melko kapea ja ohutseinäinen verrattuna joihinkin muihin. Europiccolan kanssa toimii hienosti. Iso Taikamuki on minusta vähän liian iso edes lattekupiksi.

Bodumia löytyi Kaffecentralenista, ei siis syytä mennä ulkomaille.

Matti
Kirjattu
Hirvi

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #12 : Syyskuu 04, 2007, 13:45:30 ip »

Lainaus käyttäjältä: hirvi
Bodumia löytyi Kaffecentralenista, ei siis syytä mennä ulkomaille.
Matti


... tai ainakaan Ameriikkaan, tanskalaisella Bodumillahan on nettikauppa (www.bodum.dk) ja toimittavat Suomeenkin, jos tilauksen arvo ylittää 225 DK.
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

Kotimies

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #13 : Syyskuu 06, 2007, 12:01:51 ip »

Lainaus käyttäjältä: Kotimies
Minua himottaa kevyesti Bodumin kaksoisseinäiset esso-kupit. Missään en ole kaupassa niitä nähnyt. Löytyykö kotimaasta jostain kauppa, jossa niitä tarjolla? Kuitenkin haluaisin hiplata niitä ennen hankintaa.

Lainaus käyttäjältä: hirvi
Bodumia löytyi Kaffecentralenista, ei siis syytä mennä ulkomaille.

Kysyin Bodumin kuppeja Kaffecentralenista. Heillä on Canteen-sarjaa, mutta ei Pavinaa. Taitaa olla netin tutkimisen paikka.

Onkohan jossain EUn alueen kahvitarvikeliikkeessä noita Pavinoja? Voisi samalla ottaa jotain muutakin, niin pysyy postikulujen yms. osuus jotenkin kohtuullisena?
Kirjattu
Quality over Quantity. Always.

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vast:Mistä espressokuppeja?
« Vastaus #14 : Syyskuu 06, 2007, 12:44:54 ip »

Lainaus käyttäjältä: Stenu
Löysin onnekseni taannoin Anttilasta paksuja kuppeja. Paljon eri värejä, sisältä aina luonnonvalkoisia. Hyvä muoto ja tassikin toimii. Paksuja ja painavia. Hintaakin toki oli.. pari euroa kipale. Jumboon ei silloin harmaita jäänyt yhtään, kun täytin ostoskorin niillä, mutta siitä on aikaa muutama kuukausi.
Sama vamma täällä. Aivan ihmeellisistä, ei-gourmet paikoista ja halpiskaupoista saattaa löytää hyviä kuppeja. Sellaisia nimettömiä, "cefeteria"-tyypin tuotteita. Paksuseinäisiä, istuvat tukevasti tassin päällä, väri yleensä maalarinvalkoinen. Myös Stenun kuvaama luonnonvalkoinen/luunvärinen tulee joskus vastaan. Ne ovat yleensä sellaisia kertaheittoja, siis on ostettava kun huomaa. Seuraavalla kerralla niitä ei enää ole, eikä lisää tule.

cartman
Kirjattu