Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: meCoffee PID  (Luettu 11193 kertaa)

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: meCoffee PID
« Vastaus #30 : Helmikuu 10, 2018, 13:24:20 ip »

Laite asennettu siihen vaiheeseen että ominaisuuksista vain paineen säätö ja käynnistysajastin on asentamatta.

Asentaminen on ollut hyvin yksinkertaista. Ohjeet voisivat olla paremmatkin, mutta riittävät jopa minulle joka en ole paljon sähköliitäntöjen kanssa pelannut. Kännykkäsovellus on ihan ok, hieman epävakaa välillä. Tosin voi liittyä aivan hyvin ongelmasta, johon pääsen seuraavaksi.

Kone lämmittää boilerin aivan oikein ja lämpötilan nousua voi seurata kännykästä. Samalla näkee Silvian merkkivalon himmentyvän, eli boileri toimii pienemmällä teholla, mitä lähemmäs tavoitelämpöä päästään. Sama juttu tietenkin höyrytyslämpöön lämmittäessä. Ongelma ilmenee uuton tai höyrytyksen jälkeen. Uuttaessa lämpötila laskee, boileri käynnistyy 100% tehoille (sovelluksesta voi seurata) ja lämpötila nousee. Tähän asti hyvä. Sitten kun tavoitelämpötila taas lähestyy, sovelluksesta voi seurata että boilerin tehoa lasketaan, mutta Silvian merkkivalo ei himmene. Lämpötila jatkaa nousuaan, ja jossain kohdassa sovelluksen perusteella boilerin pitäisi sammua, mutta Silvian merkkivalosta näkee että ei sammu. Kun lämpö on noussut höyrytyslämpöön asti olen aina sammuttanut laitteen, ettei boileri ylikuumene (tai olen valuttanut vettä läpi jäähdyttääkseni boilerin).

Eli vaikuttaa siltä että laite ei saa sammutettua virtaa boilerista, vaikka se niin yrittää tehdä. Olisiko jonkin releen toiminta väärin, vaikka kontrolleri yrittää tehdä oikein. Laitan tästä kysymyksen myös meCoffeelle. Kävi mielessä myös kokeilla tuota Gaggia Classicin kanssa.
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto

lasy

  • Vieras
Vs: meCoffee PID
« Vastaus #31 : Helmikuu 12, 2018, 14:37:20 ip »

Ongelma ilmenee uuton tai höyrytyksen jälkeen. Uuttaessa lämpötila laskee, boileri käynnistyy 100% tehoille (sovelluksesta voi seurata) ja lämpötila nousee. Tähän asti hyvä. Sitten kun tavoitelämpötila taas lähestyy, sovelluksesta voi seurata että boilerin tehoa lasketaan, mutta Silvian merkkivalo ei himmene. Lämpötila jatkaa nousuaan, ja jossain kohdassa sovelluksen perusteella boilerin pitäisi sammua, mutta Silvian merkkivalosta näkee että ei sammu. Kun lämpö on noussut höyrytyslämpöön asti olen aina sammuttanut laitteen, ettei boileri ylikuumene (tai olen valuttanut vettä läpi jäähdyttääkseni boilerin).

Jatkaako lämpötila siis nousua edelleen, kun pummpu on sammutettu?
Kirjattu

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: meCoffee PID
« Vastaus #32 : Helmikuu 13, 2018, 20:10:43 ip »

Jatkaako lämpötila siis nousua edelleen, kun pummpu on sammutettu?
Kyllä. Ainoa miten boileri sammuu on käyttämällä koneesta kaikki virrat pois.
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto

lasy

  • Vieras
Vs: meCoffee PID
« Vastaus #33 : Helmikuu 15, 2018, 19:34:47 ip »

Ilmeisesti uuto saa laitteen sekaisin. Kuulostaa kyllä siltä että ohjauksessa on vikaa. Mahtaako mennä myös sekaisin, jos uuttoa käyttää päällä kesken esilämmityksen? Entä sekoaako myös jos ei ollenkaan käytä uuttoa päällä, laittaa suoraan höyrytyksen päälle ja laskee sitten lämpötilaa päästämällä höyryä?
Kirjattu