Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Kimppatilaus, Helsinki  (Luettu 45518 kertaa)

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #30 : Marraskuu 06, 2017, 16:49:48 ip »

Valitkaa teille sopiva kohde, voin sieltä sitten katsella omaa valintaani. Ajatuksissa 2-4kg vihreää yirgacheffeä tai vastaavaa peruspapua.

Jos oletan neljä tästä..

Voisin ottaa pari kiloa Harraria ja siihen pari kiloa jotakin pehmeetä Brassia, joku osaava voi ehkä tuossa neuvoa?

Neljä tästä..

Pirulauta, Behmorini syttyi tuleen ja nyt täytyy tutkia vahinkoja. Voisin ehkä muutaman kilon ottaa jos tuo rakkine suostuu vielä heräämään  :o ???

Hui saatana! Kuinka syttyi mistä? Miltä näyttää? Paloiko kuoriaines, papu vai itse paahdin?

..ja kaksi kiloa tästä..

Niin itselle jäisi kahdestakymmenestä kilosta vielä kymmenen, joka on omalle kulutukselle ainakin yli tuplasti liikaa. Eli 20% alennus jää kyllä saavuttamatta Ongelta, jos ei tule muita tilaajia.

Täytyy yrittää selvittää tai kysellä mitä postikulut ovat noista muista. Ne voidaan sitten jakaa kilomäärien mukaan.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #31 : Marraskuu 06, 2017, 17:50:49 ip »

Voin vähän lisätä, jos tulee kivoja ideoita. Joskus olen Ivolta tilannut 20 kiloakin... kyl ne säilyy.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #32 : Marraskuu 06, 2017, 19:00:47 ip »


Täytyy yrittää selvittää tai kysellä mitä postikulut ovat noista muista. Ne voidaan sitten jakaa kilomäärien mukaan.

Doclands:
16,00€ - 5 kg
21,00€ - 10 kg
27,00€ - 15 kg
32 , 00€ - 20 kg

Rohebohnen:
Here are the transport costs:
- up to 5 kg shipping weight flat rate 12.90 EUR
- over 5 kg to 10 kg shipping weight 15,90 EUR
- over 10 kg to 20 kg shipping weight (maximum weight) flat rate 19.90 EUR

The maximum package weight is 20kg. If you need more than 20 kg, please place a second order.

Ongebrandin toimituskulut ovat kiinteä 50 euroa, eli ainakin sieltä kannattaa tilata isompi satsi kerralla. Vähintään 20 kiloa, jotta saa 20% alennuksen pavuista.

Jonkun pitäisi vaan kertoa mistä tilataan? Minulle kyllä käyvät aidosti kaikki. Ongebrandilta ei tietysti valinnanvara lopu, jos saamme 20kg täyteen, niin ei se kalleimmasta postituksesta huolimattakaan ole mikään kamala.

Itse valitsisin ehkä Doclandsin tai Ongerandin. Rohebohnen valikoima on kyllä liian pinen oloinen itselle.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2017, 19:21:36 ip kirjoittanut PaljonMaitoa+VahvaaKahvia »
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #33 : Marraskuu 06, 2017, 19:53:52 ip »

Jos tilaus jää pieneksi niin Ongebrandin toimituskulut 50€ kirpaisee.
Rohkaffeebohnen.de valikoima kandee katsoa myös. Toimituskulut 20 kg on jossain 30€ kieppeillä.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #34 : Marraskuu 08, 2017, 11:55:21 ap »

Moikka,

Olemme Paljon maitoa... Tanelin kanssa taipumassa tilaukseen "Ongelta". Valikoimaa löytyy ja eiköhän se laatukin lähe enempi paahtajasta-mesta.
Jos kelpaa, niin mulle vaan tietoa. Laitan tilauksen menemään ja jokainen voi sitten hakea papunsa Mariankadolta, tai Pakilasta, jos sopii paremmin.

Kustannukset voitaneen jakaa niin, että pavut maksetaan ja sitten kulut kilojen mukaan??

Ivo on tähän asti lähettänyt lastin mulle siten, että lasku on tullut mukana. Aiemmin lähiSivaan, mutta nyt en tiiä. Paku ja nokkakärryt löytyy, joten eiköhän se siitä...

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #35 : Marraskuu 08, 2017, 12:24:29 ip »

Minulle käy edelleen mikä tahansa ostopaikka
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #36 : Marraskuu 08, 2017, 14:20:08 ip »

No,

Sovitaanko sitten Ongebradtista? ja tilaukset mulle tänne, tai vielä mieluummin kaskeolli at gmail.com

Å
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #37 : Marraskuu 08, 2017, 19:51:01 ip »

Hui saatana! Kuinka syttyi mistä? Miltä näyttää? Paloiko kuoriaines, papu vai itse paahdin?

Heitän kommentit Behmorin ketjuun, niin ei mene offtopiciksi.

No,

Sovitaanko sitten Ongebradtista? ja tilaukset mulle tänne, tai vielä mieluummin kaskeolli at gmail.com

Å

Mä voisin ottaa jotain kans, pistän meiliä kun keksin mitä tuolta Ongelta haluaisin. Tilatkaa kaikki kunnon määrät niin saadaan postikulut suhteessa per kilo alemmaksi  8)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2017, 20:00:50 ip kirjoittanut migu2 »
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #38 : Marraskuu 11, 2017, 18:49:31 ip »


Sovitaanko sitten Ongebradtista? ja tilaukset mulle tänne, tai vielä mieluummin kaskeolli at gmail.com

https://www.ongebrand.nl/en/shop1

Ongebrand sovittu ja pistin maililla mitä tahdon.

Jos muutkin kuin jo sopineet tahtovat mukaan, niin pistäkää viestiä ja mailia Tinurille. Saadaan tuo 20kg täyteen ja -20% alennus.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #39 : Marraskuu 11, 2017, 23:16:55 ip »

Hyppäsin mukaan neljällä kilolla. Jos tilaus näyttää jäävän pikkuisen alle -20% alennusmäärän, niin voin siinä tapauksessa ottaa vaikka kilon lisää jotain papua. Sehän tulisi ikään kuin ilmaiseksi, jos tarvittava määrä saadaan täyteen...

Paitsi jos päätyy jemeniläiseen Mocca Matariin. Sääli, että se on kutakuinkin tuplasti kalliimpaa kuin muut. Minulla oli sitä taannoin ja se jätti kerrassaan positiivisen muistijäljen - ainakin sillä hinnalla, jolla sen silloin sain (15€/kg).
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #40 : Marraskuu 12, 2017, 18:30:48 ip »

Neljällä kilolla myös mukana.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #41 : Marraskuu 12, 2017, 22:35:51 ip »

Paitsi jos päätyy jemeniläiseen Mocca Matariin. Sääli, että se on kutakuinkin tuplasti kalliimpaa kuin muut. Minulla oli sitä taannoin ja se jätti kerrassaan positiivisen muistijäljen - ainakin sillä hinnalla, jolla sen silloin sain (15€/kg).

Jep, mä oon harrastanut aina noita jemeniläisiä. Niiden saatavuus ja laatu vain vaihtelee paljon. Seassa on todellisia helmiä ja sitten voi tulla täysin puulta maistuvaa roskaa ja rahat valuvat hukkaan. En raaskinut ottaa tälläkään kertaa.

6 kiloa tulee mulle.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #42 : Marraskuu 14, 2017, 12:01:42 ip »

Moikka.

Yritä taivuttaa Ivoa ottamaan tilaus excelillä, mutta vaikuttaa heille vähän vaikeelta.
Ristrettoon ei kelpaa uusi exceli, joten väänsin sen pdf:ksi. Kilot meni seuraavalle sivulle.
Katsokaa, onko kaikki tilaajat mukana, niitäkun on tullut sekä maililla, että tänne.

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #43 : Marraskuu 14, 2017, 13:17:18 ip »

Moikka2

Nyt on tilaukset saatu:

Migu,
Tirofaux,
Taneli,
Jari,
Olli.

Yhteensä 30 kg. Yritän vielä taivuttaa Ivoa taulukkoon, muuten menee liian hankalaxi.

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Kimppatilaus, Helsinki
« Vastaus #44 : Marraskuu 14, 2017, 19:02:06 ip »

OK.

Excelistäkin voinee ottaa screenshotin jos ei muu toimi :)
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..