Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Simonelli Oscar 2  (Luettu 109335 kertaa)

Homer

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 12
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #150 : Helmikuu 27, 2016, 17:26:35 ip »

Kiitos ehdotuksista. Pitää vielä rauhassa kuitenkin pohtia sitä Pharosta. Jos myllyn pyörittäminen käsin ottaa päähän jossain vaiheessa niin voihan sen toki myydä.
Kirjattu

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #151 : Helmikuu 27, 2016, 17:33:14 ip »

Foorumillahan on myynnissä Rocky. Unohda ne puheet sen soveltumattomuudesta espresso käyttöön ( ihan täyttä tuubaa) ja nauti hyvästä kahvista. Rocky on luotettava, toimiva mylly.
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #152 : Helmikuu 27, 2016, 18:18:21 ip »

Foorumillahan on myynnissä Rocky. Unohda ne puheet sen soveltumattomuudesta espresso käyttöön ( ihan täyttä tuubaa)

Ohhoh, aika voimakkaasti sanottu. Oletko omistanut Rockya? Tai edes käyttänyt sitä?
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #153 : Helmikuu 27, 2016, 18:45:29 ip »

Ohhoh, aika voimakkaasti sanottu. Oletko omistanut Rockya? Tai edes käyttänyt sitä?
On sama kuin sanoo Varion olkoon kelvoton espressolle, tuurilla kestää.

Mut mitäs mä tästä enempiä, itsellä myllykuume ja kovasti houkuttelee isomman kaliberin tykit keittiöön :)
Auton mokoma pitää vielä huollattaa, ni ei tästä juosten mennä uutta hakemaan.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #154 : Helmikuu 27, 2016, 18:52:38 ip »

Ohhoh, aika voimakkaasti sanottu. Oletko omistanut Rockya? Tai edes käyttänyt sitä?
Jos olet lukenut ketjua, tiedät hyvin, että en ole omistanut Rockya enkä edes käyttänyt sitä. Voin silti kyseenalaistaa foorumilla esitettyjä väitteitä ja varsinkin väitteitä, joille ei ole löytynyt mitään tieteellisempää perustelua. Joku kirjoittaa mielipiteitään foorumilla ja niitä pielipiteitä aletaan pitämään yleisenä totuutena? Minun tuuba -väitteeni on ihan yhtä validi kuin väite Rockyn soveltumattomuudesta espressokäyttöön.

Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #155 : Helmikuu 27, 2016, 18:54:44 ip »

On sama kuin sanoo Varion olkoon kelvoton espressolle, tuurilla kestää.

Ei ole sama asia, sillä omat kommenttini perustuu omiin käyttökokemuksiin ja en ole sanonut Varion olevan kelvoton espressolle, sehän toimii siinä loistavasti. Ainoastaan luotettavuudessa on ongelmia, niinkuin oma Varionikaan ei kestänyt espressokäytössä. Ja niin on tapahtunut monelle muullekin.

En lähtisi teilaamaan muiden kommentteja ilman omia kunnollisia käyttökokemuksia.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #156 : Helmikuu 27, 2016, 18:58:03 ip »

En mä tuota sulle tarkoittanutkaan, taisin ilmaista itseni huonosti tässä.
Ihan oikein puit tuon sanoiksi.

Enkä itsekään lähtisi näitä myllyjä lähemmin kommaammaan, just nää kaksi olen kuitenkin omistanut/omistan.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #157 : Helmikuu 27, 2016, 19:25:39 ip »

Pysyn kannassani. Väite, että Rocky ei sovellu espressokäyttöön on mielestäni täyttä tuubaa. En silti väitä, että se olisi paras vaihtoehto. Kestävä kylläkin.

En aio tästä asiasta mihinkään debattiin ryhtyä. Monesti vain tuntuu siltä, että jossakin foorumilla (usein H-B), jonkun (auktoriteetin?) mielipide otetaan vastaan täysin kritiikittä ja sitä mielipidettä aletaan jakamaan eteenpäin universaalina totuutena. Näin on käynyt espresso -maailmassa useita kertoja. Muutama vuosi sitten TIEDETTIIN ihan yleisesti harrastajien keskuudessa, että Mahlkönigin EK43 ei sovellu ollenkaan espressojauhatuksiin.

ps. olen kyllä juonut Rockylla tehtyjä kahvijuomia paljonkin, koska aloittaessani harrastukseni kahvien parissa, ei Suomessa juurikaan muita vaihtoehtoja edes ollut kuin Rocky tai Mazzer Mini. Tuttavani on siis tietämättään jauhanut espressoa vuosikymmenet kelvottomalla myllyllä. Onneksi ei ole ollut tietoinen tästä itse...
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

opheinonen

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 265
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #158 : Helmikuu 27, 2016, 19:29:37 ip »

Säästä hetki ja osta sitten paremmat. Mieluiten säästä vielä hetki lisää ja osta kerralla kunnolliset.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione V2+Mazzer Minia A+Pharos+Niche Zero

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #159 : Helmikuu 27, 2016, 20:30:11 ip »

Pysyn kannassani. Väite, että Rocky ei sovellu espressokäyttöön on mielestäni täyttä tuubaa. En silti väitä, että se olisi paras vaihtoehto. Kestävä kylläkin.

En aio tästä asiasta mihinkään debattiin ryhtyä. Monesti vain tuntuu siltä, että jossakin foorumilla (usein H-B), jonkun (auktoriteetin?) mielipide otetaan vastaan täysin kritiikittä ja sitä mielipidettä aletaan jakamaan eteenpäin universaalina totuutena. Näin on käynyt espresso -maailmassa useita kertoja. Muutama vuosi sitten TIEDETTIIN ihan yleisesti harrastajien keskuudessa, että Mahlkönigin EK43 ei sovellu ollenkaan espressojauhatuksiin.

ps. olen kyllä juonut Rockylla tehtyjä kahvijuomia paljonkin, koska aloittaessani harrastukseni kahvien parissa, ei Suomessa juurikaan muita vaihtoehtoja edes ollut kuin Rocky tai Mazzer Mini. Tuttavani on siis tietämättään jauhanut espressoa vuosikymmenet kelvottomalla myllyllä. Onneksi ei ole ollut tietoinen tästä itse...

Kyllä Rocky espressokarkeuteen pystyy, että sikäli se on espressokelpoinen mylly, mutta sitten jos aletaan puhua hyvänmakuisesta essosta, niin Rockyä ei kannata tuoda keskusteluun. Parempi mylly vaan tuottaa paremman espresson. Tästä on turha keskustella, koska eron huomaa vain maistamalla.

En ole omistanut Rockya, mutta olen juonut useita sillä tuotettuja kupillisia. Ei se ole koskaan millään lailla vakuuttanut. Niistä vaan jää jotenkin se maku puuttumaan. Pharos on samaa hintaluokkaa ja vähintään ziljoona kertaa parempi. ;)

Mutta kysehän on lopulta siitä, että mihin sen hyvän espresson rajan vetää. Kyllä Rockyllä pärjää, jos ei kaipaa parempaa... Ei Rockyn tuottamaan kahviin ainakaan kuole. ;D

Edit:
BTW, törmäsin tuossa toisessa aktiivisessa keskustelussa tällaiseen:
Lavazzan Qualita Rossa on ollut ihan asiallista, vaikka PE -päiväys oli mennyt umpeen jo 6/2015.

Eipä sillä myllyn laadulla sitten liene niin väliä. ;)

Olen pahoillani jos meni liian henkilökohtaiseksi, mutten voinut vastustaa kiusausta. Yksi hirveimmistä kahveista joita olen viime vuosina joutunut maistamaan. Siis edes suhkoht tuoreena...


« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2016, 20:46:58 ip kirjoittanut Jari »
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #160 : Helmikuu 27, 2016, 21:06:30 ip »

Mun pitää saada jostain Pharoksella vedettyjä shotteja, niin paljon siitä on tullut tässä hyvää sanottavaa.

Ihan mielenkiintoista seurata mihin myllyyn Homer päätyy :)
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #161 : Helmikuu 27, 2016, 21:29:21 ip »

Mun pitää saada jostain Pharoksella vedettyjä shotteja, niin paljon siitä on tullut tässä hyvää sanottavaa.

Voin tulla joskus näyttämään Pharosta, jos kiinnostaa. Kylään en nyt kutsu, kun asustelen putkiremonttia paossa metsän keskellä.
Käsittääkseni asustelet Stadissa (tarjous siis sillä varauksella, en ihan Lappiin asti lähtisi ajelemaan ;)). Stadissa tulee käytyä täältä evakostakin vähän väliä...
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #162 : Helmikuu 27, 2016, 21:31:25 ip »

En mä tuota sulle tarkoittanutkaan, taisin ilmaista itseni huonosti tässä.
Ihan oikein puit tuon sanoiksi.

Aye, aye, sir  8)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #163 : Helmikuu 27, 2016, 21:46:30 ip »


Olen pahoillani jos meni liian henkilökohtaiseksi, mutten voinut vastustaa kiusausta. Yksi hirveimmistä kahveista joita olen viime vuosina joutunut maistamaan. Siis edes suhkoht tuoreena...

😄 älä suotta pahoittele. Btw...se segafredo oli VIELÄ kauheampaa.

Olisi hyvä tehdä sokkotesti. 10 shottia, joista osa jauhettu Rockylla, osa joillakin muilla nimeämättömillä myllyillä tehtynä. Rockylla tehdyt pitäisi erottua helposti...
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Simonelli Oscar 2
« Vastaus #164 : Helmikuu 27, 2016, 21:47:00 ip »

Pysyn kannassani. Väite, että Rocky ei sovellu espressokäyttöön on mielestäni täyttä tuubaa. En silti väitä, että se olisi paras vaihtoehto. Kestävä kylläkin.

Noh, noin kärjistäen ei ole tainnut kukaan sanoa. Espressoa sillä saa toki aikaiseksi, mutta lähinnä oma pointtini oli se, että muitakin vaihtoehtoja löytyy nykyään (onneksi). Kestävä ja suht' laadukas mylly se on, tosin tirofaux sai aikoinaan maanantaikappaleen ja ei oikein pärjännyt sen kanssa.

Mun mielestä on hyvä, että jokainen kertoo oman mielipiteensä ja parempi vielä jos eri näkökulmista.

Pharos on varmasti hyvä mylly, mutta käsimyllyt eivät todellakaan ole mun juttu, mun hermorakenne ei kestä niillä veivaamista. En kommentoi Pharosta ollenkaan, koska en ole edes nähnyt moista rakkinetta livenä  ;D. Aikoinaan pakosta jouduin käsimyllyä käyttämään ja hainkin samantien sopivan avaimen ruuvinvääntimeen, jonka avulla jauhatus menikin hyvin  8)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2