Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?  (Luettu 9481 kertaa)

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?
« Vastaus #15 : Marraskuu 26, 2015, 12:41:42 ip »

Tuleeko siihen joku venttiili?

Onko se venttiili aidosti tollasissa tarpeen?
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?
« Vastaus #16 : Marraskuu 26, 2015, 13:17:19 ip »

Olen varautunut kiinnittämään venttiilin muovituubin kanteen jos tarvetta esiintyy.

Aiemmissa kokeiluissani hieman suuremmilla muovipurkeilla omapaahtopavut tosiaan päästävät kaasua sellaisiin paineisiin että purkit alkavat selvästi pullistella. Ilmeisesti kuitenkin jossain vaiheessa purkin vääntyessä kierresektori päästää kaasua ulos, siis hieman venttiilin kaltaisesti. Olen tosin raottanut hetkeksi korkkia seuraavana päivänä kun olen vältellyt pullistelua.

Pienessä tuubissa olettaakseni papujen suhteellinen osuus tilavuudesta on pienempi ja paineen kasvu voi jäädä niin vähäiseksi ettei poistolle ole tarvetta.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?
« Vastaus #17 : Marraskuu 26, 2015, 21:59:26 ip »

Aika jännää että kaffa puhuu vaaleamman paahdon puolesta.. Heidän omat kun on melkein poltettu ;D

No Kaffalla on suhteellisen iso tuotevalikoima, joten sinne mahtuu montaa paahtoastetta mukaan. Mitä heidän premium tuotteisiinsa oon tutustunut niin ovat kyllä suht vaaleaksi paahdettuja.

-Mikko-
Kirjattu

andrimus

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 129
Vs: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?
« Vastaus #18 : Marraskuu 26, 2015, 22:32:53 ip »

Niinhän noita on. En silti ole löytänyt sieltä vielä paahtoa ,jonka olisin tilannut uudestaan.
maku asioistahan voi aina kiistellä. Tai no taitavat olla ainoat mistä voi ;)
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?
« Vastaus #19 : Marraskuu 27, 2015, 10:04:24 ap »

Mielipiteistä kautta linjan voi kiistellä. Niitä on muitakin kuin makuasioita.
Hypoteeseistä voi myös kiistellä.

Minäkään en kyllä ole aivan kamalan innoissani ollut Kaffan kahveista. Kyllä niistä hyvää kahvia saa, mutta tuppaavat olemaan kamalan vaikeita.
Kirjattu

Cirya

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 65
Vs: Ensivuoden (2016) tulevat kahvitrendit? Arvailua?
« Vastaus #20 : Marraskuu 27, 2015, 11:06:46 ap »

Kaffan Kenya Chorongi oli ainakin varsin mainio, kun sen lähikuppilassa Kalitan läpi valuttivat. Mehukas marjapläjäys vähän teemäisellä jälkimaulla. Eikä ole paahdolla pilattu, mutta hinnalla ehkä. Kyseisessä kuppilassa kaikki käsinsuodatetut maksavat saman verran niin kehtaa tilata vähän eksoottisempaakin. Vaatinee vaan aika hyvän myllyn ja pehmeän kaatokäden että saa noin paljon makua kuppiin.

Kyllä täällä Pohjolassa kannattaisi minunkin mielestäni ihan suosiolla pysytellä vaaleissa paahdoissa kun vesikin on useimmiten sen verran hyvää ettei sivumakuja ui mukaan.

Ja niin itse aiheeseen. Minäkin uskon,  että yhä suurempi määrä kahvista tullaan myymään papuina ja että kahvimyllystä alkaa tulla tavallisempi näky keittiöissä. Tavallisia jauhavia sähkömyllyjä alkaa kuitenkin saada jo reilusti alle satasella.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2015, 17:03:26 ip kirjoittanut Cirya »
Kirjattu