Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Käyttökatko tulossa maanantaina 22.4.!

Kirjoittaja Aihe: Keittimen vuosi(kymmen) huolto?  (Luettu 2277 kertaa)

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Keittimen vuosi(kymmen) huolto?
« : Marraskuu 08, 2015, 18:00:48 ip »

Olen tässä aikeissa pistää keittimeni päreiksi (taas). Tarkoituksenani olisi tehdä perusteellinen puhdistus ja tiivisteiden yms. nippeleiden uusiminen. Mitään oireilua ei ole esiintynyt, mutta useamman vuoden kotikäyttö ilman merkittäviä toimenpiteitä on luultavasti jo jättänyt jälkensä. Edellinen "iso huolto" oli reilut 7 vuotta sitten ja sen jälkeen olen parin vuoden välein tehnyt pelkän kalkinpoiston, joten luultavasti boileriinkin on jotain kertynyt, vaikka sitä vettä olen säännöllisesti vaihtanutkin.

Myös esiuuton rakentamista olen harkinnut, kun sen voi melko yksinkertaisesti tuohon rakentaa. Entäpä boilerin eristäminen? Boilerin ympärillä on suhteellisen väljää, joten eristäminen voisi olla melko helppoa. MIllä materiaalilla eristäminen tulisi tehdä?

Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Keittimen vuosi(kymmen) huolto?
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2015, 19:20:26 ip »

Armaflex HT tai muu kuumuutta kestävä solukumi lienee parasta eristettä. Villa toimii sekin.
Kirjattu

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Keittimen vuosi(kymmen) huolto?
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2015, 13:21:04 ip »

Kone atomeina ja hapotettu. Yllättävän siistissä kunnossa oli boileri. Ei juurikaan "moskaa" sisällä, kuten 7 vuotta sitten, kun liittomme Portofinon kanssa alkoi. Nyt odotellaan tiivisteitä ja varaosia hetken aikaa. Startti tullee olemaan reilun viikon kuluttua, mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, startin aikana paljastunee aina jotakin yllättävää... ;)
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*