Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: kaffeologie s-filter aeropressiin  (Luettu 2759 kertaa)

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
kaffeologie s-filter aeropressiin
« : Tammikuu 30, 2013, 12:41:49 ip »

Tämmöinen tuli taloon...
(Joulukuun 12. - kaffeologie s-filter aeropressiin)

Eipä oikein ole kestänyt käyttöä. Muutama sata kupillista (käytetty vain arkipäivisin toimistolla parin hengen toimesta) ja suodatin vetelee viimeisiään.
Onkohan maanantaikappale vai suunnitteluvirhe? Itse kallistuisin ehkä jopa jälkimmäiseen.

Suosituksia korvaavasta tuotteesta? Paperifiltterit ei innosta.
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

oldpet

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 165
Vs: kaffeologie s-filter aeropressiin
« Vastaus #1 : Tammikuu 30, 2013, 12:54:05 ip »

Jahas, minua harmitti aiemmin kun tilasin sen Ablen filtterin tuon sijasta, koska sekin alkoi vääntymään hyvin nopeasti. Suo siellä, vetelä täällä.

On sen käyttö jäänyt kuitenkin vähemmälle, ja wanhaa coavaa tulee edelleen käytettyä. Toisinaan tulee filttereitä käytettyä, mutta edelleenkään se alkuperäinen pakkaus ei ole kulunut loppuun, vaikka aeropress on lähestulkoon jokapäiväisessä käytössä ollut jo 2 vuotta.
Kirjattu
Kupissa tänään:

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: kaffeologie s-filter aeropressiin
« Vastaus #2 : Tammikuu 30, 2013, 13:50:41 ip »

Ablen disk fine on minulla toiminut moitteetta.
Pientä kuprua siinä on, mutta ei niillä kupruilla ole mitään merkitystä minkään suhteen. Toimii.

Tuon filtterikankaan kiinnitys reunukseen ei kyllä todellakaan näytä järkevältä. Minusta reunamateriaalia pitäisi olla molemmin puolin. Itse varmaan lähtisin toteuttamaan tuommoista siten, että reuna valettaisiin muovista.
Kirjattu