Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Päivän turhauma  (Luettu 6900 kertaa)

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Päivän turhauma
« : Lokakuu 24, 2012, 14:05:47 ip »


Pientä turhautumista kahvikoneettomaan arkeen.
Kaksi kertaa vääntänyt mutteripannulla mokkaa ja: melko huono.
Tänään hain paketin presidenttiä ja kokkasin panukahvit: huono.

Vähän on olo kuin Seppo Seponseponsepolla.

Pientä lohtua tuo Noidan kulku kartalla. Tosin se(kin) aiheuttaa enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia, mutta veikkaukseni on:

Keitin ei ole lähtenyt kaupan hyllystä, vaan tehtaan varastosta -se kun olisi aika liki tuota Fedexin transitpistettä.
Parempi niin, todennäköisyys että saa lastentautisen alkusarjan koneen on näin hieman pienempi.

http://goo.gl/maps/sJ99X
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #1 : Lokakuu 24, 2012, 15:34:11 ip »

Voivoi,

Odottavan mato on hidas. Lohduttaako yhtään, että se oli Veronassakin, joka eilisen leffan perusteella on kaunis paikka?

Onko talossa ollenkaan Aeropressiä?

Voisit kokeilla markettikahveista vaikkapa keltaista tiiliskivipussia, jossa lukee Brazil. Itse olen joskus tuota käyttänyt kohtuullisena korvikkeena.
En ole koskaan tykännyt Presidentistä pannukahvissa, mieluummin sitten Juhlista, vai mitä se nyt olikin.

Sitkeyttä...

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #2 : Lokakuu 24, 2012, 16:16:05 ip »

Voivoi,

Odottavan mato on hidas. Lohduttaako yhtään, että se oli Veronassakin, joka eilisen leffan perusteella on kaunis paikka?

Eilinen leffa on minusta säälittävän ja raivostuttavan välimaastosta. Verona on kyllä kiva paikka, kaksi kertaa olen tuolla käynyt; löytyy mm. maanmainio heppaliharavintola joka saa unelmat nousemaan siivilleen...

Onko talossa ollenkaan Aeropressiä?

Voisit kokeilla markettikahveista vaikkapa keltaista tiiliskivipussia, jossa lukee Brazil. Itse olen joskus tuota käyttänyt kohtuullisena korvikkeena.
En ole koskaan tykännyt Presidentistä pannukahvissa, mieluummin sitten Juhlista, vai mitä se nyt olikin.

Sitkeyttä...

Olli

Juu, naisväki likistää aamukahvinsa Aeropressillä.
Minä vaan ajattelin käyttää näitä värkkejä, jotka ovat jääneet vähän lapsipuolen ja koristeen asemaan huushollissa...mutta joko muistot ovat kultautuneet tai vaan oli huonoa karmaa.
Joka tapauksessa oma kofeiiniherkkyyteni nousui myös kivasti esiin: kädet ja jalat aivan jäässä ja kainalot hikoilevat tästä "normikahvista". Päivän paikallisehti kun kirjoitti miltei kokosivun jutun kahvikulttuurista ja termi "erikoiskahvi" oli kovasti pop, Minua moinen ärsyttää kun tämä suomalainen erikoista on jos mikä.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #3 : Lokakuu 24, 2012, 17:01:23 ip »

Nythän olis hyvää aikaa tutustua filtterikahveihin huolella.
Uuttomenetelmiä kun on niin penteleesti.

AP jollei miellytä, niin vaikka V60, Woodneck, Abid jne.

Saattaa vielä jäädä espressot jossain välissä vähemmälle, kun pääsee hyvien filttereiden kimppuun ;)
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #4 : Lokakuu 24, 2012, 21:04:12 ip »

Joo, ja yksi on tuo Virolainen menetelmä, jossa pannaan purut kupin pohjalle ja pannusta kuuma vesi päälle. Pyöräytetään lusikalla ja annetaan hetki laskeutua... ja ei muuta kuin juomaan. Hifistelijä mittaa veden ja vasta jauhetun kahvin  määrän tarkasti. Itse juon silloin tällöin kahvin näin, jos ei ole muita juojia ja tekee jotakin "tilapapua" mieli.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #5 : Lokakuu 25, 2012, 10:02:33 ap »

Voisit kokeilla markettikahveista vaikkapa keltaista tiiliskivipussia, jossa lukee Brazil. Itse olen joskus tuota käyttänyt kohtuullisena korvikkeena.
En ole koskaan tykännyt Presidentistä pannukahvissa, mieluummin sitten Juhlista, vai mitä se nyt olikin.

Tuli mieleen tästä juttu muutaman viikon takaa... Ostin työkaverin pyynnöstä Alepasta tarjouskahvia, Juhla Mokkaa, jota sai muistaakseni 2 pkt per asiakas, hän halusi halpaan hintaan hamstrata enemmän. Mainitsin ennen ostosretkeä hänelle, etten osta markettikahveja mm. tuoreuden vuoksi. Noh, meinasin sitten lentää takamukselleni kun katsoin noiden tarjouspakettien päiväyksiä: paahto oli vain 2 viikkoa vanhaa. HOK-Elanto oli ilmeisesti ostanut todella ison erän. Työkaveri sitten naureskeli [hifistelylleni], että kenties minunkin pitäisi käydä ostamassa oma satsi  ;)

Ja OskuK:lle tsemppiä, oletko ajatellut käydä kunnon kahvilassa? Ei noi kilpailevat menetelmäsi nyt oikein vakuuta  :P
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

Juqi

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 313
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #6 : Lokakuu 25, 2012, 10:44:03 ap »

Onko JM-pakkauksessa tosiaan paahtopäivämerkintä? Mielestäni siinä on ainakin ennen ollut pakkauspäivä, mikä saattaa olla eri kuin paahtopäivä ::)
Kirjattu
Give a man an espresso, and he will drink for a day. Teach a man how to make an espresso, and he will be frustrated for a lifetime.

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #7 : Lokakuu 26, 2012, 07:40:50 ap »

Onko JM-pakkauksessa tosiaan paahtopäivämerkintä? Mielestäni siinä on ainakin ennen ollut pakkauspäivä, mikä saattaa olla eri kuin paahtopäivä ::)

Olet oikeassa, pakkauspäivähän siinä paketin kyljessä oli  :-[
Mutta silti harvinaisen tuoretta Pauligin tiiliskiveksi...
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #8 : Lokakuu 26, 2012, 09:10:53 ap »

Olet oikeassa, pakkauspäivähän siinä paketin kyljessä oli  :-[
Mutta silti harvinaisen tuoretta Pauligin tiiliskiveksi...

Ei tuo harvinaista ole, Juhlis kiertää kuitenkin niin nopeasti kaupoissa että hyllyissä oleva tavara on suhteellisen tuoretta. Töihin noita tulee ostettua ja onpa joskus osunut pakkauspäivä samalle viikolle kun kahvit on ostettu  :)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #9 : Marraskuu 06, 2012, 12:16:05 ip »

Ärsyttää näin nettiaikana monien haluttomuus vastata viesteihin, edes lukeneensa.
Minulla on tällä hetkellä pari viestiä Lofran liesitehtaalla, pari Bezzeran myynnissä ja yksi ameriikassa jannulla, joka tekee puukahvoja keittimiin.
Kukaan ei vaan jassa vastata mitään.
Toimittajat ovat samanlaisia. Mikä on aika metka juttu, media-alan ihmisiä sentään.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Päivän turhauma
« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2013, 10:09:17 ap »

Puukahvatyyppi muuten vastasi, Bezzera ja Lofra ei.


-Mulla tilttasi äsken Vario. Ei puhunut mitään. Olin jo aika epätoivoinen että pitääkö tässä lähteä ulos aamukahville ja aloin ropata sitä värkkiä, samalla kun kolme pentua kiipeää koipea ylös niin alkoi jo päässä suhisemaan ;-) Onneksi kekkasin häiriön syyn, hopperin mikrokytkin jostain syystä päässyt ylös ...ja pennutkin heti alkoi näyttää söpömmiltä!
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::