Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Silvia ei valuta vettä, missä vika?  (Luettu 1683 kertaa)

Satu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Silvia ei valuta vettä, missä vika?
« : Huhtikuu 19, 2013, 20:01:55 ip »

Lahjoitin viime viikonloppuna veljelleni Silviani, koska pienten lasten kanssa ei riitä aikaa itse paneutua kahvin tekoon siinä määrin kuin mitä se vaatisi, eli itse haluaisin. Kone on tulossa matkansa päähän, boileri vetelee viimeisiään, mutta se on toiminut mukavasti. Ennen Silvian viemistä veljelleni putsasin sen ja katsoin, että kaikki toimii nätisti.

Jotain on silti pielessä, veljeni soitti ja kertoi Silvian valuttavan vain yhden kupillisen verran kahvia oltuaan käyttämättä n.12h. Sen jälkeen vedentulo lakkaa. Höyrysuutin toimii silti normaalisti.

Kuulostaa minulle hämmentävälle enkä osaa itse hahmottaa missä vika voisi piiliä. Onko teillä enemmän kokemusta asiasta? Olisi mukava saada velipoika johdatettua hyvään alkuun matkalla paremman kahvin maailmaa.
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Silvia ei valuta vettä, missä vika?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 19, 2013, 21:01:55 ip »

Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Satu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: Silvia ei valuta vettä, missä vika?
« Vastaus #2 : Huhtikuu 22, 2013, 09:47:51 ap »

Kiitos! Sielläpä oli ihan sama vika kuin täälläkin. Veden valuttaminen höyrytysputkesta ja suodatinpäästä ei korjannut vikaa, seuraava epäilys on, että siellä on tukos jossakin.Vähän on epätoivoinen olo sen suhteen, että sen osaisi korjata, mutta katsellaan rauhassa eteenpäin.
Kirjattu