Kuuden euron ritiläköllä ja retkeily kaasukeittimellä marraskuinen parvekepaahto ja (suomen) brewers cupin neljäs sija.
vertailunvuoksi kolmas sija tuli coffee collectiven paahdolla.
aika hyvää tuuria... 
Ei se välttämättä tuuria ole. Kaasukeittimellä on helppo säädellä liekkiä. Oliko sinulla rännäri tuon ritelikön päällä vai ihan jossain pyöriteltävässä ritelikkö häkissä ne pavut?
Minä en sinällään usko siihen, että kalliilla saa aina parempaa. Kahvia on osattu ja osataan vieläkin paahtaa kotona. Kerrostaloissa on vain harvoin hyviä tiloja prosessiin, paitsi jos menee kaasukeittimen kanssa sinne parvekkeelle, mikä kuulostaa paljon vakuuttavammalta paahtimelta kuin popcorn kone, iroast tms. Ainakin minun korvaani. Mutta arvon annan edelleen ammattipaahtajille, vaikka mukavaa se paahtaminen oli aikansa ja voisin paahtaa edelleenkin harrastuksen vuoksi, jos olisi olosuhteet toiset. Kahvin paahtaminen ei ole kuitenkaan niin mystistä, kuin saatetaan luulla. Ennenhän se oli joka talon hommaa, mutta ei silloin tietenkään haettu mitään espressoprofiileja, vaan haluttuun tummuuteen pannukahvia varten saatavissa olevista pavuista.
Mutta mitä tulee tuohon liian tuoreeseen. Niin Etiopialaisessa kahviriitissä kahvi nautitaan heti paahdon jälkeen. Monet riittiin osallistuneet kuvaavat parhaaksi mahdolliseksi kahviksi. Kyse lienee myös tunnelmasta. Itse olen nuotiolla kahvia paahtanut ja heti pannukahvit siitä keittänyt, mutta ohueksi maku jäi silloinkin.
Nyt alkaa jo mennä itsensä toisteluksi, niin voisi lopetella....