Muu keskustelu > Vapaa sana

Kaasuliesi

(1/20) > >>

OskuK:
Jos itse olisi tekemässä keitiöremppaa, nin valitsisin ilman muuta lieden, jossa on (ainakin) yksi kaasulevy.
Paistaminen on kaasulla taivaallista verrattuna sähkösysteemeihin...jo pelkkä lettupannun lämpötilansäätö ja kaarevapohjainen vokki toimisi ok, ja kuumeisihan siinä kaikki mokkapannutkin...

akallio:
Kaasu on (tai olisi) tosiaan mahtavuutta.

Kaasussa tosin se liekkipylpyrä on usein sen verran leveä, että lämmittää pientä mokkapannua reunoilta tai jopa vähän niiden ulkopuolelta. Ei haittaa jos kahvat ja namiskat kestää kuumuutta, mutta en tiedä voisko jollain pannumallilla ne vähän kärähtää.

cartman:

--- Lainaus käyttäjältä: OskuK - Joulukuu 15, 2011, 14:46:01 ip ---Jos itse olisi tekemässä keitiöremppaa, nin valitsisin ilman muuta lieden, jossa on (ainakin) yksi kaasulevy.

--- Lainaus päättyy ---

Oletko löytänyt tuollaisen lieden?

Olen itse haikaillut kaasulieden perään yli 20 vuotta. Nestekaasullahan se toimisi. Yksi ystäväni hankki ok-taloonsa viimeisen päälle upean pro-tason kaasulieden. Se totta kai maksoi älyttömästi. Mutta ongelma oli muualla. Homma edellytti, että jos jonkinlaista tarkastajaa kävi piirustuksia ja työmaata läpi. Kaasupullo asennettiin talon ulkopuolelle, "blast doorien" taakse, joka helkutan putkenpätkää ja venttiiliä käytiin koputtelemassa. Kaikki oli loppujen lopuksi ihan ok, mutta aikaa ja hermoja paloi. Niin, ja sitten kopiot kaikista asiakirjoista piti toimittaa vakuutusyhtiöön, missä koti- ja kiinteistövakuutus oli.

Jotenkin tulee mieleen omien vanhempieni kesämökkeily: puteli Kosania mökin nurkkaan, venttiili puteliin kliks, kumiletkun pätkä keittolevy-yksikköön kiinni ja menoksi. Ei se vaikeaa ollut. Mutta kyse ei ollutkaan asuintalosta, vaan kesämökistä ei-kaava-alueella, eikä asennus ollut "kiinteä".


cartman:

--- Lainaus käyttäjältä: akallio - Joulukuu 15, 2011, 14:53:42 ip ---Kaasu on (tai olisi) tosiaan mahtavuutta.

Kaasussa tosin se liekkipylpyrä on usein sen verran leveä, että lämmittää pientä mokkapannua reunoilta tai jopa vähän niiden ulkopuolelta. Ei haittaa jos kahvat ja namiskat kestää kuumuutta, mutta en tiedä voisko jollain pannumallilla ne vähän kärähtää.

--- Lainaus päättyy ---

Tuon ongelman tuntevat ainakin kaikki vanha tölikkalaiset, kun muistelevat lapsuuttaan kaupunkikaasun käyttäjinä. Näissä uusissa hienoissa kaasuliesissä on kaikenlaisia kivoja ominaisuuksia. Totta kai sytytys (piezo?) on automaattinen. Mutta niissä on myös erilaisia "liekinkeskittimiä" ja "liekinhajoittimia" sekä metallilevyjä, jotka liekin päälle asennettuna tekevät polttimosta "keittolevyn". Ja sellainen isokokoinen pro-liesi on mageen näköinen, katu-uskottavuus nousee aimo harppauksen. Kyllä oma UPO oli aika urpon näköinen siihen verrattuna, Gorenjesta puhumattakaan.  

OskuK:

--- Lainaus käyttäjältä: cartman - Joulukuu 15, 2011, 15:04:32 ip ---Oletko löytänyt tuollaisen lieden?
--- Lainaus päättyy ---

Juu, Ikeassahan noita. Tosin nyt nettisuvua katoessa selviä että ovat koonneet siihen eri liesiä samaan settiin, joten näytti samalta:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/kitchen/20812/


--- Lainaus käyttäjältä: cartman - Joulukuu 15, 2011, 15:04:32 ip ---Olen itse haikaillut kaasulieden perään yli 20 vuotta. Nestekaasullahan se toimisi. Yksi ystäväni hankki ok-taloonsa viimeisen päälle upean pro-tason kaasulieden. Se totta kai maksoi älyttömästi. Mutta ongelma oli muualla. Homma edellytti, että jos jonkinlaista tarkastajaa kävi piirustuksia ja työmaata läpi. Kaasupullo asennettiin talon ulkopuolelle, "blast doorien" taakse, joka helkutan putkenpätkää ja venttiiliä käytiin koputtelemassa. Kaikki oli loppujen lopuksi ihan ok, mutta aikaa ja hermoja paloi. Niin, ja sitten kopiot kaikista asiakirjoista piti toimittaa vakuutusyhtiöön, missä koti- ja kiinteistövakuutus oli.
--- Lainaus päättyy ---

Me koitettiin saada kaasuliesi asuntoyhtiöltä, mutta en tiedä mihin homma tyssäsi. Ehkä sitä ei edes harkittu ;-)


--- Lainaus käyttäjältä: cartman - Joulukuu 15, 2011, 15:04:32 ip ---Jotenkin tulee mieleen omien vanhempieni kesämökkeily: puteli Kosania mökin nurkkaan, venttiili puteliin kliks, kumiletkun pätkä keittolevy-yksikköön kiinni ja menoksi. Ei se vaikeaa ollut. Mutta kyse ei ollutkaan asuintalosta, vaan kesämökistä ei-kaava-alueella, eikä asennus ollut "kiinteä".

--- Lainaus päättyy ---

Meillä on par-aikaa moinen kaasuliesi uuneineen huvilalla
Ehkä tuossa on paljonkin rajoitteita kaasuliedessä. Toisaalta, saahan siinä sähkölieden vieressä pitää 25l bensakanisteria ;-)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta