Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Automaatti espressokeitin viidakko  (Luettu 391930 kertaa)

kapsu

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #225 : Maaliskuu 07, 2011, 19:24:20 ip »

Täällä useampia Krups 8xxx omistajia..
minkä verran ko. laite vaatii tilaa pystysuunnassa että vesisäiliön saa nostettua pois? Itse laitehan ei ole kovin korkea mutta ymmärsin että säiliötä pitää nostaa jonkun verran ylöspäin.. että onko toivoakaan operoida keittiötasolla kaapiston alla.
Kirjattu
Krups EA6930

Kiukas

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #226 : Maaliskuu 07, 2011, 19:46:31 ip »

Mylly on laitteen päällä joka on korkein kohta. Vesisäiliötä ei tarvitse nostaa korkeammalle kuin myllyn. Meillä rupsi on keittiössä kaapiston alla. Toimii.
Kirjattu
Eureka Mignon - Rancilio Silvia

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #227 : Maaliskuu 07, 2011, 21:16:45 ip »


Krupsin mylly on laitteen sisällä. Se koneen katolla oleva säiliö on papusäiliö. Vesisäiliössä on kahva, jolla säiliötä nostetaan. Helpottaa työtä, jos on sen verran tilaa, että säiliötä voi kunnolla nostaa. Vesisäiliön "lukitukselle" riittää, että säiliön nostaa papusäiliön korkeudelle (=keittimen max. korkeus). Mutta olisi parempi, jos korkeutta olisi enemmän. Sanoisin, että joku 41 cm ja siitä ylöspäin toimisi parhaiten. 45 cm olisi jo "ylellisyyttä".
   
Kirjattu

Kiukas

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #228 : Maaliskuu 07, 2011, 21:54:35 ip »

Papusäiliötä tarkoitin ;)

Meillä välitilan korkeus on 41,5cm ja rupsin käyttö on helppoa.
Kirjattu
Eureka Mignon - Rancilio Silvia

kapsu

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #229 : Maaliskuu 07, 2011, 22:37:38 ip »

Ok, kiitokset varmistuksesta..

malleista pari varmistusta:
- lcd näytöllisissä on ajastus mahdollisuus, perusmalleissa ei?
- 7200-sarjalaisten kestävyyttä haukuttu, 8000-sarjalaiset parempia?
- mihinkäs kohtaan EA6910/30 mallit osuu, ei näy Krupsin Suomen sivuilla? (tiedot suht samat..)


ja olikos täällä missään keskustelua hintavihjeistä? koneboxissa ea8000 399e..
Kirjattu
Krups EA6930

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #230 : Maaliskuu 07, 2011, 23:28:35 ip »


Joo, 72xx oli sellaista koekäyttöä asiakkaiden keittiöissä... Ne yleensä vaihdettiin veloituksetta 8xxx-sarjan vastaavaan koneeseen. Näissä uudemmissa ei ole ollut sellaisia ongelmia. Meillä on kotona ollut sellainen alusta asti ja samoin töissä. Ovat toimineet. Ja onhan niissä 2 vuoden takuu.

Se näytöllinen malli on parempi käyttää. Voidaan ajastaa aamulla ajoissa lämpenemään. Mutta tärkeintä on, että sen voi pestä milloin haluaa. Halvin malli ilmoittaa valoja vilkuttamalla, että pesuohjelma on ajettava juuri NYT. Ja tottakai sinulle tuli juuri vieraita, joista yksi sai kupin etensä, toinen odottaa 20 min. kun isäntä ajaa koneen puhdistusohjelmaa... Muuten ovat samoje vehkeitä sisuskaluiltaan. Töissä on sellainen halpismalli, hyvin toimii sekin.

Molempiin malleihin voidaan asettaa automaattinen laitteen sammutus 1...4 tunnin päästä viimeisestä kahvin teosta.

Näyttävät nuo EA6910 ja EA6930 olevan juuri samat koneet, siis näytöllinen ja ilman. Niihin on vain laitettu toisen näköiset kuoret.

Citymarketit myyvät joskus näitä laitteita yllättävän halvalla, tarjouksena. Jopa niin, että tarjonta on myymäläkohtaista. Siis lähintä Cittaria kannattaa vilkaista. Muutoin nuo Koneboxin hinnat ovat ihan jees, sieltä minä ostaisin.
         
Kirjattu

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #231 : Maaliskuu 24, 2011, 13:40:20 ip »



Viikko sitten kävi ilmi, että Ankkalinnan poliisimestari Simo Sisu on suuri kahvin ystävä. "Kahvi on yksi suosikkiasioistani elämässä.". Kahvinsa poliisimestari Sisu tekee täysautomaatilla, joka on näkyy olevan Saeco Incanto. Hyvä kone, jota ei tosin enää valmisteta. Kahvina tietenkin Simo Sisun "oma sekoitus". Jostain syystä Sisu ei luota Saeconsa myllyyn, vaan täysautomaatin rinnalla seisoo tosi järeä, säiliöllä varustettu kahvimylly. Merkkiä en tunnistanut. Tai ehkäpä poliisimestari tarvitsee myllyä omaan spesialiteettiinsa, kalaruoan kanssa tarjottavaan "Simon samettiseen kahvikastikkeeseen".
   
Kirjattu

Habanero

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #232 : Huhtikuu 13, 2011, 12:09:06 ip »

Minä ostin käytetyn Miele CVA 620 kahviautomaatin joka jauhaa pavut ja suodattaa expressot ja höyryllä saa maidot vaahdotettua. Masinassa jauhatuskarkeuden,jauhatusmäärän,vedenlämpötilan säädöt ja halutessa saa esihaudutusta ja kolme ohjelmoitavaa kuppikokoa.
Ihan kahvilatasosta juomaa tulee tuollakin, ei varmaan niin huippua kuin noilla manuaaleilla osaavissa käsissä mutta kyllä tuota mielellään juo :P
Kirjattu

Wilier

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #233 : Toukokuu 03, 2011, 19:25:53 ip »

Hei kaikille hyvän kahvin ystäville!

Olen tässä vähän aikaa seuraillut keskusteluja, mutta kun eilen ostin Krups EA8250 PN:n, niin kirjauduinpa sisään. Ostin myös täällä jonkinverran kehuttuja Lidlin espressopapuja, mutta valitettavasti tunnelma oli hieman pettynyt. Kahvit ovat näillä pavuilla hieman vetisen oloisia. Päätin antaa koneelle kuitenkin toisen mahdollisuuden ja ostin Caffecentralista italialaista tummempaa Mokafloria. Toinen vahva espressokupillinen alkoi jo vähän muistuttaa maistamiani espressoja ja varmaan maku vielä paranee, kun vanhojen papujen hippuja ei enää myllyn välissä ole.

Vertailukohta on kieltämättä aika vaativa: olimme juuri kaksi viikkoa Italiassa ja caffe normaleja ja cappuccinoja tuli juotua oikein urakalla. Taisi joku caffe lattekin mennä. Aiempi referenssi on Mocca Master ja Pauligin Parisien, jota olemme juoneet itse asiassa kolmisen kymmentä vuotta. Nykyisestä Mocca Masterista meni käyttökytkin rikki, joten sitä on käytetty laittamalla töpseli seinään, mikä osaltaan motivoikin uushankintaa.

Kyllä tämä Krups on kuitenkin välivaihe oikeaan espressokeittimeen ja myllyyn siirryttäessä. Mallikin on katsottu, mutta ajankohta on vielä auki. Tällä mennään nyt ainakin vähän aikaa.
Kirjattu

nimenion

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #234 : Kesäkuu 03, 2011, 16:15:39 ip »

Hei, uusi olen minäkin ja kone ostamatta... Saitko 8250-mallin jostakin erityisen sopivaan hintaan?

Hei kaikille hyvän kahvin ystäville!

Olen tässä vähän aikaa seuraillut keskusteluja, mutta kun eilen ostin Krups EA8250 PN:n, niin kirjauduinpa sisään.  Mallikin on katsottu, mutta ajankohta on vielä auki. Tällä mennään nyt ainakin vähän aikaa.
Kirjattu

kahvipena

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #235 : Lokakuu 06, 2011, 21:15:24 ip »

Espressokuume iski ja markina-analyyisn jälkeen olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon: täälläkin kovasti puhuttu Krups EA8250 tai uusi Saeco/Philips 8833 joka lähtisi Diners rewardsina 456EUR+1000p. Kokemukisia tästä, onko suuria eroja Krupsiin, kellään vielä kokemukisia? Bongaako kokeneemmat manuskasta jotain joka vaikuttaa esim ylläpitoon (kyllä, olen laiska pesemään :-) )?

esite:
http://download.p4c.philips.com/files/h/hd8833_11/hd8833_11_pss_fin.pdf

Philips Saeco Syntia Automaattinen espresso-kone HD8833 Focus, musta.

• espresso ja iso kuppi kahvia yhdellä kosketuksella
• säädettävät keraamiset kahvimyllyt
• värikoodattu käyttöpaneeli
• automaattinen kahvipiirin puhdistus
• irrotettava suodatinyksikkö, irrotettava vesisäiliö
• mitat: 256 x 315 x 415 mm
• vesisäiliön tilavuus: 1,2 l

(Kaupan svh 699€)

manuaali:
http://download.p4c.philips.com/files/h/hd8833_11/hd8833_11_dfu_eng.pdf
Kirjattu

Hunningolla

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 31
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #236 : Lokakuu 07, 2011, 07:56:25 ap »

Suosittelisin esim DeLonghi ECAM 23.420 Intensa, suht samanhintainen, tämä ainakin todella pieni, ja ainakin toiminut moitteetta itsellä.

Tässä muuten tää sun kone 395, postit menee varmaan jossain ~20 hujakoilla.

http://www3.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=46048&agid=1473


E: Tossa delonghissa muuten saa tuon uuttopään todella korkealle, mahtuu esim hyvin Ikean iso vesilasi alle
Kirjattu

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #237 : Lokakuu 07, 2011, 13:29:13 ip »

Espressokuume iski ja markina-analyyisn jälkeen olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon: täälläkin kovasti puhuttu Krups EA8250 tai uusi Saeco/Philips 8833 joka lähtisi Diners rewardsina 456EUR+1000p. Kokemukisia tästä, onko suuria eroja Krupsiin, kellään vielä kokemukisia? Bongaako kokeneemmat manuskasta jotain joka vaikuttaa esim ylläpitoon (kyllä, olen laiska pesemään :-) )?

manuaali:
http://download.p4c.philips.com/files/h/hd8833_11/hd8833_11_dfu_eng.pdf

Kun selaa manuaalia, niin huomaa:

"automaattinen kahvipiirin puhdistus" = täyttä tuubaa. Kone huuhtelee itsensä tilkalla kuumaa vettä, kuten kaikki muutkin täysautomaatit. Muut valmistajat eivät ole vain hoksanneet sanoa sitä huuhtelua "automaattiseksi kahvipiirin puhdistukseksi". Sinänsä ihan normaali ja hyvä asia.

Uuttoyksikkö irroitetaan puhdistusta varten = hyvä asia. Se siis voidaan huuhdella, EI pestä. Ohjeissa myös neuvotaan voitelemaan uuttoyksikön liikkuvat osat (käytännössä O-renkaat) voiteella, jota "saa ostaa huoltoliikkeistä". Erittäin VIISAS ohje. Sen voiteen löytäminen ei olekaan ihan helppoa, ehkäpä Philipsin valtuuttamat huollot sitä myyvät.

Laitteesta puuttuu varsinainen pesuohjelma. Siis sellainen, jossa koneeseen pannaan pesuainetabletti ja kone pesee itsensä (sellainen 20-30 min pitkä pesuohjelma). Ja kun uuttoyksikkökään ei saa pestä pesuaineella, niin miten koneeseen jäävät kahvirasvat pestään? En tiedä. Joissakin vehkeissä (Melitta) on sekä irroitettava (=huuhdeltava) uuttoyksikkö että erillinen pesuohjelma, tässä ei ole.

En huomannut lainkaan, että koneessa olisi säätöä uuttolämpötilalle (esim: 92-94-96 C). Sääli, sillä tämä on säätö, jota itse käytän koneessani (Krups) kaikkein useimmin.

Tykkään myös siitä, että kahvin pituus (=vesimäärä) ohjelmoidaan ruudulla millilitroina (20-30-40-... ml). Tässä koneessahan ei näin tehdä. "Dosato"-koneelle tyypillinen tapa, jossa kahvin pituus ohjelmoidaan nappien taakse silmämääräisesti ei ole minun juttuni. Se oli yksi syy siihen, että Krupsin 9000 ei koskaan muuttanut keittiööni.
   
                     
Kirjattu

siiseli

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #238 : Lokakuu 25, 2011, 07:00:06 ap »

Ostoaikeissa Siemens TK52001 Automaatti.

http://www.siemens-home.fi/tuotetiedot/espresso-ja-kahviautomaatit-kahvinkeittimet/espresso-ja-kahviautomaatit/TK52001.html?source=browse

Löytyisikö keneltäkään kokemuksia kyseisestä keittimestä, pitäisi ainakin pestä itse itsensä?
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #239 : Lokakuu 25, 2011, 08:19:39 ap »

Puhdistamisesta tuli mieleen - löytyykö mistään myllyllä varustetusta kahviautomaatista mahdollisuutta puhdistaa myös itse kahvimylly osana normaalia laitteen käyttöä? Viimeksi kun asiaa myyjiltä kyselin niin uuttoyksikköön voi kohdistaa eri tasoisia pesuja mutta muilta osin laitetta voi puhdistuttaa vain huoltoliikkeessä (kallista). Tai sitten voi unohtaa takuun ja itse avata laitteen jota ei ole avattavaksi suunniteltu.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..