Muu keskustelu > Vapaa sana

WoW (Watch Of the Week)

(1/11) > >>

vemuli:
Kun täällä on myös kelloista kiinostuneita henkilöitä, niin avataanpa tällainen ketju... :P

Aloitan itse Revue Centenaire -kellolla vuodelta 1958. Käytän sitä yleensä ns. pukukellona juhlatilaisuuksissa. Kello on huollettu säännöllisesti. Kuvassa myös rekvisiittana Leica -pokkari ja Cross -mustekynä.

akallio:
Kaapataanpa ketju heti toiseen käyttöön: kun paikalla tuntuu olevan "kelloihmisiä", niin osaatteko kertoa että valmistetaanko nykyään edes suunnilleen tyylikkäitä digitaalisia kelloja? Ennen sellaisia mielestäni oli, mutta nykyään tuntuu että kun kello on muuttunut lähinnä koruksi niin samalla kaikki tyylikkäät kellot ovat palanneet analogisiksi. Digivehkeitä on tarjolla vain tiettyjä funktioita varten: kämmentietokoneeksi, kompassiksi, sykemittariksi jne. Ja sitten on jonkun verran 80-luvun MacGyver-malleja, mutta ei niistä sen enempää.

omitlove:
Tuollainen digikellomerkki on ollut ainakin vielä pari vuotta sitten kuin VENTURA, lyö googleen ventura watches niin kuvia löytyy, itse valmistajan sivuja ei löydy joten oiskohan mennyt lafka nurin. Tag Heur Microtimer on mielestäni aika makee.

Kahvikissa:
Minä olen käyttänyt digirannekelloja melkein koko ikäni. Muistan kun nuorena ostin silloin ihan uuden digikellon jossa aika tuli näkyviin valonumeroilla nappia painamalla, eihän siinä paristo kauaa kestänyt ja jotenkin vaihdoin sen nestekidenäytölliseen ja se olikin paljon käytännöllisempi. Siitä asti on ranteessa lähes aina ollut digikello, pidän siitä kun ajan näkee täsmällisesti, analogikellosta sitä saa tiirata ja silti ei niin tarkasti tahdo nähdä. Enimmäkseen digirannekellot ovat olleet Casion malleja, yleensä aika halpoja kun muita ei ole ollut myynnissä. Casiolla saattaa olla parempia ja kalliimpiakin digikelloja, suomessa kai mielletään että digikelloja haluavat käyttää vain lapset ja nuoret... Nyt on ranteessa Casion G-Shock sarjan G-7600 malli, vesitiivis 200M, vihdoinkin hyvät nappulat ja lasi on reunoja syvemmällä joten ei helposti naarmuunnu. Ihan asiallisen näköinen toki ei käy pukukelloksi mutta en ole pukumiehiäkään. Jossain vaiheessa oli sellainenkin Casio jossa oli valokennot jotka latasivat akkua, ei toimi suomessa kuin kesällä, talvella sillä ei tee mitään. Liike-energiaa käyttävä voisi olla parempi, onko kellään kokemusta sellaisesta?

Edit. http://www.amazon.co.uk/G-Shock-G-7600-1VER-Illuminator-Digital-Watch/dp/B000HZUW56

ocram:
Pakko tännekin vähän avautua, pitkään havittelemani kello on nyt hankittu.Muutaman vuoden vanha Omega Speedmaster Professional. Mitähän kelloa sitä seuraavaksi alkaisi katsella sillä silmällä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta