^ Näyttää tuo paahto aika epätasaiselta? Hasbeanin paahtamana paahto näyttää erittäin tasaiselta.
Tänne pitäisi Behmor saapua huomenna 
Jos puhut minun väsäyksestäni, kuvan valotus ei ihan menny nappiin, (valoa toisella puolella enemmän). Olen kokenut, että tuo premium on paljon vaikeampi paahtaa kuin perfectio. Varmaankin eri alkuperää olevat pavut premiumissa tahtovat paahtua hieman eri lailla. Paahtaakohan Steve nuo blendinsä blendeinä vai erikseen?
236 V ei tosiaan mahdu tuohon 10% haarukkaan 240 V:llä, mutta ei se mahdu 230V +- 10%:kaan - on itseasiassa kauempana tuosta jälkimmäisestä.
Minkä hintainen tuollainen mittaus olisi toteuttaa (luotettavasti)? Olettaisin että tässä on kustannuksista kyse - eli ajatus Behmorin kanssa on ollut saada kotipaahtajille edullinen mutta ominaisuuksiltaan monipuolinen paahdin (ja kestävä). Tuo automaattinen jännitteenmittaus kuulostaisi tässä kontekstissa "lisänippeliltä" jonka lopullinen hyöty voisi olla turhan pieni hintaan nähden.
Kerrataanpas niitä prosenttilaskuja vähän. 240+-10% = [216...264] ja 230+-10% = [207...253]
Eli sähköntuottajalta ei käytännössä vaadia juuri mitään, kunhan jotakin verkkoon työntävät.

Tämä 10% on siis viranomaisten asettama vaihteluväli verkkojännitteelle. Tammikuisena lauantai-iltana klo 18 aikaan voisin väittää, että jännite vähän kyykkää, ainakin pientaloalueilla.
Jännitteen mittaus on eräs helpoimmin toteutettavista mittauksista, myös vaihtojännitteen, kun käytössä on mikroprossu. Luultavasti prossussa olisi jopa sisäänleivottu AD-muunnin, jolla jännitettä voisi tutkia. Jos elektroniikalle tuotetaan sähkö muuntajalla, voisi muuntaja toision syöttää skaalattuna suoraan prossulle. Muussa tapauksessa voisi käyttää pienitehoista muuntajaa, jos on huolissaan galvaanisesta erotuksesta. Joka tapauksessa kyse olisi lähinnä ohjelmoinnista. Vaikka AD-muunnin pitäisi lisätä, olisivat osakustannukset luokkaa euron osia, ehkä jopa kokonaisen euron.
Luulen, että tässä on ollut kyse aikataulusta, eikä niinkään hinnasta.
Eipä tuo kuitenkaan ole kummoinen vaiva mitata jännitettä ja säätää vaikka joka kerta paahdin erikseen.
Jos oikein riehaantuu, voi ostaa huuto.netistä pienen taajuusmuuttajan. Niissä on yleensä tarkkaan reguloitu ulostulo, joka ei riipu linjajännitteestä... Samalla kapistuksella voisi sitten vaikka säätää keittimen painetta...
Ainiin ja vielä viimeinen huomio: Behmor toimitetaan nykyään pienisilmäisellä rummulla. Minulla on niitä nyt kaksi.