Päinvastoin, nämä trendijutut ovat juuri sitä ärsyttäviä ja naljailua heruttavaa. Ei voi vain tehdä ruokaa tai keittää kahvia, kun sen pitä olla ämericcalaisesti slow-fyyd ja kahvi vähintäänkin oikke ulkolaista erikoiskahvia!
Olen kyllä eri mieltä. Ilman trendejä ei meille Pohjolan perukoille olisi kukaan keksinyt/uskaltanut perustaa kunnollista (justiinsa sellaista fiinimpää) kahvia myyviä kahviloita/nettikauppoja eikä Suomessa juurikaan olisi pienpaahtimoita. Tai jos olisi, niin sehän olisi ollut taloudellinen itsemurha. Jos mentäisiin vain suuren massan mukana, niin Juhlamokkaa ja Saludoa se olisi (ulkomaalaisista pavuistahan nekin toki on pilat... eikun paahdettu). En tiedä missä päin asustelet, mutta täällä Helsingissä ainakin saa olla pirun iloinen siitä, että viime vuosina on pukannut kunnon kahviloita ja paahtimoita.
BTW, Slow Food on italialaislähtöinen liike

Ja muodin ominaisuus on että se on väliaikaista: "ai sä teet vielä tommosta, eikös se oo vähä elikkä out? Ettekste hipsterit juo nykyään kanelisimaa?" ;-)
Luojan kiitos, että hyvä kahvi maistuu myös meille muille eikä pelkille hipstereille. Muutenhan esim. Good Life Coffeestakin tulisi viimeistään keväämmällä Good Life Cinnemon Mead.

Luotan siihen, että trendikkyyden hohdon himmettyä kunnon kahviloita jää vielä jäljellekin. Eiväthän kaikki, jotka jostain trendistä innostuvat, ole stereotyyppisiä ääliöitä (sanotaan vaikka, että hipstereitä

), vaan osa jäänee oikeasti koukkuun. Trendithän ovat loppujen lopuksi ihan puhtaasti markkinointia, julkisuustemppuja. Siinä mielessä ei siinä suuresti ole eroa vaikkapa tv-mainokseen, vaikka trendiajattelupohjainen mielikuvamarkkinointi onkin luonteeltaan aika lailla ovelampaa kuin tiiliskivimokan perinteinen mainonta. Siinä missä vanhaa kansaa uunotetaan telkkari- ja lehtimainonnalla, niin hipstereitä ja muita kaikenlaisia valtavirtakriittisyydestä elämänkatsomuksensa tehneitä löyhäpäitä höynäytetään omanlaisillaan konsteilla.
Kyllähän pizzeriatkin olivat Suomessa aikoinaan uusinta uutta, mutta uutuudenviehätyksen mentyä jokunen kuitenkin jäi vielä jäljelle (no joo, huono vertaus - pääsääntöisesti suomalaisella pitsalla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa). Tarkoitan kuitenkin, että trendikkäiksi mielletyt asiat saattavat luoda jotain uutta kulttuuria, joka ei välttämättä lopu siihen, kun hipsterit lähtevät joukolla juomaan sukellusveneessä keitettyä vaniljakissanpissaa.
