Muu keskustelu > Vapaa sana

Valokuvauksesta

(1/54) > >>

vemuli:
Tästä ei ilmeisesti vielä ole kauhiasti "väännetty", korjataan tilanne...


Tuli hankittua matkalla rikkoutuneen digipokkarin tilalle tällainen: (joo, hulluahan noin vanhaan on sekaantua)

http://www.optotek.fi/1/index.php?page=tuotetiedot&pid=27&from_kat=digikamerat&from_val=Leica

Se oli rakkautta ensi silmäyksellä...pikseleistä viis jos muodot on kohdallaan  ;)

Ei ole muuten minun kuvauksissa vielä pikselirajat tulleet vastaan. Nykyisessä järkkärissäni (Nikon D1h) niitä taitaa olla peräti 3 Mpix eli taitaa hävitä jo suurelle osalle puhelimiakin. Hyviä kuvia sillä vaan meinaa väkisinkin tulla.

Millaisella laitteistolla kahvin orjat yleensä kuvaavat? Ja mitä ja miksi?

Jolle:
Tyylikäs tuo leica. Minulla on pentaxin ME super ja mz10. Toisessa värifilmi ja toisessa mustavalko. Digikuvaus on mielestäni noituutta. Eihän ilman filmiä ole ennenkään kuvia saatu ;) . Otan kuvia lähinnä purjehdusreissuilta. Muuten olen suht laiska kuvaamaan.

tirofaux:
Canon EX-Z8 digikamera, mahtuu taskuun.

Oikeasti toivoisin omistavani digijärkkärin ja siihen liitetyn ulkoisen salaman, jolla voisi valaista kohdetta epäsuorasti. Toistaiseksi kukaan ei ole minulle vielä tuollaista lahjoittanut. Epäsuoraa valaistusta kaipailisin siksi, että suoraan kohteeseen osoittava salama (jollainen on useimmissa pienikokoisissa kameroissa) tuottaa usein niin kovin epärealistisen näköistä jälkeä.

Bule:
Vai noituutta...  ;D
Mulla on vanha Canonin digijärkkäri, 20D. Tirofauxin kanssa samoilla linjoilla, eli salamakuvaus kiinnostaa. Parin vuoden aikana on tullut rojua hankittua, 3 käytetty salamaa ja niihin iso kasa asiaankuuluvia tarvikkeita.

Misse:

--- Lainaus käyttäjältä: tirofaux - Huhtikuu 03, 2009, 20:18:59 ip ---Canon EX-Z8 digikamera, mahtuu taskuun.

Oikeasti toivoisin omistavani digijärkkärin ja siihen liitetyn ulkoisen salaman, jolla voisi valaista kohdetta epäsuorasti. Toistaiseksi kukaan ei ole minulle vielä tuollaista lahjoittanut. Epäsuoraa valaistusta kaipailisin siksi, että suoraan kohteeseen osoittava salama (jollainen on useimmissa pienikokoisissa kameroissa) tuottaa usein niin kovin epärealistisen näköistä jälkeä.

--- Lainaus päättyy ---

Mites jos kokeilisit seuraavanlaista viritystä. Vanha ulkoinen salama johon orjalaukaisin. kameran oman salaman sitten himmentäisi vaikka leivinpaperilla jotta suurin kirkkaus katoaisi, mutta välähtäisi tarpeeksi jotta orja laukaisisi ulkoisen salaman. Itse en ole kokeillut toimiiko kyseinen viritelmä, mutta toimiessaan saisi suhteellisen edukkaasti ulkoisen salaman perus kompaktidigiin.

-Mikko-

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta