Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)  (Luettu 5338 kertaa)

lasy

  • Vieras
Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« : Maaliskuu 20, 2009, 19:10:08 ip »

Olisiko tällaiseen hankkeeseen kiinnostuneita. Hyöty olisi merkittävä. Rahtikulut:
2-8 kg     26,55 e (=13,28-3,32 e/kg)
8-12 kg   27,61 e (=3.45-2,30 e/kg)
12-16 kg 28,68 e (=2.39-1,79 e/kg)
Tämän jälkeen rahti pompsahtaa rajusti.

Lähinnä siis raakapapuja kannattanee tilata tällaisia määriä. Itse olisin lähdössä 2-4 kg tilaamaan. Vastailkaa tähän triidiin, niin katsotaan mitä saamme aikaiseksi.
Kirjattu

razzatta

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 134
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #1 : Maaliskuu 20, 2009, 19:19:12 ip »

Mä olen kiinnostunut tilaamaan hyvää kahvia ja jakamaan rahtikustannuksia PK-seutulaisten kanssa jos löytyy sopivia tyyppejä...

Paahdinta ei (vielä) löydy, mutta sellaisen hankinta on harkinnassa. Tuorepaahdetut pavut kyllä kiinnostaa - on ne sitten HasBeanista tai jonkun pk-seudulla asuvan samaan asiaan hurahtaneen kaverin paahtamia.

Multa löytyy tähän yhtälöön tarjota ammattilaistason vakuumikone sekä sisätilat joissa savusta ei ole haittaa.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto + Mahlkönig K30 Vario

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #2 : Maaliskuu 20, 2009, 20:13:25 ip »

Itse olen nyttemmin päätynyt tilaamaan vihreät pavut Ongebrandtilta.

Ensin tilasin vain 6 kg ja Ivo kertoikin, että samalla rahtikululla saisin tulemaan 20 kg papuja.
Ekalla tilauksella siis rahti nosti kilohintaa aika paljon. Kahvi loppui pikaisesti...

Viimeksi tilasin 16 kg ja rahti oli (samat) € 32:- Lisäksi 15% alennus papuihin yli 15 kg tilauksesta.
Onhan tuo papumäärä aika suuren tuntuinen, mutta kun tiedämme, että ne säilyvät helposti jopa vuoden, niin luulen, että jokin sortti loppuu jo ennen sitä.

Arvelenkin, että Hasbeanilla ja Ongebrandtilla on eri kuriirisysteemit?
Itsellä meni hermo Hasbeaniin, kun lähetykset (postissa) hyvin usein katosivat jonnekin ja kahvia ei saanut, vaikka vanhat oli lopussa...

Ongebrandtin kahvit tulee ties millä kuriirisysteemillä naapurin Sivaan, sitten tekstiviestin saatuani haen sieltä ja aina pelaa.

Näitä kun mietin, niin arvelisin, että minun tilaukseni tulevat jatkossakin olemaan yli 15 kg. Ehkä kannattaisi kimppatilausta miettiessä tiedustella, mikä olisi rahdin hinta tästä ylöspäin?

O.K.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

lasy

  • Vieras
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2009, 13:27:05 ip »

Pienet paketit tulee hasbeanistä postissa (=paketteja saattaa kadota). Isot tulee kuriirilla (=paketteja ei käytännössä katoa ikinä). yli 16 kilon paketti taisi maksaa jo 35 puntaa, joten ei ihan äkkiä kannata.
Kirjattu

lasy

  • Vieras
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #4 : Maaliskuu 23, 2009, 09:32:36 ap »

Ongebrand sopii myös. Sieltä pitäs tilata se 30 kg, jotta olisi järkevää. Itse kuvittelisin korkeintaan 6 kiloa tilaavani kerralla.
Kirjattu

lasy

  • Vieras
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #5 : Maaliskuu 23, 2009, 10:01:58 ap »

Tänään klo 1630 laitan tilauksen menemään hasbeaniin. Jos muita ei ilmaannu  :(, tilaan itselleni 8 kg. Hinnaksi tulee toimitettuna siis pavusta riippuen noin 10 e/kg. Punta on edelleen halpa.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #6 : Maaliskuu 23, 2009, 10:53:12 ap »

Hmm, 16 kiloon saakka toimituskulut ovat 27 puntaa, sen jälkeen hinta pompsahtaa 35 puntaan (aina 26 kiloon saakka).

Täytyypä tutkia ottaisiko vaikkapa pari kiloa omiin varastoihin. Paahdettavaa on tälläkin hetkellä enemmän kuin tarpeeksi, mutta ainahan sitä jotain täydennystä voisi harkita ;-).

Milläs politiikalla toimituskulut jaettaisiin? Per osallistuja, vai per tilattu kilo?
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

lasy

  • Vieras
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #7 : Maaliskuu 23, 2009, 11:11:03 ap »

Toimitusmaksut jakautuisivat imo luontevasti per tilattu kilo
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #8 : Maaliskuu 23, 2009, 14:43:46 ip »

Taidanpa jättää tällä kertaa väliin. Omia varastoja on kuitenkin niin paljon (ja Kaffasta tuli ostettua lisää raakapapuja lauantaina :)). Kimppatilaus ideana kyllä varsin hyvä!
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

lasy

  • Vieras
Vs: Yhteistilaus Hasbeanista (PK:seudulle)
« Vastaus #9 : Maaliskuu 23, 2009, 15:14:32 ip »

Ensihätään löytyi apu. Pidetään tämä kuitenkin hengissä. Olen 0-3 viikon aikahaarukalla valmis tilailemaan 2-6 kiloa, jos joku kaipaa rahtikulujen jakajaa.
Kirjattu