Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen  (Luettu 97897 kertaa)

Gagarin

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #30 : Tammikuu 18, 2009, 14:01:30 ip »

Osaako muuten kukaan sanoa miten vaikkapa kotivakuutus suhtautuu tälläiseen ulkomailta hankittuun arvokkaaseen keittimeen?
Kaiken järjen mukaanhan sekin kuuluu kotivakuutuksen piiriin,joten jonkinlaista korvausta voisi olettaa saavansa.

Kotivakuutukset eivät tee eroa sen suhteen, mistä tavarat on hankittu. Näin ollen kotivakuutuksesta voi saada korvauksia esim. varkaus-, palo- ja (mikä ehkä tärkeintä) "odottamaton vahinko" -tapauksissa. Eli esim. keitintä siirrettäessä se putoaa ja rikkoutuu, monissa kotivakuutuksissa tämä on korvattava tapahtuma.

Kotivakuutus ei tietenkään millään muotoa korvaa takuuta, eli se korvaa ainoastaan tuollaisia tapaturmia yms. eikä sitä että kone käytössä menee rikki. (Toisaalta on hyvä huomata, että kotivakuutus siis voi korvata tapaturmia, joita taas takuu ei korvaa). Lisäksi jos vahinko on yksittäinen, on omavastuun osuus iso, ja koneen arvosta tehdään ikävähennyksiä (luultavasti paljon rankemmalla kädellä kuin laadukas espressolaite ansaitsisi). Ja vielä, jos kone on hyvin arvokas, niin se ei enää kuulu vakuutuksen piiriin (aina on joku raja mitä arvokkaammat tavarat pitää vakuuttaa erikseen).

---

Vähän on ylitunteikasta tämä keskustelu. Ei kai täällä kukaan ole "periaatteessa" nettihankintoja vastaan, kunhan mietitään niiden riskejä.

Tässä vaiheessa keskustelua voisin heittää itse nämä kommentit:

- Kun hankintansa tekee hyvämaineisesta kaupasta, minimoi sen riskin että liike toimii omia julkilausuttuja pelisääntöjään vastaan. On aivan totta, että useimmat pidempään alalla olleet ja hyvässä maineessa olevat nettikaupat ovat maineestaan tarkkoja, eikä niiden kanssa tule tässä suhteessa ongelmia.

- Kannattaa lähteä siitä, että pelisäännöt ovat juuri ne jotka liike lausuu julki. Eli jos nettikauppa ilmoittaa, että palautus- tai huoltopostikulut kuuluvat asiakkaalle, niin tämä pitää tunnustaa. Silloin kannattaa pohtia sitä, onko hintaero riittävän suuri että silti kannattaa tilata. On mielestäni haihattelua ajatella että "ei mun niitä kuitenkaan tartte maksaa, koska voin vedota säädöksiin". (Tietysti niihin voi silti sitten yrittää vedota, ei siinä mitään, mutta lopputulos ei tosiaan ole taattu).

Tässä on sitten yhtälö jota jokainen kunkin ostoksen kohdalla lopulta itse puntaroi.
Kirjattu

kisuli

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #31 : Tammikuu 18, 2009, 15:15:39 ip »

Aikakailla samaa mieltä Gagarinin kanssa.
Ei varmaan kukaan vastusta nettihankintoja. Kyse on kai lähinnä riskien tiedostamisesta.Asiat eivät siis toimi välttämättä samanlailla ongelmien koittaessa kuin kotimaassa.Täällä kuitenkin on apuna oma kuluttajaviranomaisemme, joka sekään ei vielä takaa ongelmattomuutta.

Jännä huomata vaan miten tunnekuohujen ottaessa otteen pohdiskelijoista, varsinainen asia, joka oli minkälainen keitin olisi fiksu ja hyvä hankinta jää taka-alalle.

Itse mietiskelen myös keittimen hankintaa, joka oman toimintatapani tuntien tulee olemaan pitkä ja kivinen.
Tässävaiheessa tutkin vasta tyyppejä ja merkkejä ja meinaa mennä melkolailla fiilispohjalle.Hienoja laitteita tuntuu olevan ehkä jopa liian paljon,eli haluaisin ne kaikki.
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #32 : Tammikuu 18, 2009, 21:16:46 ip »

Jännä huomata vaan miten tunnekuohujen ottaessa otteen pohdiskelijoista, varsinainen asia, joka oli minkälainen keitin olisi fiksu ja hyvä hankinta jää taka-alalle.

Voisin varmaan siirtää nettiostamista käsittelevän osuuden keskustelusta siihen aikaisempaan ja tässäkin ketjussa linkitettyyn keskusteluun?
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #33 : Tammikuu 18, 2009, 23:44:00 ip »

Voisin varmaan siirtää nettiostamista käsittelevän osuuden keskustelusta siihen aikaisempaan ja tässäkin ketjussa linkitettyyn keskusteluun?

Siirrä ihmeessä. Oli jo aivan o/t alkuperäisen kysymyksen kannalta. Katso, että se oma "4-kohdan-ohjelmasi" tulee mukaan. Siinähän se oleellisin oli. Kuten myös Gagarinin realistisissa kommenteissa nettikaupan omien toimitusehtojen hyväksymisestä.
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #34 : Tammikuu 19, 2009, 09:10:08 ap »

Tein lopulta tämän oman aiheen, kun keskustelu ei käsitellyt vain takuuasioita, enkä löytänyt sopivasti otsikoitua aiempaa keskustelua.

Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Caffe corretto

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #35 : Tammikuu 18, 2010, 23:31:34 ip »

enkä löytänyt sopivasti otsikoitua aiempaa keskustelua.

Heh, katsoin, että tässäpä tuore keskustelu tammikuun 19. päivältä - ai, niin muttei enää olekaan 2009!  :o ::)

Anyways, nettikaupasta tuli jälleen tilattua. Pasmarose.de:
+valikoima hyvä
+hinnat kohdallaan
-kommunikointi (saksaksi) huono = ei tilausvahvistusta erikseen, ei ilmoitusta toimituksen viivästymisestä, ei vastausta 1. tiedusteluun....
-toimitusaika (LaPavonin varaosia) ala-arvoinen (3 viikkoa)

***

Ja suomalaisista kaupoista en ole ostanut mitään rautaa (kerran hätäpäissäni pari tiivistettä hinnalla, jolla netistä olisi saanut koko sarjan) enkä osta!
Kirjattu

J-P

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #36 : Toukokuu 14, 2012, 21:11:52 ip »

Mistä ulkomaisesta nettikaupasta suosittelisitte tilaamaan Rancilion silvian +Rockyn?

Suomalaisen cafetorian 739€ on halvimmasta päästä.

Minun visa-kortissani on tuoteturva, joka kattaa tuotteen hajoamisesta aiheutuvat kulut 5 vuoden ajan, joten ei haittaa vaikka tilaisinkin ulkomailta ja jos tuote hajoaa niin korjataan sitten Suomessa vakuutuksen piikkiin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2012, 21:28:26 ip kirjoittanut J-P »
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #37 : Toukokuu 14, 2012, 21:35:05 ip »

Minun visa-kortissani on tuoteturva, joka kattaa tuotteen hajoamisesta aiheutuvat kulut 5 vuoden ajan, joten ei haittaa vaikka tilaisinkin ulkomailta ja jos tuote hajoaa niin korjataan sitten Suomessa vakuutuksen piikkiin.

Olisiko tuoteturvan ehdot saatavilla jostain?
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

J-P

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #38 : Toukokuu 14, 2012, 21:57:07 ip »

Kirjattu

Railo

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 86
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #39 : Toukokuu 15, 2012, 09:55:27 ap »

Lainaus

Mistä ulkomaisesta nettikaupasta suosittelisitte tilaamaan Rancilion silvian +Rockyn?

Suomalaisen cafetorian 739€ on halvimmasta päästä.

Itse tilasin täältä, kun Suomen putiikeilla ei tuotetta ollut hyllyssä ja empiirisen tutkimukseni mukaan paikka oli halvin: http://www.espressocoffeeshop.it/de/rancilio_1.html

Kommunikointi hyvin nihkeää, mutta tavarat toimitettiin 6pvässä, ja välissä oli myös viikonloppu. Omituista myös tuossa mestassa on se, että hinnat riippuu siitä mikä maapääte on saitin osoitteessa. Tuolla /de/ päätteellä oli halvempaa :D. Myöskin erikseen ostoskoriin klikattuna tuli halvemmaksi kuin combona. Mukaan tuli  ~50€ ksälää ja postikulut on ilmaiset yli 300€ tilauksissa. Tavarat oli pakattu omissa lootissaan isoon pahvilaatikkoon joka oli vahvaa (tuplaseinäistä) pahvia. Jossain kehutiin tuon paikan myyjän englantia ja palvelualttiutta puhelimessakin, mutta minulle ei ainakaan sähköpostitiedusteluun kovin kattavasti vastannut. Takuuasioissa saattaa tulla ongelmia ja jonkun negatiivisia kokemuksia netistä löysinkin... Itse otin riskin ja tyytyväinen olen ollut. Keitin on niin simppeli ja osia saatavilla, että aattelin itse korjata jos se maankuulu paska tsägä osuu kohdille. Ei se sen pahempi voi olla kun audini 4.2l moottorin jakopääremppa :D

Kaiken kaikkiaan, kyllä tässä kaffekupposelle tulee hintaa, kuitenkaan nuo hankintahinnat ei vielä ylitä "harrastus" rajoja :D
Kirjattu
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja puoliksi tehty on kuin itse tehty. Ja sehän riittää... Mukana taistossa Silvia & Rocky

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #40 : Toukokuu 15, 2012, 10:34:10 ap »

Omituista myös tuossa mestassa on se, että hinnat riippuu siitä mikä maapääte on saitin osoitteessa. Tuolla /de/ päätteellä oli halvempaa :D.

Ei siinä mitään omitusta ole, eri maissa on erilainen ALV %. Ja vaikka kaupan todellinen sijaintimaa oliskin aina sama, leikitään vaikka Ranska, niin EU:ssa käytetään kohdemaan %, jos kauppaa käydään tarpeeksi kohdemaahan -mikä tuo tarpeeksi on, satte itse kaivaa sen  ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Railo

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 86
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #41 : Toukokuu 15, 2012, 11:27:20 ap »

Lainaus
Ei siinä mitään omitusta ole, eri maissa on erilainen ALV %. Ja vaikka kaupan todellinen sijaintimaa oliskin aina sama, leikitään vaikka Ranska, niin EU:ssa käytetään kohdemaan %, jos kauppaa käydään tarpeeksi kohdemaahan -mikä tuo tarpeeksi on, satte itse kaivaa sen  ;-)

Haa, hyvä pointti, mutta ei tuo oikeen päde kyseisellä saitilla. Näyttäs tyrkyttävän aina 21% VAT:ia. Voihan se silti olla että hinnassa nuo on otettu huomioon, vaikka se ei tuola ostoskorissa näykkään. Veroton hinta on ilman saksan päätettä 415,83€ ja saksalaisille 365,83€, yliviivattu lähtöhinta on molemilla sama. Melkoinen ero. Liekö sitten Günthereille myyty niin isolla volyymillä...

Toisaalta, kyseessähän on ITALIALAINEN verkkokauppa :D
Kirjattu
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja puoliksi tehty on kuin itse tehty. Ja sehän riittää... Mukana taistossa Silvia & Rocky

J-P

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #42 : Toukokuu 15, 2012, 22:16:07 ip »

Itse tilasin täältä, kun Suomen putiikeilla ei tuotetta ollut hyllyssä ja empiirisen tutkimukseni mukaan paikka oli halvin: http://www.espressocoffeeshop.it/de/rancilio_1.html

Kommunikointi hyvin nihkeää, mutta tavarat toimitettiin 6pvässä, ja välissä oli myös viikonloppu. Omituista myös tuossa mestassa on se, että hinnat riippuu siitä mikä maapääte on saitin osoitteessa. Tuolla /de/ päätteellä oli halvempaa :D. Myöskin erikseen ostoskoriin klikattuna tuli halvemmaksi kuin combona. Mukaan tuli  ~50€ ksälää ja postikulut on ilmaiset yli 300€ tilauksissa.

Jännä juttu, että hinta tosiaan on halvin, jos loppu on it/de ja siltikin tekstin voi valita vielä Suomeksi. Combo setti on kalliimpi kuin erikseen ostoskoriin valitut silvia +rocky. Sekopäistä.
Nyt paketin hinta 664 ja siihen tulee 50€ arvosta romua mukaan. :)
Kirjattu

ebben

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #43 : Toukokuu 17, 2012, 14:21:35 ip »

Jes, tuo Nordean Visan tuoteturva-vakuutus kuulostaakin aika mielenkiintoiselta.

Esim. täältä kun tilaisi Visa-kortilla Oscar Nuova Simonellin n. 650 eurolla niin saisi sen aika kilpailukykyiseen hintaan.
 
http://shop.lagondola.it/product.php?pid=534&nav=mn 

Itse oon just funtsannu kanssa tuota vakuutusjuttua jos Oscaria lähtee Italiasta tillamaan mutta taidanpa ottaa riskin ja kokeilla.
Kirjattu

J-P

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #44 : Toukokuu 18, 2012, 20:28:54 ip »

Tuo minun kehumani Nordean tuoteturva on muuten hyvä, mutta ehtojen mukaan tuote pitää olla ostettu pohjoismaista :(
Se siitä sitten, ellei Ruotsissa ole halpaa liikettä, josta ostaa Silvia+Rocky.
Kirjattu