Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Hifistelyä  (Luettu 131011 kertaa)

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #150 : Maaliskuu 03, 2015, 11:49:12 ap »

Mietin noita neulajuttuja muutenkin: on jotenkin ärsyttävää että jos rasia maksaa 100e, niin neula maksaa 87e. Tulee ikävästi mieleen tulostimet ja musteet...
Tässä siis kannustetaan ihmisiä vaihtamaan aina rasia, "onhan mahdollista että saan myös paremman, tai ainakin vaihtelua" Minusta olisi parempaa bisnestä myydä se sama rasia 120e ja sitten neuloja viidelläkympillä, ihmiset ostaisivat neulan kun sille on tarve ja pysyisivät merkissä. Rasioita on muutenkin liikaa, monella merkillä samaa myydään eri värillä tai numerosarjalla, vaikka erona on ainoastaan neula.
Kas kun ei kukaan rasiavalmistaja ole ottanut jotain haudattua merkkiään esiin sillä idealla että tehdään vain se yksi rasia ja siihen sitten 5 neulaa.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #151 : Maaliskuu 03, 2015, 13:37:17 ip »

Niinkus olen jo aiemmin maininnut, olen entinen hifisti. Nyttemmin vain musiikin kuuntelija ja muusikkojen apumies.
Se ei kuitenkaan sulje pois sitä, että mulla on aivan törkee valikoima neuloja. Lienevät enimmäkseen sweitsiläisiä Zafira substituutteja.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin täällä olis.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

Mr. K

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #152 : Maaliskuu 03, 2015, 14:18:47 ip »

"Äärgh, vaihdoin Dualiin Pickeringin XV15-625-rasian kokeeksi"

Tuota Pickeringiä kannattaa kokeilla myös ilman harjaa, vaikka sen jo varmaan tiesitkin.
Harja kampeaa rasiaa melkoisesti, varsinkin jos levy ei ole ihan suora.


Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #153 : Maaliskuu 03, 2015, 18:15:41 ip »

Niinkus olen jo aiemmin maininnut, olen entinen hifisti.

Siitä voi parantua?  ???
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #154 : Maaliskuu 03, 2015, 18:24:46 ip »

Siitä voi parantua?  ???

Ilman muuta, kyllähän anoppikin harmittaa välillä vähemmän...
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #155 : Maaliskuu 03, 2015, 18:29:15 ip »

Siitä voi parantua?  ???
No. En nyt sitten tiedä, olenko parantunut, vai onko taudinkuva ammatin myötä muuttunut?
Sanoisin, että nykyään olen ehkä skepikkokultakorva. Tautihan sekin lienee?
Vain hyvä soundi kelpaa, piuhoista wiis.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

xfani

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #156 : Maaliskuu 03, 2015, 22:15:36 ip »

Hei oisko kellään tietoa mistä voisi johtua ku mun kajareista pätkii ääni ajoittain ja en ole oikeen varma mistä se johtuis... Sen tiiän ainakin ettei ole vahvarista ja ei myöskää pitäis kaiken järjen mukaan olla kajareista kun se on uus... Levari kävi jonkin aikaa sitten huollos ja siihen pistettiin uusi neula+headshell kontaktit putsattiin, mutta edelleen pätkii. Mietin voisiko pätkiminen johtua sitten siitä alkuperäisestä Shure M95 G-LM rasiasta. Kyseessä on Dualin 510 levari.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2015, 22:21:51 ip kirjoittanut xfani »
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #157 : Maaliskuu 03, 2015, 23:19:16 ip »

Ettei olisi jossain johdossa vikaa?
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #158 : Maaliskuu 04, 2015, 00:24:18 ap »

Ainakin Dualin 505-sarjassa huonot rca-piuhat. Mä hemputtaisin piuhoja ja nylpyttäisin vahvarin valitsijoita ja potikoita, kuulokkeilla saa jotain pois tästä, kuten kaiutinvalintanapit ja kaiutinpiuhat...ja jos joku muu ohjelmalähde, kuten cd-soitin tai radio toimii, niin sitten joko phonovalinta, levarin piuhat tai äänirasian piuhat...
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

xfani

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #159 : Maaliskuu 04, 2015, 02:46:20 ap »

Juuh kaikki piuhat myös vaihdettiin huollon yhteydessä kun ne olivat sen verran kuluneet. Ei oikeen tuu mitään muuta mieleen ett ehkä se vika on äänirasian piuhoissa... Pitää taas huomen näpräillä jos sais jotai selville
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #160 : Maaliskuu 04, 2015, 08:05:37 ap »

Siis pätkii vain vinyylisoittimen kanssa?

Kontaktihäiriö tai rikkinäinen johto jossain välissä on se helpoin vaihtoehto. Vaikka levysoittimen liitäntäjohto onkin vaihdettu, niin kannattaa tarkistaa myös kontaktipinnat niin johdosta kuin vahvistimenkin päässä. Äänirasian vaihto ei ole kamalan iso homma, mutta saattaa tulla hintavaksi, jos ei ole vararasiaa omasta takaa.
Vikahan voi olla aina myös vahvistimessa, vaikka muut äänilähteet toimisivatkin. RIAA-korjain tai yksinkertaisesti jokin phonoliitännnän sisäisestä piuhoituksesta voi olla vikaantunut. Phono-liitäntään kun nyt ei kannata muuta äänilähdettä laittaa, niin sen testaaminen on vähän vaikeaa.
Ehkä enemmän laitteista tietävät voivat spekuloida, että miten haitallista laitteelle olisi syöttää linjatavaraa phonoliitäntään, jos pitäisi tasot matalana. Esim kännykästä niin hiljaisella kuin mahdollista.
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #161 : Maaliskuu 04, 2015, 11:21:02 ap »

Tämän keskustelun myötä innostuin korjaamaan levysoitintani vaivanneet pikkuviat, ja siinä touhutessani, vaikka Pyrin olemaan varovainen, menin murjomaan neulan.  :-\
No, vaihtoikäinen se muutenkin olisi ollut. Harmikseni ko. neulan hinta on edellisestä ostokerrasta aika tarkalleen tuplaantunut... Mutta nyt pitää olla jokin aika ilman levysoitinta.
Kirjattu

xfani

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #162 : Maaliskuu 04, 2015, 11:46:59 ap »

I feel you  :-\ Mulle tapahtui sama juttu mutta mulle se sattui olemaan alkupeäinen neula joka ei ole tuotannossa enää. Pikkasen harmitti siinä kohtaa kun vaihtoneulat eivät ole ihan samantasoisia...
Kirjattu

Mr. K

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #163 : Maaliskuu 04, 2015, 11:58:08 ap »

Mr. K ilmoittautuisi myös neulantuhoamiskerhoon. 40 vuotta sitten niukoilla
opintolainoilla ostettu Pickering oli asentaessa vähän jäykkä ja niinpä peukalo
osui neulaputkeen ja liiskasi sen kaksinkerroin äänirasian alle.
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Hifistelyä
« Vastaus #164 : Maaliskuu 04, 2015, 12:07:42 ip »


Sanoisin, että nykyään olen ehkä skepikkokultakorva. Tautihan sekin lienee?

Jo on se. Mulla on se. Ollut oikeestaan alusta lähtien ollut itsellä sen luonteista. Vähän hintava tauti sekin kyllä, mutta siedettävämpi kuin ilman sitä skeptikko-osuutta.

Minä olen ABX-testi, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois hiljaisuudesta, orjuuden pesästä.
Alköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini