Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Ostetaan Espresso keitin ja mylly  (Luettu 2933 kertaa)

jusalonovic

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
Ostetaan Espresso keitin ja mylly
« : Marraskuu 09, 2010, 10:49:02 ap »

Harrastusta aloittelevana ostaisin mielelläni ensin käytetyt vermeet ja sitten myöhemmin ehkä paremmat laitteet suoraan uutena.

Eli tarkempia vaatimuksia ei ole kunhan hinta ei ole järkyttävä.

Max. yhteis hinta n. 600€

Mielelläni ostan setin:
- Rancilio Silvia+Rocky
- Muu vastaava
- Voit tarjota myös pelkkää keitintä tai myllyä.

E-mail: juha.tiusanen(at)mbnet.fi

Jos olet pirkanmaalta tai läheltä kaupat ovat erittäin todennäköiset. Mutta otan kaikki tarjoukset ilolla vastaan! :D
ja asun siis Tampereella.
Kirjattu

mjaksi

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Ostetaan Espresso keitin ja mylly
« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2010, 17:57:11 ip »

Moikka,

Itse ostin muutama vuosi sitten Silvian ja myllyksi valitsin Ascason i-minin. Olen ollut todella tyytyväinen yhdistelmään. Silvia on hintaluokassaan ehdottomasti yksi parhaista. Itsellä ainakin heräsi melko nopeasti kiinnostu Silvian PID:aamiseen (en tiedä oletko lukenut asiasta, mut kyseessä siis laite, joka pitää uuttolämpötilan vakiona) Ko laitteen hinta silviaan jenkeistä tilattuna oli n. 100€. Asennus oli melko helppo.

Noita PID:attuja Silvioita aina välillä näkee täällä foorumilla. Mielestäni kannattaa harkita sellaisen ostamista, jos sattuu olemaan myynnissä.
Kirjattu

jusalonovic

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
Vs: Ostetaan Espresso keitin ja mylly
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2010, 10:15:47 ap »

Kiitos vinkistä. :)

Olen miettint tässä että kumpi olisi parempi vaihtoehto noista silvioista, eli tuo uusi malli vain vanha? Uusi näyttää ainakin paremmalta ja ilmeisesti siinä on parempi vaahdotus pää ja tämä vaahdottaminen on tärkeä asia, kun pääasiassa tekisin cappicinoa ja latteja ja muita maitokahveja.
Kun uutena saisin tällaisen setin: Rancilio Silvia+Pinokkio, niin mietin vaan että olisiko paha hinta tuosta setistä: http://www.cafetoria.fi/onlineshop/index.php?main_page=product_info&cPath=12&products_id=189
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ostetaan Espresso keitin ja mylly
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2010, 12:47:58 ip »

Oma käsitykseni on että Silvia 2009 -mallissa on pallonivelellä kääntyvä höyrytysputki, jonka siis saa hieman useampiin asentoihin kuin ennen. Olisikohan putki myös hieman paksumpi jolloin maidon palaminen putken pintaan ei tapahdu niin herkästi. 2010-malli ei taida erota 2009-mallista muutoin kuin höyryputken suutinpään osalta, joka on joskus 2009 alun jälkeen vaihtunut kolmireikäisestä yksireikäiseksi. Cafetoriasta voi myös erikseen osaa yksireikäisen pään. Nämä ovat omia arvauksiani, paremmin tietävät korjannevat.

PID on ainakin minulla helpottanut merkittävästi myös maidon vaahdotusta. PIDin antaman lämpötilatiedon mukaan voi ajoittaa vaahdotusta sen mukaan haluaako enemmän vai vähemmän höyrytehoa. Erityisesti suurten määrien (yli 2dl) vaahdottaminen on ollut minulla haastavaa ennen PIDin käyttöönottoa kun höyryteho ei ole oikein aina riittänyt sopivan pyörteen aikaansaamiseksi.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

mjaksi

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Ostetaan Espresso keitin ja mylly
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2010, 16:28:52 ip »

Moikka,

Tosiaan -09 mallissa höyrytysputkessa on pallonivel, joka on mielstäni mukava lisä sarananiveleen verrattuna. Itsellä tuli kolmireikäinen suutin Silvian mukana. Cafetroriasta hankin sitten yksireikäisen suuttimen, joka maksoi muistaakseni 7e. Olen nyt kylläkin käyttänyt taas kolmireikäistä suutinta. Molemmat suuttimet toimivat mielestäni hyvin ja lähinnä tottumuskysymys, kumpaa suutinta käyttää.

Pinokkio-myllystä ei ole kokemuksia. Ascason i-minä voin suositella lämpimästi ja myös Rancilion Rocky-myllyä on ilmeisen paljon myyty.

Kannattaa myös varata kokonaisbudjetista pienimäärä erilaisia tarvikkeita varten, kuten kunnollinen tampperi, vaaka, lämpömittari, yms.
Kirjattu