Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Velox cafe maker  (Luettu 9866 kertaa)

pentti

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Velox cafe maker
« : Marraskuu 03, 2008, 17:19:09 ip »

Onkohan kenelläkään käyttökpkemulsia tällaisesta matkaespressolaitteesta?

http://www.homeclick.com/web/catalog/product_detail.aspx?pid=202182&cid=2021828007:H:Nextag

Tekeekö sillä todella esoressoa

Pentti
Kirjattu

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Velox cafe maker
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2008, 19:00:30 ip »


Eipä sillä oikeaa "esoressoa" saa. Se on käytännössä mokka- eli mutteripannu. Mutta eiköhän sillä hyvää mokkaa saa. Jos matkailet Espanjassa päin, erilaisia suoraan-kuppiin-laskevia mutteripannuja löytyy kaupoista, markettien talousosastoilta ja tavarataloista erilaisia. Osa liedelle pantavia, osa omalla lämmitysvastuksella, kuten esimerkissä. Huomasithan, että vehje on 110V only? Hinta on absurdi.
Kirjattu

pentti

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: Velox cafe maker
« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2008, 20:02:40 ip »

Kiitos chartman.
Minulle kerrottiin eilen tuosta laitteesta sanottiin, että sitä olisi saatavana 12V / 115 - 220 V. kertoja ei ollut mikään tekniikan ihmelapsi joten nuo jännite asiat voivat olla pielessä.
Minua vain kiinnostaa tuo laite siksi, että saisi kunnon kahvia muuallakin kuin kotona.

Tyttäreni asuu sveitsissä joten jos sieltä löytyisi. Hän on tosin kyllästynyt ainaiseen etsimiseen isän toveista.

Pentti
Kirjattu

Gagarin

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Velox cafe maker
« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2008, 22:05:09 ip »

Itelläni on rankkoja kenttäolosuhteita varten ;) lahjaksi saatu tuollainen pannuton mutteripannu, ja olen askarrellut trangia-eräkeittimeen sille "keittolevyn". Tavalliseen mutteripannuun verrattuna erona on ainoastaan se, että yläosa jää pois jolloin laite on pienempi ja kevyempi. Mutteri- eli mokkapannu se on kuitenkin ja sitä myöten on tulos. Kerrassaan hyvin palveli yhden puolitoista viikkoa kairassa.

Hävyttömältä tosiaan kuulostaa tuo hinta.

Olen nähnyt myytävän mutteripannuja joihin ei tarvita keittolevyä, eli tuolla idealla. Muistaakseni Bialetilla on semmoinen. Halpaa ei ole tullut vastaan.
Kirjattu