Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Caffi  (Luettu 48880 kertaa)

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Caffi
« Vastaus #45 : Tammikuu 26, 2012, 22:43:03 ip »

Lasipalatsissa saa mielestäni tasokkaampia juomia kuin Flamingossa, Sellossa en olekkaan aikoihin käynyt.

Sellossa on minusta ollut hyvä taso. Tekijät on yleensä tuttuja naamoja baristakisoista, kilpailijoiden tai tuomariston joukosta.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Caffi
« Vastaus #46 : Heinäkuu 24, 2012, 00:09:21 ap »

Pitääpä kehua Caffin Afrika Buna -kesäkahvia. Usean afrikkalaisen kahvin sekoitus, jossa maistuu mukavasti metsämansikka. Toimii ainakin pressolla hyvin.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vs: Caffi
« Vastaus #47 : Heinäkuu 24, 2012, 08:22:58 ap »

Itsekin tuli käytyä tuolla viime viikolla. Olin jo varautunut normaaliin kahvilatasoon (=huono), mutta yllätyksekseni sainkin maukasta juotavaa. Kesäespresso oli varsin herkullinen. Yksi nimi lisää hyvin lyhyelle listalle paikoista joissa voi nauttia espressoa.
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

GreenBean

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
  • Espresso
Vs: Caffi
« Vastaus #48 : Heinäkuu 24, 2012, 13:17:13 ip »

Aikoinaan kävin melko useasti caffilla, mutta mielestäni paahdon laatu on heikentynyt oleellisesti vs. 1v sitten. Kesäkuussa kävin lasipalatsin caffissa, tilasin v60:llä kenialaista ja lopputulos oli pettymys. Myyjätär teki kahvin melko hätäisesti ja lopputulos ei ollut yhtään marjainen saatikaa hapokas.  Tästä pari vk aikaisemmin kävin flamingossa jossa tilasin v60:llä monsoon malabaria ja lopputulos oli aliuuttunutta ja palanneen makuista kahvia.  ???
Kirjattu
Nuova Simonelli Oscar, Mazzer Super Jolly, Krups GVX2, Aeropress, Hario V60, Bodum Chambord, Mokkapannu, Hario Skerton, Wilfa GCR1

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Caffi
« Vastaus #49 : Heinäkuu 24, 2012, 22:10:23 ip »

Aikoinaan kävin melko useasti caffilla, mutta mielestäni paahdon laatu on heikentynyt oleellisesti vs. 1v sitten. Kesäkuussa kävin lasipalatsin caffissa, tilasin v60:llä kenialaista ja lopputulos oli pettymys. Myyjätär teki kahvin melko hätäisesti ja lopputulos ei ollut yhtään marjainen saatikaa hapokas.  Tästä pari vk aikaisemmin kävin flamingossa jossa tilasin v60:llä monsoon malabaria ja lopputulos oli aliuuttunutta ja palanneen makuista kahvia.  ???

No johan nyt jos on sekä aliuuttunut että palanut.  :)
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

GreenBean

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
  • Espresso
Vs: Caffi
« Vastaus #50 : Heinäkuu 25, 2012, 14:54:32 ip »

No johan nyt jos on sekä aliuuttunut että palanut.  :)

Minulla on selvästikin vaikeuksia kuvailla makukokemusta :D
mutta pointtina se ettei oikein meinaa maistua ja laatu on näin amatöörin suussa heikentynyt todella paljon :(
Kirjattu
Nuova Simonelli Oscar, Mazzer Super Jolly, Krups GVX2, Aeropress, Hario V60, Bodum Chambord, Mokkapannu, Hario Skerton, Wilfa GCR1

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Caffi
« Vastaus #51 : Heinäkuu 25, 2012, 17:53:45 ip »

Caffin omissa paahdoissa on eroja, mikä nyt on selvääkin, itse en ole oikein hurraa huutoja heidän paahdoistaan saanut. Jopa omilla paahdoillani olen päässyt parempiin lopputuloksiin. Ja mitä niitä lasipurkkeja olen katsellut, niin kovin tummia paahtoja, sekä yllättävän saman värisiä. Esim. jossain Yirgassa ja Monsoon Malabarissa pitäisi jo olla melkoinen väriero.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Caffi
« Vastaus #52 : Heinäkuu 25, 2012, 19:49:07 ip »

Minulla on selvästikin vaikeuksia kuvailla makukokemusta :D
mutta pointtina se ettei oikein meinaa maistua ja laatu on näin amatöörin suussa heikentynyt todella paljon :(

Eikö se sitten olisi reilua lasipalatsin neideille vain todeta, ettei kahvi maistu? Tekninen sanasto an sich ei palvele mitään yhteistä päämäärää varsinkaan jos sen sisällöstä ei loppujen lopuksi olla täysin varmoja.

Aika vaihtelevia tuntuvat kyllä kokemukset Caffista olevan. Itse en valitettavasti ole silti käynyt yhdessäkään  :(
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

GreenBean

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
  • Espresso
Vs: Caffi
« Vastaus #53 : Heinäkuu 25, 2012, 20:31:11 ip »

Eikö se sitten olisi reilua lasipalatsin neideille vain todeta, ettei kahvi maistu? Tekninen sanasto an sich ei palvele mitään yhteistä päämäärää varsinkaan jos sen sisällöstä ei loppujen lopuksi olla täysin varmoja.

Aika vaihtelevia tuntuvat kyllä kokemukset Caffista olevan. Itse en valitettavasti ole silti käynyt yhdessäkään  :(

Olisi vähintäänkin reilua antaa palautteen suoraan omistajille. Valitettavasti kyseisellä kerralla ei ollut aikaa jäädä lasipalatsin myyjän kanssa keskustelemaan kahvista (omista kiireistä johtuen ja noin viiden ihmisen jonosta joka oli minun takana). Myyjätär oli kaikenlisäksi yksin tiskin takana. Mutta ehkä asiaan tulee tulevaisuudessa muutos mikäli satun kulkemaan lasipalatsin ohi.
Kirjattu
Nuova Simonelli Oscar, Mazzer Super Jolly, Krups GVX2, Aeropress, Hario V60, Bodum Chambord, Mokkapannu, Hario Skerton, Wilfa GCR1

Markus

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 282
    • Kahjona kahviin
Vs: Caffi
« Vastaus #54 : Heinäkuu 26, 2012, 11:18:05 ap »

Allekirjoitan hetkittäisen epätasalaatuisuuden niin kahvissa kuin - laajenemisen myötä - henkilökunnassakin. Papujen osalta erityisesti paria viimeistä kenialaista on ollut hankala saada maistumaan tunnistettavalta.

Silti tuetaan ja kannatetaan, ja useimmiten vastinettakin on saanut.

Erityisesti toi Buna putoilee nyt aika mainiosti. Eilen aeropressinä, nyt vähän liian nopeana woodneckinä. Miten, akallio, veikkaat vai ootko koittanutkin - toimisiko espressona? Kuulostaa metsämansikkaefektin yhdistäminen maitovaahtoon melko pirtelöisältä cappuccinossa...

Kirjattu
@kahjonakahviin. Seuraa. Tilaa. Tykkää.

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Caffi
« Vastaus #55 : Heinäkuu 30, 2012, 13:39:14 ip »

Erityisesti toi Buna putoilee nyt aika mainiosti. Eilen aeropressinä, nyt vähän liian nopeana woodneckinä. Miten, akallio, veikkaat vai ootko koittanutkin - toimisiko espressona? Kuulostaa metsämansikkaefektin yhdistäminen maitovaahtoon melko pirtelöisältä cappuccinossa...

Enpä ole koittanut, mulla on tuo Vario-teräprojekti jäänyt vähän seisomaan ja ei ole espresso-osasto ollut vähään aikaan käytössä. Vähän ehkä epäilen että onnistuuko, mutta voisihan sitä koittaa.

Olen aikalailla samaa mieltä, että Caffi on vähän vaihteleva, mutta yleensä vähintään ihan hyvä. Eniten häiritsee melkein Sellon kioskin hitaus, kun aika usein käyn siellä lounastunnilla ja parin asiakkaan jonon purkaminen voi kestää vartin. Ei ole kovin "expressoa" se toiminta aina.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Markus

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 282
    • Kahjona kahviin
Vs: Caffi
« Vastaus #56 : Heinäkuu 30, 2012, 16:34:37 ip »

No mä kokeilin. Toimi ihan ehdottomasti, mutta ei sillä lailla mansikkaisesti kuin kuvittelin. Ehkä olen tuosta bunasta lopulta sitä mieltä että vähän vaaleammaksikin sen olisi voinut jättää kun kerran idea oli suodatinkäyttö. Toisaalta hauskaa kun ne naturalien mansikkamaut jotka yleensä on olleet ihan pinnassa, olikin enempi taustavivahteita bodikkaamalle kahville, mutta pitkän päälle olisin kaivannut kirkkaampaa makua.
Kirjattu
@kahjonakahviin. Seuraa. Tilaa. Tykkää.

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Caffi
« Vastaus #57 : Elokuu 26, 2012, 20:58:52 ip »

Kävin hakemassa lisää Bunaa pari viikkoa sitten, koska ajattelin sen tuttuna kahvina sopivan hyvin testailuun. 1.8. paahdettu erä ei kuitenkaan ollut mennyt aivan putkeen, vaan tuntui, että paahto oli mennyt pitkäksi ja metsämansikkaisuus poltettu melko pitkälti pois - sekä tuoksusta että mausta. Espressona tuo tuntui toimivan ihan kivasti, muuta siinäkin tuntui, että makeus oli vähän palanut pois.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Caffi
« Vastaus #58 : Elokuu 27, 2012, 14:41:00 ip »

Parisen viikkoa sitten noukin mukaan leffaan mennessäni kahvin Flamingon Caffista ... Jonottaessani jonkun lapsukainen päätti kokeilla useampaan otteeseen niistä lasipurkeista, että miltä kahvipavut tuntuvat ...

Caffin henkilökunta tai lapsen aikuisseura eivät mitenkään asiaan puuttuneet, joten huomautin sitten asiasta. Sain ko. aikuiselta vihaisen mulkaisun (as expected) ja henkilökunnan jäsen ei kommentoinut mitenkään  >:(
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Caffi
« Vastaus #59 : Syyskuu 22, 2012, 16:47:49 ip »

Sellon Sembaloista tarttui mukaan Espresso Sweet Honey:ta 500 gramman pussi hintaan 15.50. Tekee minkä lupaa; makea ja karamellimainen. Oikeastaan erittäin mukavan helppo juotava costa ricalaiseksi, josta kuitenkin löytyy hieman vadelmaista hapokkuutta. Pussissa ohjeistus 18 gramman annos ja 95 asteen uutto, hyvin toimii.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2