Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia tai tietoa Bezzerra BZ35:stä?  (Luettu 2383 kertaa)

Romus

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20
Kokemuksia tai tietoa Bezzerra BZ35:stä?
« : Joulukuu 31, 2008, 14:08:54 ip »

Näyttäisi eräässä liikkeessä olevan myynnissä käytetty, vuoden 1999 malli, tuosta BZ35:stä. Hintapyyntö on 550€. Kun olen uutta kahvikonetta suunnitellut ja mielessä ollut uusia koneita Vibiemme Domobarista (~700€) Quickmill Anitaan (~1200€) ja Vibiemme Domobar Junioriin (~1300€), niin oliskos tuommoinen käytetty BZ35 syytä ottaa vakavasti harkintaan? Nykyinen kone on Rancilio Audrey PIDillä varustettuna.

Tavoitteena on ensisijaisesti nostaa espresson laatua ja onnistumisprosenttia. Plussana tuossa koneessa olisi kytkentä vesiverkkoon ja HX-koneen vaahdotusavut.

Kun soitin liikkeeseen tuosta koneesta, niin edustaja kehotti käymään paikan päällä testaamassa konetta ennen ostopäätöstä. Taidanpa keksiä jonkun aiheen työreissulle sinne Helsinkiin..

Home-Baristasta olen lukenut päivitystarinoista Silviasta isompiin koneisiin. Monet kertovat päivityksessa katuvansa vain sitä, että tekivät sen vasta niin pitkän Silvia-kauden jälkeen. Mitäs mieltä olette, kuulostaisiko BZ35 järkevältä päivitysaskeleelta?
Kirjattu

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Kokemuksia tai tietoa Bezzerra BZ35:stä?
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2008, 21:48:57 ip »

Luultavasti saisit hyvän, kestävän ja laadukkaan pro-keittimen. Itse ottaisin mainitsemistasi vaihtoehdoista juuri tuon käytetyn Bezzeran. Todennäköisesti kone vaatii perusteellisen puhdistuksen sekä puhdistuksen yhteydessä tiivisteiden yms. pikkusälän vaihtoa. Osat ovat kuitenkin edullisia ammattilaitteisiin ja niiden saatavuus on hyvä. Itse olen kunnostanut käyttööni vanhan baarikoneen ja ollut siihen TYYTYVÄINEN. Kone maksoi 300€, osat 100€ (virtakytkin oli viallinen joten remppabudjetti venyi hieman isommaksi kuin olin arvioinut) ja uskallan väittää, että tuohon hintaan ei vastaavan tasoista laitetta saa.

Kiinteä vesiliityntä on etu, jonka huomaa vasta sitten, kun on sen ensin kokenut ja sen jälkeen kokeilee uudestaan säiliökeittimien kanssa puljaamista (koskee myös viemäröintiä).

Onko tuossa Bezzerassa annosteluautomatiikka vai manuaaliannostelu? Elämää HX-koneen kanssa helpottaa vielä se, jos boilerissa olisi tyhjennysproppu. Omassani on ja olen todennut sen tosi hyödylliseksi veden vaihdon kannalta.

Käy katsomassa konetta ja tee hyväy kaupat. Mielestäni tuo 550€ ei ole ainakaan lähtökohtaisesti paha hinta.
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*