Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Mistä kannattaa ostaa  (Luettu 11308 kertaa)

Riuska77

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Mistä kannattaa ostaa
« : Elokuu 25, 2008, 14:08:31 ip »

Tervehdys. Olen tämmöine uusi vanha kahviharrastaja ja olen päässyt vihdoin siihen vaiheeseen, että myönnän sen murkulan (joka kahvia minulle tuottaa) olevan aivan surkea ja parempi pitäisi saada.
Olen tässä tutustunut aiheeseen syvällisesti (lue lukenut useita tunteja ja haastatellut immeisiä). Keitintä enkä myllyä ole vielä valinnut hintahaarukastakaan ei ole tarkempaa tietoa (varmaan välillä 500-1000), kunhan nyt jotain vaihtoehtoja löytää, niin osaa sanoa mihin suuntaan lähtee.

Lähinnä lähdin kyselemään, että mistä te suosittelisitte lähteä laitetta ostamaan. Täällä on useasti viitattu espressocoffeeshop.com:iin, mutta jos eroksi jää vain vaivainen satanen (enkä edes tiedä miten paljon postitus maksaa). Kaffecentralissa kävin lauantaina ja siellä lyhyen laitesuosittelun jälkeen "myyjä" hävisi keittämään kahvia eikä kerennyt tulla tarkemmin neuvomaan, joten en välttämättä sieltä ole ostamassa. Sitten on vielä crema.fi ja cafetoria.fi. Tässä vaiheessa kiinnostaisi ihan jokin fyysinen kauppa jonne voisi lähteä oppia hakemaan / hiplailemaan laitteita (sitä jaksaa vain niin paljon lueskella nettikirjoituksia :) ).

Kiitoksia jo etukäteen!

Timo
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #1 : Elokuu 25, 2008, 14:32:52 ip »

Moi,

En nyt viitsi mitää paikkaa ryhtyä mollaamaan, mutta minäkin kävin "siellä" vain kerran.

Jos kipuraja perushankinnassa on tonnin paikkeilla, niin lue tuo "aion ostaa Silvian" -säie. Siinä on ainakin se kyseenalainen? viisaus, että ainakin minä teen vähänkään rahakkaammat ja mahdollista takuuhuoltoa / tuotevastuuta tarvitsevat wermeet kotimaiselta, luotettavaksi havaitulta toimittajalta.

Nettikauppaan olen panostanut sitten yksinkertaisemmissa pulikoissa.. ja nyt kahveissakin.
Muuten en ole varma, onko Silvia jokaiselle sopiva keitin? Harjoitella saa jonkin verran, mutta sitten  ;D

Tuo hiplauspuoli on meillä Suomessa vähän heikko. Ei oikein ole sellaista paikkaa, mihin voisi tosiaan mennä kattelemaan kunnon koneita.
Keväällä Saksassa käydessäni hiplailin aika menestyksekkäästi...

O.K.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #2 : Elokuu 25, 2008, 15:13:38 ip »

Hiplailu- ja koekäyttömahdollisuus lienee joka paikassa vähän huono... Cafetoriaa voin suositella, sieltä ainakin saa varmasti neuvot ja vinkit paikan päällä jos haluaa. Cafetorian "huono" puoli on tietenkin varsin suppea laitetarjonta, etenkin jos oma vaatimuslista on pitkä.

Silvia, Rocky + muuta härpäkettä saat alle tonnilla ja ei varmasti ole huono setti. Pro-makuun täytyykin sitten tutkia jotain muita vaihtoehtoja.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Riuska77

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #3 : Elokuu 25, 2008, 22:50:54 ip »

kiitos näistä!

Pitänee lähteä sitten lohjalla piipahtamaan viikonloppuna. Tuo niiden silvia+rocky paketti voisi olla ihan hyvä setti.

Näihin kuviin ja tunnelmiin :)
Kirjattu

blum

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #4 : Elokuu 30, 2008, 15:21:02 ip »

Itse haluaisin hankkia käsikäyttöisen myllyn. Onko niin, että Suomesta ei Zassenhauseja saa? Onko kellään kokemuksia muualta tilaamisesta?
Kirjattu

kahvilaivan kapteeni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 176
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2008, 14:37:29 ip »

itse ostin aikoinaan zasseni mansesta, kaupasta nimeltä lasi-koiso. halpa ja hyvä. peugeotia ei kannata ostaa espressoa varten. kannattaa selata näitä sivuja, varmaan zassen tilaamisesta on vinkkejä. tietääkseni nettikauppoja on. ja niiden kanssahan ei tarvitse mitään sähköadaptereita, jos tilaa vaikka rapakon takaa :)
Kirjattu
La Pavoni Europiccola & Eureka Mignon

Kaffana

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #6 : Syyskuu 10, 2008, 12:34:01 ip »

Rancilio Rocky Doserless lähtisi tilaukseen mutta oiskos kellään ajankohtaista vinkkiä, mistä löytyy halvemmalla kuin 230e postikuluineen? Tai jos saa noin 10% lisällä pääkaupunkiseudulta noukittuna, niin kelpaa myös toki.

Edellinen mylly heitti juuri teränsä kaivoon ja siirtyi vähemmän puruisille jauhinmaille...
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #7 : Syyskuu 10, 2008, 13:18:54 ip »

Vähän riippuu...

Minkä laskee pääkaupunkiSEUDUKSI. Lohjalta kun noutaa, niin säästänee postikulut, jotka tosin taitaa mennä polttoaineeseen ;D.

Eikös Cafetorialla ole myöskin lauantaina puoti auki?

O.K.

Edit: Ei taida silti taipua tuohon annettuun hintaan, sorry. Ehkä soittamalla ja noutamalla menis?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2008, 13:27:18 ip kirjoittanut Tinuri »
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

Kaffana

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #8 : Syyskuu 18, 2008, 21:07:02 ip »

Tulipahan Rocky nopeasti eli tilasin 16.9. HasBeanista ja tasan kaksi vuorokautta meni, että mylly oli käsissä. Hinnaksi tuli 237e + 5e adapteriin ja pari kiloa papuja tuli samassa, kun oli ilmainen FedEx-kyyti.

Ulkokuori on yllättävänkin jämäkkä ja ääni mukavan hiljainen edellisen kruppanaan verrattuna. Sitten vain säätämään - ensimmäiset Aeropressille jauhetut menivät hieman pieleen mutta kuitenkin... ;D
Kirjattu

Riuska77

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Mistä kannattaa ostaa
« Vastaus #9 : Syyskuu 22, 2008, 10:02:37 ap »

Itse tilasin tuolta Cafetoriasta puhtaasti loistavan palvelun takia. En jaksanut edes sen tarkemmin ruveta etsimään "halvempaa" vaihtoehtoa. Ainoana ongelma peliin nousi laitteet jotka eivät olomuodollaan vaimon tyylisilmää miellyttänyt jota hintaluokka pomppasi aika reilusti yli tuon alkuperäisen harkitun.

Noh, tänään on saapunut QM: Andreja maahan ja jos hyvin käy niin huomenna pääsee sen liikkeestä noutamaan. Hyviä kahvihetkiä odotellen :)
Kirjattu