Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Attento-tamppausmatto  (Luettu 10411 kertaa)

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Attento-tamppausmatto
« : Syyskuu 11, 2008, 10:31:17 ap »

On muuten tuo painon tunnistava Attento-tamppausmatto tullut saataville. Idea on siis sama kuin kliksuvissa tamppareissa, paitsi nyt tampperia voi vaihtaa kun alusta on se kliksuva osa. Tamppausvoiman voi myös säätää haluamakseen tässä mallissa.

http://www.espressogear.com/

Helsingissä Formverk möi sitä hintaan 45 euroa. Suositushinnaksi annetaan 30 euroa, eli ihan reiluksi on kate laitettu...

Mistäköhän sitä saisi vähän järkevämpään hintaan?
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Attento-tamppausmatto
« Vastaus #1 : Syyskuu 11, 2008, 21:01:43 ip »

Idea on siis sama kuin kliksuvissa tamppareissa, paitsi nyt tampperia voi vaihtaa kun alusta on se kliksuva osa.

Itse olen alkanut taipua näiden aparaattien kanssa "turhake" -osaston kannalle. Nimittäin sille että tamppausvoiman pitäisi olla "juuri kohdallaan" en ole omista uutoistani saanut juurikaan evidenssiä - siis sille että tamppausvoimalla olisi suurtakaan merkitystä shotin kulkuun alkaen siitä kun kahvi alkaa tihkua filtteristä läpi. Toki siis tamppaan tasaisesti ja huolellisen "jämäkästi", mutta sille mikä voima siinä sattuu nyt olemaan en ole paljoa laittanut ajatusta viimeaikoina.
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Vs: Attento-tamppausmatto
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2008, 15:20:16 ip »

Itse olen alkanut taipua näiden aparaattien kanssa "turhake" -osaston kannalle. Nimittäin sille että tamppausvoiman pitäisi olla "juuri kohdallaan" en ole omista uutoistani saanut juurikaan evidenssiä - siis sille että tamppausvoimalla olisi suurtakaan merkitystä shotin kulkuun alkaen siitä kun kahvi alkaa tihkua filtteristä läpi. Toki siis tamppaan tasaisesti ja huolellisen "jämäkästi", mutta sille mikä voima siinä sattuu nyt olemaan en ole paljoa laittanut ajatusta viimeaikoina.

Olen ihan samaa mieltä ja samasta syystä, mutta ei se ainakaan minua estä silti kokeilemasta. :)
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Attento-tamppausmatto
« Vastaus #3 : Syyskuu 12, 2008, 16:53:17 ip »

mutta ei se ainakaan minua estä silti kokeilemasta. :)

:D

Oikein! (...ja niin väärin ;) )
Kirjattu