Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?  (Luettu 11249 kertaa)

michela

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« : Heinäkuu 22, 2008, 22:23:03 ip »

Moikka!

Olen pohtimassa Silvian ostoa ja kysyisin, onko Silviassa jotain huonoa puolia ollenkaan??

Olen hyvän espresson ystävä (olen nimittäin italialainen :) )
Mistä minun kannattaisi ostaa (asun Oulussa)?

Kiitoksia!   :D

Michela
Kirjattu

nasse

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 270
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 22, 2008, 22:32:36 ip »

Jos ei Silviassa mielestäsi ole huonoja puolia, olet joko erittäin valikoivasti lukenut juttuja siitä, tai et ole lukenut niitä ollenkaan. Tältäkin foorumilta löytyy paljon juttua, sitten on coffeegeek + home-barista + monia muita. Tämän enempää en osaa auttaa. :)
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 2816
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #2 : Heinäkuu 22, 2008, 23:33:51 ip »

Silvian huono puoli on, että jos tekee usein maitopohjaisia juomia niin boilerin lämpiämistä joutuu odottamaan espresson uuton jälkeen (tai toisinpäin jäähtymistä). Mikäli tämä on ongelma, niin sitten tarvitaan lämmönvaihdin- tai tuplaboilerikone. Tai kaksi keitintä. :)

Pienempi miinus on, että uuttolämpöä ei voi säätää ja se ei ole ihan tasainen ilman pieniä temppuja. Näiden lisäksi muita varsinaisia huonoja puolia kahvinteon kannalta ei ole, vaan sitten mennään käytettävyys- ja makuasioihin.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Esa

  • Administrator
  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 874
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2008, 09:09:55 ap »

Eli siis noin yleisesti ottaen, Silvia ei aivan kaikessa pärjää 2-4 kertaa kalliimmille koneille, puhumattakaan 20 kertaa kalliimmista. Mutta noin yleisesti Silvia on nimenomaan sellainen asiallinen peruskone, jossa ei ole mitään heikkolaatuista, mutta ei myöskään mitään luksusta. Minä tykkäisin, että tippakaukalo saisi olla syvempi, mutta silloin koneen korkeus kasvaisi ja kaapin alle mahtuminen olisi huonompaa. Pintamateriaali, harjattu ruostumaton teräs, ei ole maailman kiitollisin puhtaana pidettävä, mutta toisaalta siinä ei pieni naarmu häiritse niin paljon kuin täyskiillotetussa. Makuasioita.
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #4 : Heinäkuu 23, 2008, 11:07:48 ap »

Komppailisin

Olen melko tuore kahvinjuoja, mitä asialliseen espressoon tulee. Tähän kastiin pääsin vasta ostettuani Silvian. Oikein odotan, että pääsen kotiin ja saan kunnon kupposen. Aina tulee hyvää, jos ei itse jotakin sössi (yleensä jauhatus kahvia vaihdellessa).

Näillä näkymin en aio vaihtaa keitintä, hyvä jos ikinä. Tuon aparaatin särkeminen lienee melko vaikeeta ja huolto on helppoa.
Sitten en sano mitään, jos tarvii maitoa vaahdottaa. Itsellä on "toleranssi" ja maito on pahasta.

Ehkä ensi talven aikana asennan "PID ityksen", niin ei tarvitse passailla lämpöjen kanssa. Olen harkinnut täälläkin nähtyä piiloasennusta.

Sikälis siis suosittelen.

O.K.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

Esa

  • Administrator
  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 874
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #5 : Heinäkuu 23, 2008, 14:03:07 ip »

Sitten en sano mitään, jos tarvii maitoa vaahdottaa. Itsellä on "toleranssi" ja maito on pahasta.

Niin on minullakin, mutta ei se maitokahvittelua estä. Tavallinen laktoositon kevytmaito on ihan ok ja Valion laktoositon kahvimaito oikein hyväkin.
Kirjattu

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #6 : Heinäkuu 25, 2008, 16:38:27 ip »

Puolitoista vuotta yhteiseloa Silvian kanssa, ja olen ollut oikein tyytyväinen.

Isompia maitokahvisatseja vieraille olen valmistanut cafe-con-leche -tyyppisesti, eli lämmittänyt maidon kiehuvaksi mikrossa. Nopeuttaa hommaa huomattavasti, kun jo espressoja laskiessa maitokin on lämpenemässä. Jos joku välttämättä haluaa cappuccinon, niin sen teen sitten viimeiseksi.

Kuten Esa jo totesikin, pintamateriaalin puhtaanapito ei ole helpoimmasta päästä, mutta teräskuori on kuitenkin niin paljon arvokkaamman oloinen kuin muovi.
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

Gagarin

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Onko jotain pahaa sanottavaa Silviasta?
« Vastaus #7 : Elokuu 07, 2008, 16:52:28 ip »

Lisäisin edellisiin, että ei maidonkaan suhteen koneessa ole muuta valittamista kuin se pieni (mielestäni tästä tulee ongelma vasta jos niitä maitojuomia on tekemässä enemmän kuin kaksi samaa vauhtia) odotus boilerin lämmetessä / jäähtyessä. Höyrykapasiteetti sinänsä on hyvä ja hyvää kapua tulee, mutta toki hitaammin kuin pykälää järeämmillä vehkeillä.
Kirjattu