Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Kahvit marketeissa  (Luettu 259218 kertaa)

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #75 : Toukokuu 05, 2012, 11:49:57 ap »

Juu tätä Selected-sarjaa on näkynyt jo ihan S-Marketeissakin asti. Hinta on ollut jossain 11 euron hujakoilla ja paahdot aina sieltä marraskuulta 2011. Eipä ole tarvinnut ostaa  :D. Pikkasen kyyninen täytyy olla ja todeta ettei tuo varmaan mitä ihmeempää tavaraa ole...
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Nasuli123

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 146
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #76 : Toukokuu 05, 2012, 13:52:59 ip »

Itse en ole edes kyseisiä kahveja edes nähnyt, johtuu varmaa siitä, että en ole markettien kahvihyllyillä pyörinyt.
Mutta pari iltaa sitten katselin videota youtubesta silmät pyöreinä. :o

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=X1nrRA940Fc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=X1nrRA940Fc</a>

Videolta löytyy mm. Gwilym Davies, joka kertoo tästä kahvista.
Tuoreushan tässä itseäni mietityttää, en sitten tiedä saako Pauligin uudesta pauligshopista yhtää tuoreempaa tavaraa.
Kirjattu
Giotto Premium Plus + Mahlkönig K30 "Vario"
EK43, Mahlkönig Kenia

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #77 : Toukokuu 06, 2012, 23:30:09 ip »

... ja tekstissä sanotaan myös melko suoraan, että venäläisten turkismummojen toivotaan löytävän tuotteen. 200 g pakkauksen kilohinta on reilu 59 euroa. Mahtaa olla superpreemiumia?

Eipä siinä tekstissä niin sanota. Tekstissä sanotaan, että premium-tuotteet ovat haluttuja Venäjällä. Ja näitä tuotteita eivät osta turkismummot, vaan nuori ja varakas, ns. yläluokkaan nousemassa oleva asiakaskunta. Henkilöt, jotka aloittavat päivänsä aikaisin aamulla kuntosalilla, menevät duuniin suurten yritysten johtotehtäviin ja illalla päräyttävät Lexuksensa kotiinsa esikaupunkiin. Samat henkilöt, jotka juovat ulkomailta tuotuja pullovesia, joiden vaimot pukeutuvat ranskalaisiin boutique-vaatteisiin ja jotka itse ostavat omat vaatteensa Pietarin tai Moskovan Ermenegildo Zegnan kaupoista. 59 euroa/kg on pieni hinta - papuina kuitenkin, pozhalujsta, koska mitä todennäköisimmin kahvit kaadetaan ison Juran tuuttiin, jos niitä itse kotona käytetään.

Paulig on toiminut pitkään Venäjällä ja varmaankin tuntee markkinansa. Myös sen, että tämän näköisille kahveille on kysyntää myös suodatinkahveina?

Turkismummojen suosikit ovat Pauligin Juhla ja Meira/Segafredon Kultakatriina.
Kirjattu

mikaels

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
    • Kahvisanoja
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #78 : Toukokuu 19, 2012, 19:23:19 ip »

Onko kellään tietoa, että saako Helsingin alueelta mistään Pauligin peruskahveja tuoreina papuina? Siis niin, että paahdosta olisi alle 1kk?
Kirjattu

McJones

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 236
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #79 : Toukokuu 20, 2012, 00:27:35 ap »

Oletko kyselly paahtimolta suoraan ja/tai Pauligin kuluttajapalvelusta?
Alle 1kk ikäisiä on erittäin harvoin sattunut marketissa käsiin, mutta muistelisin, että joskus näin olisi omalle kohdalle tapahtunut.
Kirjattu
Jos se vuotaa, hapota se.

mikaels

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
    • Kahvisanoja
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #80 : Toukokuu 22, 2012, 10:48:08 ap »

Pauligin kuluttajapalvelu vastasi: "Brazil-papupakkaus on uudistunut muoviseen laminaattipakkaukseen ja kahvilla on vuoden säilyvyysaika.

Kyseistä tuotetta valmistetaan aina kysynnän mukaan, joten kaupoissa myytävien tuotteiden ikää on mahdotonta ohjata."

Isoista KKKK-marketeista löytyy kuulemma varmimmin.

Ilmeisesti Paulig pitää tiukasti kiinni siitä, että pavut pysyy OK kunnossa vuoden paahdosta...
Kirjattu

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #81 : Toukokuu 22, 2012, 13:50:27 ip »

Kävipä niin, että olin tulossa lauantaina iltapäivällä pitkältä reissulta, ja tiesin, ettei kotona ole kahvia (en viitsinyt jättää vanhentumaan). Citymarketissa oli käytävä ja päätin ostaa kahvia samalla, kriteerinä oli espresso papuina ja valintaperuste oli se paketti, jossa on pisin aika sinne "parasta ennen" -päivään. Mukaan tarttui 500g pussi Lavazzaa, jossa päivä oli melkein vuoden päässä. Voisi olla jopa tuoretta, mietin.

Noh, olen nyt tuosta käyttänyt noin puolet ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt. Normaalisti käytän Turun kahvipaahtimon kahvia, harvoin yli 2vko vanhaa. Tuo Lavazza on maultaan suoraviivaisempi ja ehkä vähän yksinkertaisempi, mutta rakenne, väri ja maku ovat perustaltaan ihan kuosissa. Maitokahviin tulee jopa aika kiva vivahde.

Koneena Isomacin Tea ja myllynä isohko Compakki.
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #82 : Toukokuu 22, 2012, 14:36:53 ip »

Ilmeisesti Paulig pitää tiukasti kiinni siitä, että pavut pysyy OK kunnossa vuoden paahdosta...

Tai sitten suurten kauppaketjujen ketjuohjaus. Olen ymmärtänyt, että eri tuotteet speksataan aika tarkkaan mm. säilyvyyden osalta, erityisesti Kesko on tiukka. Ja tavarantoimittajien on sitten pakko toimittaa tuotteet näiden rajojen puitteissa, jos siis haluavat toimittaa. Mitä lyhyempi best before -aika, sitä lyhyempi myyntiaika. Ja hyllykierto espressopapujen kaltaisissa marginaalituotteissa ei varmaan koskaan ole kovin nopeaa. Mutta tämä siis vain oma arvaukseni.
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #83 : Toukokuu 22, 2012, 16:09:03 ip »

Noh, olen nyt tuosta käyttänyt noin puolet ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt. Normaalisti käytän Turun kahvipaahtimon kahvia, harvoin yli 2vko vanhaa. Tuo Lavazza on maultaan suoraviivaisempi ja ehkä vähän yksinkertaisempi, mutta rakenne, väri ja maku ovat perustaltaan ihan kuosissa. Maitokahviin tulee jopa aika kiva vivahde.

Mitä Lavazzaa noukit kärryysi? Hopea/punainen pussi, kulta/musta pussi...?
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #84 : Toukokuu 22, 2012, 19:28:58 ip »

Jumbon Cittarissa oli pari viikkoa sitten tarjouksessa mustaa Lavazzaa 500 gramman pussissa hintaan 3,90. Aika edukas ja päivämäärää oli 1,5 vuotta jäljellä, joten oli varmaan aika tuoretta erää  :)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #85 : Toukokuu 22, 2012, 20:47:53 ip »

Minä bongasin justiinsa marketista alle 2kk vanhaa pauligin espresso fortissimoa, josta Paulig.fi sanoon näin:
Lainaus
Paulig Espresso Fortissimo on ylellinen kahvi vaativaan makuun. Sen vahva mutta pehmeä maku syntyy Keski-Amerikan aromikkaista, makeista ja pehmeänmakuisista kahvipavuista. Tuote on kehitetty erityisesti kodin espressolaitteita varten.

Ja täytyy sanoa, että todella sopivasti vaativa maku täytyy olla, että tätä juo.

Mä paahdan itse kahvini, ja teen espressoni Pavonilla. Valmiiksi paahdettuna olen ostanut vain pienten kotimaisten paahtimoiden kahvia ja kerran jotain italilaista markettikahvia.
Koskaan aiemmin ei ole tehnyt mieli heittää kahvia pois, aina se on ollut jossainmäärin juotavaa, mutta nyt piti tehdä ihan kaksi shottia, varmistaakseni, että onko tuo tosissaan noin kaameaa. On se.
Kirjattu

mikaels

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
    • Kahvisanoja
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #86 : Toukokuu 22, 2012, 21:06:30 ip »

Tai sitten suurten kauppaketjujen ketjuohjaus. Olen ymmärtänyt, että eri tuotteet speksataan aika tarkkaan mm. säilyvyyden osalta, erityisesti Kesko on tiukka. Ja tavarantoimittajien on sitten pakko toimittaa tuotteet näiden rajojen puitteissa, jos siis haluavat toimittaa. Mitä lyhyempi best before -aika, sitä lyhyempi myyntiaika. Ja hyllykierto espressopapujen kaltaisissa marginaalituotteissa ei varmaan koskaan ole kovin nopeaa. Mutta tämä siis vain oma arvaukseni.

Ymmärrän. Tylsää kylläkin. Itäkeskuksen Citymarketin Paulig Selected -kahvien paahdot olivat syyskuulta 2011, joten multa ne jää hyllyyn. Muutkin Pauligin pavut olivat ko. paikassa aika vanhoja eriä.
Kirjattu

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #87 : Toukokuu 22, 2012, 21:34:06 ip »

Lainaus käyttäjältä: äyni
Koskaan aiemmin ei ole tehnyt mieli heittää kahvia pois, aina se on ollut jossainmäärin juotavaa, mutta nyt piti tehdä ihan kaksi shottia, varmistaakseni, että onko tuo tosissaan noin kaameaa. On se.

Joensuulaisten kahviloiden lempituote. Kaameaahan se on. Anteeksi, mutta mikä mielentila sitä laittoi ostamaan? Ihanko pelkkä uteliaisuus?

Kyllähän se niin on, että kun tuoreen ja persoonallisemman tilakahvin makuun pääsee, niin ei siitä ole paluuta markettikahveihin. Joskus olen niihin jonkinlaisessa hyväuskoisuuden tilassa langennut - aina yhtä pettyneenä.

Tässä mielessä espressosta kirjoiteltaessa voidaan puhua ihan eri makumaailmoista. Yksi tekee kahvinsa markettikoneella ja markettikahvista. Toinen Markettikoneella tuoreesta tilakahvista. Kolmas hyvällä kotikoneella markettikahvista ja neljäs hyvällä kotikoneella tuoreesta tilakahvista. Viidennellä on sitten hx kone, mutta ei kai hän enää markettikahvilla nautintoaan pilaa???
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #88 : Toukokuu 22, 2012, 22:26:00 ip »

Anteeksi, mutta mikä mielentila sitä laittoi ostamaan? Ihanko pelkkä uteliaisuus?

juu.
Mä olen jo tovin noita paahtopäiviä pauligin kahveista katellut, ihan sillä silmällä, että josko osuisi kouraan jotain suht tuoretta. Mieluiten vielä suodatinsumppia, kekkosta tai juhlaa. Mä olen ehkä halunnut elää siinä uskossa, että pauligin suurin ongelma on tuoreus, mutta ei se todellakaan taida olla.
Tuo italialainen markettikahvi (varmaan segafredoa tai ehkä lavazzaa) pieksi pauligin mennen tullen. Sen paketillisen joi suht mielellään. Tuo pauliggi pitänee juottaa vieraille tai vaimolle  ;D

Pitää tuosta nyt aamusumpit pouroverina tehdä, vaikka onkin siihen tarkoitukseen liian tummaa makuuni.
Kirjattu

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kahvit marketeissa
« Vastaus #89 : Toukokuu 23, 2012, 15:52:56 ip »

Mitä Lavazzaa noukit kärryysi? Hopea/punainen pussi, kulta/musta pussi...?

Hmm, musta pussi ja varmaankin kultaiset tekstit. Sitä on vielä vähän jäljellä, mutta taidan käyttää sen myllyn puhdituksen jälkeiseen läpiajoon... ;)
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch