Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Nuova Simonelli Oscar  (Luettu 62140 kertaa)

Jay_Leino

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #135 : Kesäkuu 01, 2014, 17:10:08 ip »

Do dii!

Paketit on purettu jo joitakin päiviä sitten ja olen tehnyt juomia muutaman juoman päivä tahdilla :) Kävin ostamassa Mottan 0,5l kannun, kun kotona jo valmiiksi ollut kannu oli vähän suuri omille taidoille/tarpeille tässä alku vaiheessa. No mutta sillä uudella kannulla on onnistunut maidonvaahdotus suorastaan pirun hyvin, eikä ongelmia ole ollut muutenkaan laitteen kanssa ja omaan makuun juomat ovat olleet oikein hyviä! Jonkun joulukuusen näköisen latte artinkin puoli vahingossa kyhäsin paikalla olijoiden suureksi yllätykseksi eilen!  ;D

Elektros.it:n osalta en voi kuin kehua toimintaa!! Erinomaista yhteydenpitoa ennen tilausta, sekä koko prosessin ajan. Lisäksi kaikki meni jopa odotuksia paremmin :) Osasinkin tosin odottaa asioiden sujuvan heidän toimestaan, mutta olin kuitenkin vähän käkenä tuosta asiakaspalvelusta! Hienoa toimintaa ja voin sanoa, että ei harmittanut laittaa maksusuoritusta ulkomaalaiselle firmalle tässä tapauksessa lainkaan!

Huomenna on vapaapäivä ja taidan tietää, että missä merkeissä se mennee :)

Kirjattu
Rocker R58 + Mazzer Mini e a
Poistuneet: Nuova Simonelli Oscar + Grinta + Rancilio Rocky

koomikko

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 209
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #136 : Kesäkuu 01, 2014, 22:34:20 ip »

Onnittelut hyvän koneen hankinnasta. Siitä se lähtee.
Kirjattu

Matkailija

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
  • Mä oon sit ilman.
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #137 : Kesäkuu 05, 2014, 21:44:00 ip »

Jep, olen ollut tyytyväinen itsekin. Saa lynkata epäortodoksisena mutta iltaisin tulee keiteltyä joskus Romcafen kofeiinitonta. Ja lapset tykkää punaiseen maitoon tehdystä voimakkaasti vaahdotetusta kaakaosta. Vaikka on ihan Oboyta.
Kirjattu
Oscar | Grinta

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #138 : Kesäkuu 06, 2014, 08:21:46 ap »

Jep, olen ollut tyytyväinen itsekin. Saa lynkata epäortodoksisena mutta iltaisin tulee keiteltyä joskus Romcafen kofeiinitonta. Ja lapset tykkää punaiseen maitoon tehdystä voimakkaasti vaahdotetusta kaakaosta. Vaikka on ihan Oboyta.

No varmaan tykkäävätkin! Kofeiinista tuli mieleen, että eilen erehdyin torille aamulla nauttimaan kesäaamun tunnelmasta ison kahvimukin ääreen. Koko päivä meni tuskailessa kofeiinihyökkäyksen kanssa. Jos ei espressoa saa, niin kyllä se on näemmä teetä minun juotava.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #139 : Kesäkuu 06, 2014, 09:20:23 ap »

tunnelmasta ison kahvimukin ääreen. Koko päivä meni tuskailessa kofeiinihyökkäyksen kanssa. Jos ei espressoa saa, niin kyllä se on näemmä teetä minun juotava.

No nauti mielummin pieni mukillinen  ;D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #140 : Marraskuu 30, 2014, 22:19:43 ip »

Oskarin sielunelämää piitkässä videossa, jossa raavitaan pari konetta paljaaksi ja kasataan modein uusiksi. Äänissä ärsyttäviä häiriöitä välillä.

https://www.youtube.com/watch?v=yK_z80DrqdI
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

kekkonen

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #141 : Huhtikuu 09, 2016, 15:49:17 ip »

Oscar on ollut käytössä nyt reilun vuoden. Eilen ruuvailin Oscariin SIRAIn ja virtauksenrajoittimet. Samalla vaihdoin gruppoon tiivisteen ja IMS:n sihdin. Ennestään olivat jo OPV ja alipaineventtiili.

Kyllähän tuolla tuunauksella tuli taas uutta ryhtiä meininkiin, jos ei muuten, niin ainakin psykologiselta kannalta. :-)

Hommasin samalla myös painemittarit. SIRAIn säädin 1,5 bariin. Ennen ruuvailua tarkistin uuttopaineen, joka oli alle 6 baria. Nyt ruuvasin OPV:n 10 bariin. Ei nuo Elektrosin painemittarit ihan pro-malleja ole, mutta eiköhän niiden tarkkuus suunnilleen hehtaarilla ole.

Täällä on ollut paljonkin huomioita siitä, että OPV on ollut Giannin jäljiltä säädetty liian alhaiselle paineelle. Näin voi toki ollakin. Mutta ainakin minun yksilö on säädöltään niin löysä, että se voi kyllä ajan mittaan pumpun täristellessä löystyä ihan itsekseenkin. Täytyy seurailla, kun nyt on mittarikin.

Mutta Oscar on hintaisekseen kyllä hyvä verme, varsinkin paljon maitokahveja valmistavalle.



Kirjattu
Rocket R58, Eureka Zenith 65 E

kekkonen

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29
Vs: Nuova Simonelli Oscar
« Vastaus #142 : Huhtikuu 20, 2016, 21:06:47 ip »

Täällä on ollut paljonkin huomioita siitä, että OPV on ollut Giannin jäljiltä säädetty liian alhaiselle paineelle. Näin voi toki ollakin. Mutta ainakin minun yksilö on säädöltään niin löysä, että se voi kyllä ajan mittaan pumpun täristellessä löystyä ihan itsekseenkin. Täytyy seurailla, kun nyt on mittarikin.

Tänään mittasin uuttopaineen uudelleen: oli pysynyt 10 barissa.
Kirjattu
Rocket R58, Eureka Zenith 65 E