Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: MyCafe  (Luettu 34547 kertaa)

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vast:MyCafe
« Vastaus #15 : Marraskuu 30, 2007, 10:13:07 ap »

Lainaus käyttäjältä: jiitee

Mielestäni kofeiiniton kahvi (laadukas) maistuu ihan mainiolle - itseasiassa saa olla aika harjaantunut makuaisti jos meinaa tällaista normaalista sokkotestissä erottaa. Toiset tuppaavat olemaan herkempiä kofeiinille ja näille kofeiiniton kahvi on hyvä vaihtoehto jos tykkää kahvin (ja espresson) mausta. Kofeiinihan ei ole mikään hyvänmakuinen aine - vaan aikalailla kitkerä - tosin se antaa oman osansa siihen kahvin "kokonaisvaikutelmaan".


Kieltämättä olisi ihan kiva, jos illalla voisi imaista useammankin espresson ilman että menee ihan yliannostuksen puolelle. Vähän harmittaa kun työpäivän jälkeen ei kykene kovinkaan paljon kahvia enää juomaan kotona, niin tuppaa tuo hyvän ja pahan kahvin suhde olemaan aika huono.

Mitäs kofeiinitonta kahvia suosittelisit espressoon?

Yritin itseasiassa aikoinani siirtyä sinkkushotteihin, onnistuin löytämään jopa paremman sinkkufiltterinkin mutta ei siitä kyllä kunnollista siltikään tullut. Mutta en tiedä pitäisikö kokeilla uudestaan, silloin oli uuttopaineet säädetty nimittäin aika isoiksi.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

kaler

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
Vast:MyCafe
« Vastaus #16 : Marraskuu 30, 2007, 10:21:59 ap »

Lainaus käyttäjältä: jiitee
Mielestäni kofeiiniton kahvi (laadukas) maistuu ihan mainiolle - itseasiassa saa olla aika harjaantunut makuaisti jos meinaa tällaista normaalista sokkotestissä erottaa. Toiset tuppaavat olemaan herkempiä kofeiinille ja näille kofeiiniton kahvi on hyvä vaihtoehto jos tykkää kahvin (ja espresson) mausta. Kofeiinihan ei ole mikään hyvänmakuinen aine - vaan aikalailla kitkerä - tosin se antaa oman osansa siihen kahvin "kokonaisvaikutelmaan".


Tarkoitin oman pointtini ihan periaatetasolla, kun en ole koskaan kofeiinitonta kahviakaan kokeillu (alkoholitonta olutta ja viiniä sen sijaan kyllä, enkä oikein itse pitänyt niistä). Mutta nyt kyllä pitäis varmaan joskus kokeillakin tuota kofeiinitonta kahvia, etten ihan turhan ahdasmieliseksi rupea.  :oops: :wink:
Kirjattu
"Il caffè, per esser buono, deve essere nero come la notte, dolce come l'amore e caldo come l'inferno."
(Mihail Bakunin)

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vast:MyCafe
« Vastaus #17 : Marraskuu 30, 2007, 11:19:44 ap »

Lainaus käyttäjältä: akallio

Mitäs kofeiinitonta kahvia suosittelisit espressoon?


Aktiivisesti en itse kofeiinitonta juo kun kofeiinilla ei tunnu olevan osaltani juurikaan minkäänlaista piristävää vaikutusta, opiskeluaikana oli tapana juoda kotiin tullessa iso muki kahvia ja mennä sen perään nokosille...

Testasin aikoinaan ihan mielenkiinnosta hasbeaniltä tuotetta nimeltä "Swiss Water Decaffeinated Organic Colombia Tolima" - vihreänä - ja sain ainakin siitä itse paahdettua oikein hyvän kahvin. Tuota ei tosi ole enää myynnissä. Sen muistan että se maistui hieman makeammalta kuin "normaalikahvi". Join tuon suodattimella / pressolla.

Mutta espressoa varten testaisin vaikka ensialkuun sitä hasbeanin kofeiinitonta espressosekoitusta. Paahdetut kofeiinittomat löytyy täältä.

Jos kofeiiniton ei jostain syystä toimi sellaisenaan, niin sitten voi sekoittaa sitä sopivaksi katsomallaan suhteella johonkin kofeiinilliseen kahviin. Tekee vaikka hasbeanin premium blendistä (ei robustaa) ja kofeiinittomasta 1:1 sekoituksen. Tätäkinhän saa sitten jo juoda periaatteessa tupla-annoksen entiseen nähden...
Kirjattu

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vast:MyCafe
« Vastaus #18 : Joulukuu 01, 2007, 11:29:12 ap »

Itse juon aamulla kofeiinin kanssa, työpäivän jälkeen kofeiinitonta. Kofeiinittomassa luotan hasbeanin tarjontaan. Kilohinta hasbeanista on sama tai halvempi kuin helsingistä löytyvät vaihtoehdot(*). Viime aikoina olen ostanut Sumatra Mandheling Swiss Water decaffeinated papuja paahdettuna. Nyt näyttää tuo olevan loppu. Kofeiinittomassa ongelmana on nopea vanheneminen, jos 250g paketti kuluu kahdessa viikossa, niin silloin kannattaa ensitöikseen laittaa puolet paketista toiseen pussiin, jonka ottaa käyttöön kun ekat 125g on mennyt. Muutoin viimeisimmät pavut ovat siinä määrin vanhentuneita, ettei niistä enää irtoa kunnon cremaa.

(*) Ostin varalle roberts coffeen decaffia 100g. Yksi kerta kun tein cappuccinon, ihmettelin vain, että nyt on kyllä pieleen mennys shotti, kun ei oikein maistu hyvältä. Myöhemmin sitten tajusin, että olinkin käyttänyt roberts coffeen papuja. Olin luullut käyttäneeni noita hasbeanin papuja. Ts. tilanne lähes vastasi sokkotestiä ja huomasin hasbeanin papujen maun paremmaksi jopa cappuccinon läpi kuin robertsin...


Vielä viimeisenä kommenttina mainittakoon, että parhaan shottini ikinä olen saannut hasbeanin decaf blendistä. Tilanne varmasti muuttuu nyt kun olen siedättänyt itseni kofeiiniin ja on suurempi valikoima kahveja.
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

Mighty

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
Vast:MyCafe
« Vastaus #19 : Joulukuu 05, 2007, 12:09:53 ip »

Lainaus käyttäjältä: akallio

Tässähän pitää melkein hankkia tuollainen MyCafe-keitin, että pääsee järjestämään kunnollisen sokkomaistelun. No ei ehkä kuitenkaan... :)


Huuto.netissä olisi joku luopumassa "tilanpuutteen" takia tuollaisesta härvelistä http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67350585
Kirjattu
Lelit Elizabeth & Mignon

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vast:MyCafe
« Vastaus #20 : Joulukuu 17, 2007, 00:05:13 ap »


Aika ihmeellistä tekstiä löytyy nykyään Suomen Erikoiskahviyhdistyksen sivuilta: http://www.seko.fi/?page=89

Minä olen elänyt sellaisessa käsityksessä, että kyseinen yhdistys on jossain vaiheessa ehkä jopa hieman ryppyotsaisesti edistänyt oikeaoppista kahvikulttuuria ja tehnyt tätä jaloa juomaa tunnetuksi muunakin kuin nopeana massatuotteena. Siksi onkin vähän yllättävää löytää sivuston "faktaosuudesta" suoraan MyCafen sivuilta cut-and-pastettua mainoshöttöä...
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Pentu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 194
    • Kotisivu
Vast:MyCafe
« Vastaus #21 : Joulukuu 17, 2007, 21:58:30 ip »

Siellä näkyi olevan MyCafe-mainostarra sivun oikeassa alareunassa, joten ...  
Kirjattu
ROK Espresso GC & Grinder GC, AeroPress, aiemmin Rancilio Silvia & Rocky

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vast:MyCafe
« Vastaus #22 : Joulukuu 18, 2007, 00:09:09 ap »

Lainaus käyttäjältä: Pentu
Siellä näkyi olevan MyCafe-mainostarra sivun oikeassa alareunassa, joten ...  


Lähinnä kai syynä on se, että MyCafe on yhdistyksen jäsen. Mutta aika poikkeuksellisella tavalla on yksi jäsenyritys saanut omaa agendaansa esille, kun kuitenkin kyse on keskenään kilpailevien puljujen muodostamasta yhdistyksestä.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vast:MyCafe
« Vastaus #23 : Joulukuu 18, 2007, 16:43:50 ip »

Lainaus käyttäjältä: akallio
Lainaus käyttäjältä: Pentu
Siellä näkyi olevan MyCafe-mainostarra sivun oikeassa alareunassa, joten ...  


Lähinnä kai syynä on se, että MyCafe on yhdistyksen jäsen. Mutta aika poikkeuksellisella tavalla on yksi jäsenyritys saanut omaa agendaansa esille, kun kuitenkin kyse on keskenään kilpailevien puljujen muodostamasta yhdistyksestä.


No MyCafen takanahan on Kari Wahlroos ja Jutta Gustafsberg (ent Jussila) eli verkostomarkkinointipirut (mm. AquaSource), jotka aiemminkin laittoivat viestinsä läpi vaikka väkisin.

http://www.inoa.fi/hakemisto/Elintarvike/Elintarviketeollisuuden+tuotteita/940331/Mycaf%E9+Finland+Oy/vastuu/
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

CD

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 72
Vast:MyCafe
« Vastaus #24 : Tammikuu 05, 2008, 18:01:51 ip »

Mä pääsin testaamaan tuota kahvia messuilla (kaveri koitti kovasti estellä, vaikkei mikää kahvi hifistelijä olekaan) ja täytyy myöntää että aika paljon parempaa kahvia on tullut juotua. Maku oli oikeasti aika hirveä. Väljähtyneen ja laimean makuista, en ymmärrä jos "perus" suomalaisen kahvin ystävät tykkäävät tuosta. Kovasti siinä tiskillä oli kuitenkin asiakkaita jotka kehuivat kahvia. huh...
Kirjattu

hirvi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 74
Vast:MyCafe
« Vastaus #25 : Tammikuu 05, 2008, 22:12:31 ip »

Kofeiinittomasta on kokemusta siltä ajaltakun join suodatinkahvia ja jos kaffe hag ei maita niin suosittelen Stockmannin myymää Quotidien Grande Soiria, on parempaa kuin taviskahvi. Yritin tarkistaa netistä tuon oikeinkirjoituksen, mutta eipä oikein löytynyt tuollaista merkkiä. Stokkalta kumminkin olen löytänyt...

Te jotka olette tuota mycafe-ihanuutta päässyt kokemaan, kuinka se on niin huonoa? Suosittelisin itsekin mielummin tuossa hintaluokassa (99,-) krupsin espressokeitintä tai moccamestaria mutta mikä tekee mycafen kahvista niin huonoa kuin sanotte? Eikö se ole kunnollista podikahvia vai onko keittimen rakenne tai toimintaperiaate jotenkin ala-arvoinen?

hirvi
Kirjattu
Hirvi

CD

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 72
Vast:MyCafe
« Vastaus #26 : Tammikuu 05, 2008, 22:53:51 ip »

Minun mielestäni Mycafen kahvin maku oli aika lähellä semmoista baarien kahviautomaattikahvia extra vedellä maustettuna (onkohan nämäkin laitteet podilaitteita?). Muru-/pikakahvi voisi olla kanssa aikalailla samanlainen makuelämys. Kahvin pinnalla oli vielä samanlainen haalean keltainen vaahto kuin em kahviautomaattien kahvissa on.

Pari vuotta sitten sain maistaan nescafe espressoa, ja se oli itseasiassa oikeen hyvää. Paras kahvi sillä etelän matkalla (Barcelona).
Nespresso laitteet maksaa kai alkaen juurikin jotain 100e+ ja nespresso napit on varmaan samoissa hinnoissa kuin noi podit.

Minun suositus 100e budjetille on kuitenkin bodumin pressopannu ja käsin veivattava mylly.
Kirjattu

coffee mad

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vast:MyCafe
« Vastaus #27 : Tammikuu 17, 2008, 20:46:22 ip »

hellou...

suosittelen kaikille "epäileville" testatkaa viikko tai kaksi tätä moista laitetta, itse olen juonut moista kaffetta n. vuoden päivät...  ja olen tilannut jenkkilästä omia kahveja mm blue mountainia.  laite tekee todella hyvää kahvia...  oman hintaluokkansa... kuningas..  mutta sanonta joku tykkää äitistä ja joku tyttärestä jokaisella on oma makunsa...
Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vast:MyCafe
« Vastaus #28 : Tammikuu 17, 2008, 20:56:49 ip »

Lainaus käyttäjältä: coffee mad
laite tekee todella hyvää kahvia...  oman hintaluokkansa... kuningas...


 :hunf: varsin "myyvää" puhetta...
Kirjattu

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vast:MyCafe
« Vastaus #29 : Tammikuu 17, 2008, 22:21:01 ip »

Lainaus käyttäjältä: jiitee

 :hunf: varsin "myyvää" puhetta...


Heh, totta.

Ja eipä muutenkaan ole tarvetta testata "tätä moista laitetta".  :lol:

Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E