Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Hullu Juttu  (Luettu 14172 kertaa)

SonjaSelena

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vast:Hullu Juttu
« Vastaus #15 : Marraskuu 24, 2007, 09:53:53 ap »

Alkuperäiseen kysymykseen, että mitäs sitä sitten pitäisi harrastaa.. Suomessa ei mitään, tai varmasti joku narisee. Ei saisi kuin tehdä töitä ja olla onneton, se on okei. Kilpaa sitten naapurin kanssa parkkipaikalla aamulla autoa raapatessa naristaan, että kummalla menee huonommin, on vähemmän rahaa, vähemmän vapaa-aikaa, enemmän pakkoylitöitä ja kalliimmat lääkitykset. Sellainen on Suomessa sallittua, mutta ei missään nimessä se, että olisi sanotaannytvaikka onnellinen jostain.

Itse törmään tähän kun keskustelen mummoni kanssa. Hän on vahvasti sitä mieltä, että se on jo saatanasta ja paheksuttavaa, jos sitä kehtaa illalla istua alas ja lukea kirjaa. Hyvä äiti ja vaimo ei tee sellaista, vaan kaikki aika pitäisi käyttää kodin hoitamiseen, perheen passaamiseen ja muuhun sensellaiseen. Itselleen ei saa ostaa yhtään mitään, itseään ei saa hemmotella yhtään millään tavalla eikä itselleen varsinkaan saa ottaa yhtään aikaa.

Kysynpähän vaan, että mikä tekee tällaisten ihmisten elämästä elämisen arvoisia?

Harrastaminen on mun mielestä parhaimmillaan silloin, kun se on ihmiselle niin rakasta ja sytyttävää, että se tekee 'sekopäiseksi friikiksi'. Eikö se silloin ole kaikkein antoisinta? En sanoisi kovin hyväksi harrastamiseksi sellaista, että naama irvessä vinkuen ja naristen käydään kaksi kertaa viikossa((kolmas kerta luistetaan aina jollain verukkeella, kun ei huvita)) jääkiekkoharkoissa ja toivotaan, että meteoriitti tippuu hallin niskaan, ettei tätäkään roskaa tartteis..

Ihmisissä on vaan se outo puoli, että Jos Minä Itse En Ole Kiinnostunut Jostain, Siitä Kiinnostuminen On Idioottimaista. Sillä sitten päästään tekemään kaikkia tuollaisia ohjelmia, missä päästään julkisesti mollaamaan toisille rakkaita asioita. Minun ei tarvitse piitata, koska tämä ei kiinnosta minua.

Kahvi ja kaikki muukin gourmet on aivan yhtä hyvä kiinnostuksen kohde kuin mikä muu tahansa. Kaikki eivät välttämättä piittaa siitä, mitä suuhunsa tunkevat, mutta sellaisilla ei olisi oikeus kieltää sitä niiltä, jotka piittaavat.

Sanoisin vaan, että kateellisia ovat. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista, kun ei ylettynyt..  :wink:
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Vast:Hullu Juttu
« Vastaus #16 : Marraskuu 28, 2007, 00:02:11 ap »


Ihmisen mieli on kova rakentelemaan sisä- ja ulkoryhmiä, ja korostamaan eroja niiden välillä. Kun joku asia on pinnalla, kuten vaikka nyt erilaiset gourmet-asiat ovat, niin jokainen joutuu miettimään että miksi itse ei lähde mukaan "hullutukseen". Ja niitä syitähän syntyy, alkaen siitä kuinka vääränlaisia asiasta kiinnostuneet ihmiset ovat ja jatkuen erilaisiin "rationalisiin" perusteluihin miksi kyseinen touhu on ihan hullua ja jopa epäeettistä.

Tällaiset mekanismit käynnistyvät vain silloin kun ulkopuolelta tuleva informaatiotulva on riittävän suuri. Ja puhetta gourmet-kikkailusta mediassa on toki piisannut. Sen sijaan kukaan ei tunne minkäänlaista tuskaa ja tarvetta selitellä itselleen sitä, että esimerkiksi miksi ei harrasta postimerkkien keräilyä.

P.S. Jurputuksemme on noteerattu...
http://ohjelmat.yle.fi/hullu_juttu/kylla_maailmaan_puhetta_mahtuu
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)