Haussa olisi aeropressille kestosuodatin, mitä porukka suosittelee. Ilmeisesti ablediskin kestosuodattimet ovat oikein jees. Mitä eroa on fine tai standard suodattimella. Cremalta näyttäisi kumpikin olevan tällähetkellä loppu, joten mistä noita saisi mahdollisimman lyhyellä varoitusajalla tilattua. Muitakin hyviä kestosuodatinvaihtoehtoja otan toki vastaan.
Able discit ovat ihan toimivia kapistuksia. Fine-versiossa suodattimen reiät ovat pienemmät, joten sitä käytettäessä kahvi on suodatinkahvimaisempaa - siis lähempänä paperifilsulla tehtyä Aeropress-kahvia kuin standardilla, jonka tuottamassa kahvissa on mm. vähän enemmän rasvaa sun muuta tekstuuria. Rasvan ansiosta kahvi on täyteläisemmän makuista ja tuntuista. Se muistuttaa siis vähän enemmän
immersio-uutettuja kahveja. Erot eivät kuitenkaan ole valtavia.
Itse pidän enemmän Fellow Prismosta, jota on myös saatavilla Cremasta. Sen lupaukset espressokahvista ovat luonnollisesti liioiteltuja, mutta kyllä se vie Aeropressiä vähän enemmän espresson suuntaan. Ehkä sen voisi ajatella tuottavan vähän mutteripannun kaltaista kahvia, mutta ilman mutterikeittimen makuongelmia. Miellyttävää on erityisesti se, että inverted-kikkailu on Prismon kanssa täysin tarpeetonta. Itsehän en ole varsinaisesti mikään suuri suodatinkahvin ystävä, joten snadisti enemmän espressoa muistuttava kahvi on minulle parannus, mutta jos haluaa tehdä Aeropressillä mahdollisimman samankaltaista kahvia kuin paperifilsuilla saa, niin silloin Ablen fine on epäilemättä parempi. Itse tykkäsin kyllä standardista vähän enemmän kuin finesta, koska pidän kahvista jossa on vähän runsaampi suutuntuma. Prismo menee kyllä minun käytössäni ja makumieltymyksilläni molempien ohi.
Lisäksi on tietysti Madebyknockin metallifilsu, jota saa ainakin suoraan heidän verkkokaupastaan. Hinta oli muistaakseni varsin edullinen. Sitten on myös ainakin Alturan Premium disc ja Kaffeologien S filter. En kylläkään tiedä, kuka noita kahta jälkimmäistä myy.
Musta hevonen on e-Villen myymä filsu, joka kuvan perusteella muistuttaa S-filtteriä, mutta mitään tietoa siitä ei ole. Hinta ei ole kovin paha, jos haluaa kokeilla.
Edit: korjattu aivopieru inversiouutosta immersiouutoksi. Kiitos, ettei kukaan aloittanut inkvisiota tästä.