1) Kannattaako kahvit tilata suoraan suomalaisilta paahtimolta vai tuleeko esim cremasta tilattuna vanhaa kahvia?
2)tuleeko aeropressillä parempaa kahvia kuin tuolla brikalla?
3)Olen tykästynyt melko tummiin suklaisiin kahveihin. osaisiko joku vinkata tällaisen?
Ehdottomasti suosittelen tilaamaan suoraan paahtimoilta. Myös silloin, kun kyseessä on ulkomainen paahtimo. Oletan toki, että kyse on artesaanipaahtimoista. Itse olen tottunut saamaan niistä alle viikon vanhoja paahtoja. Toiveen mahdollisimman tuoreesta erästä voinee myös esittää tilatessa. Noh, nykyisellään ainakin ulkomailta saa varautua pidempiin toimitusaikoihin.
Itse pidän Aeropressin tuottamasta kahvista mutterikeitintä enemmän. Vähän samantyylistä juomaa saa Aropressilläkin esim. Prismo-filtterillä ja tummemmilla paahdoilla - jos sellaisesta tykkää.

Aeropress on kuitenkin kiva kahvinvalmistusväline. Se taipuu yllättävän moneen ja kaikki uuttoparametrit voi halutessaan pitää hyvin omissa hyppysissä. Jos pieni hifistely sattuu innostamaan.
Mutterikeitin-metodin tuotoksia ovat jotkut parantaneet käyttämällä valmiiksi kuumennettua vettä. Tällöin jauhettu kahvi ei joudu ylenmääräisen kuumuuden turmelemaksi. Se taittanee kitkeryyttä jonkin verran, jos käytetty papu mahdollistaa sen, että kitkeryyttä ei ole.
Suklaista kahvia kannattaa hakea etelä-/väli-amerikkalaisista pavuista. Esim. Guatemala ja Brasilia tuottavat kahveja, joiden usein kuvaillaan olevan suklaisia ja pähkinäisiä. Kannattaa selailla esim. kotimaisten paahtimoiden valikoimia ja bongailla niistä kutkuttavan kuuloisia single-origineja. Valikoimat vaihtelevat melko taajaan, joten en uskalla suositella jotain, joka joskus viime vuonna olisi ollut tilanteeseen sopiva.