Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Siisti suoja espressokoneen alle?  (Luettu 2193 kertaa)

ipuustin

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Siisti suoja espressokoneen alle?
« : Kesäkuu 22, 2021, 09:01:56 ap »

Rancilio Silvian alle kertyy aina toisinaan vettä ja kahvia, etenkin jos poistovesikaukalo sattuu vuotamaan yli. Ajattelin etsiä jonkin kivan silikonisuojan tai vastaavan koneen alle suojaamaan keittiötasoa. Omilla googlaustaidoilla ei löytynyt oikein mitään järkevää -- ajattelin kysellä millaisia ratkaisuja teillä on? Plussaa olisi hyvän näköisyys ja mielellään pienet reunat estämään veden valumista tasolta pois.
Kirjattu

tpm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 35
Vs: Siisti suoja espressokoneen alle?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2021, 09:12:44 ap »

Baarimattoja ja tarjottimia ihmisillä tuntuu olevan käytössä kun selaa esim redditin kuvavirtaa. Itse olen ottanut tavaksi laittaa vain pyyhkeen koneen alle tippakaukalon tyhjennyksen ajaksi. Riippuu toki koneen jalkojen korkeudesta saako sinne mitään liuutettua, Silviassa ei juuri jalkoja taida olla.
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Siisti suoja espressokoneen alle?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 22, 2021, 12:19:53 ip »

ajattelin kysellä millaisia ratkaisuja teillä on?

Itse tyhjennän tippakaukalon session/päivän päätteeksi samalla kun sammutan laitteen. Tuntuisi työläämmältä siivota sotku jos tippakaukalo vuotaisi laitteen sisälle ja alle.

Mutta eräs ylivuotosuojan/merkinantolaitteen kaltainen idea voisi olla laittaa imukykyistä puhdistusliinaa (esim. Wettex keittiöliina) Silvian alle ja sopivasti näkyvälle alueelle. Jos vuoto tapahtuu, vettyy liina ensimmäisenä ja sen varmaan huomaa.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..