Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Oscar, teknistä ongelmaa  (Luettu 2177 kertaa)

Matkailija

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
  • Mä oon sit ilman.
Oscar, teknistä ongelmaa
« : Lokakuu 13, 2020, 09:36:19 ap »

Nyt tuli vuosia hyvin palvelleeseen Oscariin vähän vikaa, löytyisikö täältä apua?

Vesisäiliö tyhjä -valo palaa, vaikka vesisäiliö on täynnä. Kone ei siis siirrä vettä säiliöstä eteenpäin, vaan pitää tasaista junnaavaa ääntä.
Toiseksi kahvaan ei tule riittävästi painetta. Samaan asiaan liittynee, että kahvinkeittokytkimen sammuttaminen tuottaa höyryä tippa-altaaseen.

Vaihtoehtoja on kai kolme: yritän ropata itse ohjeilla, vien huoltoon, ostan uuden koneen. Tuo viimeinen ei liene viisasta, koska kone on varmaan aika pienellä ropaamisella saatettavissa kuntoon.
En ole kurkkaamista kummemmin katsellut koneen sisuksia.

Kaikki ohjeet ja vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan  ;D
Kirjattu
Oscar | Grinta

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Oscar, teknistä ongelmaa
« Vastaus #1 : Lokakuu 13, 2020, 09:47:04 ap »

Ihan pikakooklaus ja koita tätä: "Now my own solution to this problem works every time. Here's what I do:

Press down the brewing button first while power is off.
Then press power button down only for 1-3 seconds before the unit stops "pumping" sound. Repeat. Repeat. Repeat. Water should come through group head a bit every time. and eventually you might even hear the water being drawn from the tank a bit (that's a good sign).
At that point, turn brew button back off. Now power up again and the water light should not appear (if it does repeat previous steps). The heating light should come on and then open up the steam till it comes through 5-6 minutes or so."

Ja tietty mitä itse Oskari kanssa aikanaan tein: nostelin tankkia ja painelin takaisin, kun ajattelin että siellä ei kytke. Ja se jelppasi silloin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2020, 09:52:19 ap kirjoittanut OskuK »
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Matkailija

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
  • Mä oon sit ilman.
Vs: Oscar, teknistä ongelmaa
« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2020, 11:13:37 ap »

Kiitos OskuK, kokeilen tuota vinkkiä ja raportoin tuloksista.  :)
Kirjattu
Oscar | Grinta

Matkailija

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
  • Mä oon sit ilman.
Vs: Oscar, teknistä ongelmaa
« Vastaus #3 : Lokakuu 13, 2020, 20:35:52 ip »

No niin, ongelma korvautui uudella.

Nyt ei pala enää vesisäiliön valo. Käynnistäessä lämpövalo klikkaa kerran ja sammuu. Vettä ei tule gruposta.

Mitäs seuraavaksi?
Kirjattu
Oscar | Grinta

hsm

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Oscar, teknistä ongelmaa
« Vastaus #4 : Lokakuu 14, 2020, 12:02:00 ip »

Miten Oscar havaitsee veden vähyyden?
Esimerkiksi Bezzeran Miticassa, ehkä muissakin malleissa, on vesisäiliössä molemmin puolin metallinastat ja laitteessa metalliliuskat, joiden on tarkoitus olla kontaktissa em. nastoihin. Jos liuska vääntyy, eikä ole kontaktissa nastaan, peli on seis. Kun veden pinta laskee nastojen alapuolelle, vettä on liian vähän taas peli seis.
Alkaisin selvittää, onko Oscarin systeemissä vastaavat kontaktit kunnossa.
Kirjattu

Lasy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 40
Vs: Oscar, teknistä ongelmaa
« Vastaus #5 : Lokakuu 14, 2020, 15:31:45 ip »

Oisko 3-tieventtiili tukossa tai pumppu rikki? Jos siis pumppu käy, mutta gruposta ei tule vettä, ja boilerin täyttö ei ole kesken.
Kirjattu

Matkailija

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23
  • Mä oon sit ilman.
Vs: Oscar, teknistä ongelmaa
« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2020, 13:24:57 ip »

Tuntematta koneen sielunelämää sen paremmin annoin koneen viilentyä ja noudatin OskuK:n neuvoja uudestaan

Ihme ja kumma, laite virkosi ja toimii taas. Eli kiitos!
Kirjattu
Oscar | Grinta