Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Mylly espresso ja suodatinkahvi käyttöön  (Luettu 2350 kertaa)

Ore

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Mylly espresso ja suodatinkahvi käyttöön
« : Helmikuu 21, 2021, 22:18:03 ip »

Osaisiko joku suositella myllyä, joka sopisi kätevästi sekä espresso että suodatinkahvi käyttöön? Toiveena olisi, että säätöjä voisi vaihdella päittäin niin, että aikaisempiin säätöihin olisi helppoa palata. Saa ehdotella eri hintaisia, mutta about 400-1000€ hintahaarukka olisi sopiva budjettiin. Olisiko tuo Niche zero sopiva tähän? Onko jollain kokemusta sekakäytöstö sen kanssa? Niitä ei tosin ikävä kyllä ole hetkeen ollut myytävänä.
Kirjattu

kahvitt

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 19
Vs: Mylly espresso ja suodatinkahvi käyttöön
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2021, 11:46:12 ap »

Itse ostin Niche zero juuri tätä varten. Yhden myllyn taktiikka, ja olen ollut tyytyväinen hankintaan. Näin etäaikana tulee tehtyä espressoa ja suodatinkahvia samana päivänä ja kyllähän se toimii. Suodatinkarkeudessa se asteikko loppuu heti kesken ellei customoi toista merkkiä, mutta hyvin oon pärjännyt ilmankin. Ei oo suodatinhommisa millistä kiinni karkeus. Espressosta karkeammalle mentäessä ei oo mitään ongelmaa, sen kun säätää, mutta pouroverista espressolle päin pitää myllyä pari kertaa pyörittää tyhjänä, että suostuu asteikko/säätölevy ruuvautuun tiukemmalle (koska isompia puruja välissä).
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2021, 11:54:28 ap kirjoittanut kahvitt »
Kirjattu
Rocket Appartamento + Niche Zero

Lasy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 40
Vs: Mylly espresso ja suodatinkahvi käyttöön
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2021, 21:19:55 ip »

Tulipa kokeiltua Wilfa swart uniformia espressoon tässä kun ei ollut muuta myllyä esillä. Olin aika positiivisesti yllättynyt. Purut menee nätisti kahvaan, ei ole staattisuuden kanssakaan ongelmia.

Säätövara riittää yllättävän hyvin, naksujen väliinkin voi säädön lukita palalla teippiä.

Vaikuttaisi myös, että myllyn sisään ei jää juuri mitään. Voisin pienellä varauksella suositella sekakäyttöön, etenkin jos saa halvalla.
Kirjattu