Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Rancilio Silvia vs. FrancisFrancis X1  (Luettu 20765 kertaa)

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vast:Rancilio Silvia vs. FrancisFrancis X1
« Vastaus #15 : Huhtikuu 02, 2007, 10:12:49 ap »

Lainaus käyttäjältä: Kalle
Lainaus käyttäjältä: Mariia

Silvia on tosiaan tarkka puruista, mutta itse olen saanut aikaiseksi 25 sek kauniscremaiset espressot (tosin cappuccinon pohjaksi) Illyn suojakaasun avulla ylipaineeseen pakatuista puruista, kunhan lämmitän Silviaa tunnin.

Annostelu on kyllä tarkkaa puuhaa, Illyä tarvitaan enemmän kuin RC:n Habaneroa tai Starbucksin Espresso Roastia, itse asiassa Starbucks tuntuu olevan niin hienoa että pienikin yliannostus laittaa koneen tukkoon.


Nyt on pakko kysyä kun oma tieto loppuu... Miten tuo lämmittäminen parantaa lopputulosta, tunti tuntuu melkoiselta "hehkutus" ajalta.


Oikeastaan ihan vahingossa huomasin, että lopputuloksessa on eroa, jos lämmitysaika on tunti puolen tunnin sijaan. Puolen tunnin lämmityksen jälkeen sopiva määrä tuplaessoa tuli n. 15 sek, kun taas tunnin lämmityksen jälkeen aikaa kului tupliin 20-25 sek. (Siis purujen + purujen määrän pysyessä samoina.)
Olen vielä pari viikkoa Kelan äitiysosaston agentti, niin siksi tunnin lämmittäminen ei ole ongelma. Ja myöhemmin aion ottaa tuolta kaapista ajastimen, Silvian kytkimet ovat onneksi sellaisia että ajastimen käyttö on mahdollista.  :D

Lainaus käyttäjältä: Kalle
Mitäs käytännössä tapahtuu jos purut on liian hinoa ja kone menee tukkoon? Onko pöydällä sen jälkeen lammikko?


Kuten Esa kertoikin, niin kahvit jää saamatta. Tai 40 sek jälkeen kupissa on 5 ml:n liru, riippuen siitä kuinka pahasti pielessä karkeus on.
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!