Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: MYYTY: I-Roast kahvinpaahdin  (Luettu 8165 kertaa)

tuomog

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
MYYTY: I-Roast kahvinpaahdin
« : Syyskuu 02, 2007, 18:02:23 ip »

Myyn hyvässä kunnossa olevan paahtimen.
Paahtaa ja jäähdyttää alle 20 min.
Paahtaa kerralla 150 g, riittää n. 24 kahvikupilliseen
Ohjelmoitava paahtoprofiili
Patentoitu lämpötilakontrolli takaa tasaisen ja hallitun paahdon
2 esiohjelmoitua paahtoprofiilia
Lasisen paahtoastian ansiosta näet selvästi paahdon edistymisen
Tiedot paahtimesta löydät linkistä: http://www.i-roast.com/pro_01.php

Hintapyyntö 100 euroa, tee tarjous
 
Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Myydään I-Roast kahvinpaahdin
« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2007, 20:02:10 ip »

Lainaus käyttäjältä: tuomog

Patentoitu lämpötilakontrolli takaa tasaisen ja hallitun paahdon


Mikäli sattuu käymään oletusvastus hyvin yhteen verkkojännitteen kanssa... Suomessa joutuu todennäköisemmin tekemään kalibrointivastuksen vaihdon, josta asiaa mm. täällä. Ei mitenkään hankala toimenpide ja sen jälkeen laitteesta tulee kyllä (mielestäni) oiva paahdin (takana reilu 23kg raakapapuja / n. 160 paahtoa).
Kirjattu

tuomog

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vast:Myydään I-Roast kahvinpaahdin
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2007, 08:06:51 ap »

Kappas vain, on aika monta paahtoa takana ja olen ollut paahtotulokseen tyytyväinen. En ole tosin käyttänyt laitteen valmiita profiileita, vaan tehnyt eri kahvilajeille omat. Olen ottanut käyttöön paahtimen, jolla saan suuremman erän kerralla, joten I-Roast on ollut poissa käytöstä jo jonkin aikaa.
Kirjattu

moop

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Myydään I-Roast kahvinpaahdin
« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2007, 08:59:38 ap »

Lainaus käyttäjältä: tuomog

Hintapyyntö 100 euroa, tee tarjous
 


Tuomog, laitoin yksityisviestin sulle.
Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vast:Myydään I-Roast kahvinpaahdin
« Vastaus #4 : Syyskuu 03, 2007, 10:00:26 ap »

Lainaus käyttäjältä: tuomog
Kappas vain, on aika monta paahtoa takana ja olen ollut paahtotulokseen tyytyväinen. En ole tosin käyttänyt laitteen valmiita profiileita, vaan tehnyt eri kahvilajeille omat.


Tuo käyttäytyminen tosiaan riippuu verkkojännitteestä. Jos on vähänkin yläkanttiin niin tuntuu olevan I-Roast kuumissaan (1kOhm oletussäätövastuksella). Eli jos jossain talossa toimii mallikkaasti, niin voi käydä toisessa talossa liian kuumana (tai sitten kylmänä). Itselläni säädettynä pienimmälle lämmölle (160 astetta) työnti ulos 9 minuutissa tummia ja öljyisiä papuja. "Ohjelmoitavuus" oli silloin siis lähinnä sitä että mennään joko kovaa tai sitten vielä kovempaa käytännössä ilman minkäänlaista kontrollia. Mutta onneksi tuohon on siis olemassa varsin helppo korjaus.
Kirjattu

tuomog

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vast:Myydään I-Roast kahvinpaahdin
« Vastaus #5 : Syyskuu 03, 2007, 20:39:42 ip »

Itse ratkaisin asian sillä, että kokemukseen perustuen tein profiilit sellaisille lämpötiloille ja paahtoajoille, että pääsin toivomaani tulokseen.
Sama pätee nykyiseen paahtimeeni, Cafe Gene, kokemuksen mukaan aika ja lämpötila on asetettava oikean paahtotuloken saamiseksi.
Käytän useita eri raakakahvilaatuja ja jokaiselle olen kokeillut sopivan aika/lämpötila yhdistelmän. Lopputulos on monen asian summa, esim. vallitseva huonelämpötila, että optimaalisen tuloksen varmistaminen on paras tehdä visuaalisen ja äänen ("Crack") perusteella.
Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vast:Myydään I-Roast kahvinpaahdin
« Vastaus #6 : Syyskuu 03, 2007, 22:44:59 ip »

Lainaus käyttäjältä: tuomog
Itse ratkaisin asian sillä, että kokemukseen perustuen tein profiilit sellaisille lämpötiloille ja paahtoajoille, että pääsin toivomaani tulokseen.


Juu, näinhän se menee mikäli laite tottelee profiilia. Pointtini oli siis siinä että vaikka I-Roastisi tottelisikin sinulla profiilia, niin se (sama laite) ei sitä välttämättä toisella henkilöllä (toisessa talossa) tee. Mutta ei siis hätää, sillä tähän on olemassa tarvittaessa helppo korjaus (jonka ostajan on syytä varautua tekemään).

Riippuu tietysti mikä on haluttu lopputulos, mutta ainakin itse olen todennut sen että keskitumma paahto 9 minuutissa on melkoisen paljon paremman makuinen kuin keskitumma paahto vajaassa 6 minuutissa.

Noh, parempi ehkä lopettaa osaltani tämä "nysväys" -- itseäni vaan korpesi aikalailla tuo "ohjelmoitavat paahtoprofiilit" -slogani vajaa vuosi sitten kun totesin sen olevan oman laitteeni (ja verkkovirtani) kanssa ihan täyttä puppua :evil: . Nousi vain ikävät muistot esiin tuosta myynti-ilmoituksen vastaavasta rivistä (varsinkin siis tuosta "Patentoitu lämpötilakontrolli takaa tasaisen ja hallitun paahdon"). Mutta vastuksen vaihdon jälkeen välillämme on siis vallinnut onni ja autuus.

Laitteella muuten näyttää olevan toisten kokemusten perusteella noin 400 paahtokerran elinikä, eli siihen nähden 100 euron hintapyyntö 225-250 euron laitteesta on mielestäni varsin kohtuullinen, varsinkin jos laite on tosiaan hyvässä kunnossa.  :thumbup:  
Kirjattu