Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Myydään La Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini  (Luettu 122 kertaa)

Tuomas

• Espresso
  • Poissa Poissa
Myydään La Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini
« : Elokuu 15, 2019, 22:18:20 ip »

Puukahvoilla post millenium malli - 51 mm grupolla siis.
Kone on ollut minulla vuoden 2016 alkupuolelta. Keitin on käsittääkseni tämän vuosikymmenen puolelta. Olen käsittääkseni kolmas omistaja. Kone toimii hyvin ja on kunnossa, mutta tiivisteiden vaihtoa alkaa kaivata ja samalla pientä rasvausta gruppoon. Itse en siihen enää ala, mutta koneen ja myllyn saa puhdistettuna. Foorumilla hyvät ohjeet Pavonin huoltoon, joten tiivisteiden vaihto ei ole kallis. Heti tuolla pääsee kuitenkin keittelemään ja harjoittelemaan.

Ascaso i-Minin olen ostanut uutena samoihin aikoihin kuin koneen. Ja kuten kuvassä näkyy värinä kiillotettu alumiini.

Myynnin syy on tavara-ahdistus ja lisääntyneen työmäärän vuoksi todella harvaksi käynyt keittely. Tänä vuonna ehkä vain 500 g kahvia kulkenut myllyn läpi ja keitetty espressoksi. Viime vuonna myös varsin vähän ehkä kilon verran. Kone joutaisi ahkerampaan käyttöön.

Kone sijaitsee Joensuussa. Postita en mielelläni, mutta kuskaan kyllä esim Kuopioon. Ensi viikon perjantaina tulen Jyväskylän kautta Tampereelle ja Helsingissä käyn aika ahkeraan sukuloimassa. Turussakin pitäisi syksyllä työn puitteissa käydä. Mutta toki koneen saa täältäkin noutaa.

Mukaan tulee kaksi doppiosuodatinta, hankkimani Pavonin valmistama nakukahva tyylinmukaisella puukahvalla ja normaalikahva myös, pari tampperia (,jotka 51mm ja hieman väjiä kahvaan, niin nutaatio onnistuu), knock boksi ja muutama maitokannu, joista pienempi on mainio Toroid. Jossain on sinkkusuodatin tallella ja saattaa turha vaihtoehtoinen maidonvaahdotusautomaattikin löytyä, mutta sen voin minäkin heitää roskiin.

Koko setin hinta on 400 € eikä siinä ole tinkimisen varaa, koska minun ei ole pakko myydä. En myöskään myy myllyä ja keitintä erikseen, kun minulla ei ole niille käyttöä erillään.

Yksityisviestillä tavoittaa, ja sen kautta annan lisää yhteystietoja ostamisen helpottamiseksi.

Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini