Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Vietnamilaisten papujen kimppaostos?  (Luettu 1234 kertaa)

julehti

  • Global Moderator
  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 89
Vietnamilaisten papujen kimppaostos?
« : Joulukuu 31, 2018, 10:36:13 ap »

Olen langennut huolestuttavasti vietnamilaiseen kahviin ja joudun tilaamaan Ranskasta viekkupapuja, kun muualta niitä ei löydy järkevin ehdoin. Näistä nautin kovasti: https://cafe-vietnamien.com/13-cafe-en-grain-vietnamien

Jos ketään kiinnostaa kokeilla tällaisia papuja, pääsisi seuraavaan tilaukseen mukaan omakustannushintaan. Jos tilaan vähintään 14 pussia (à 250 gr), ne tulevat Ranskasta rahtivapaasti, jolloin pussin hinta jää 4,40 euroon. Sen sijaan kuuden pussin tilauksessa postikulu on 11,5 €, jolloin pussin hinnaksi tulee 6,32 €. Pavut tulevat Helsingin Kallioon, josta pussit voisi noutaa. Tai sitten en kulkeutuvat mukavasti Valkkaan, Tölikaan, Krunaan, Pasilaan, Kalasatamaan tai keskustaan. Papuja ei kannata postitttaa edelleen Suomessa, koska postikulu on kovempi kuin itse pussin sisällön hinta. Jos jotain kiinnostaa maistamaan, mistä on kyse, voin tarjota Kalliossa kupillisen herkkua.

Nämä pavut ovat "Le mekong"-verkkokaupan omaa brandiä. Pussin teksti on silkkaa vietnaminkieltä! Pavuista 40 % on robustaa, loput arabicaa. Osa pavuista on paahdettu makean karamellisesta aromista päätellen sokerihuurrutettuna espanjalaisen torrefacton tapaan. Valmistan tätä herkkua vietnamilaisella kupin päälle laitettavalla metallisuodattimella, joita Suomessa saa ainakin stadissa Hämeentien Vii-Voanista. Tuosta kaupasta saa myös viekkukahvia, mutta vain jauhettuna. Kuten hyvin tiedämme, kahvi pitää jauhaa vasta juuri ennen juoman valmistamista. Siksi valmiiksijauhettu ei yhtään kiinnosta ja on kurjaa verrattuna tuoreeltaan jauhettuun. Itse valmistan juoman mittasuhteella 1 dl vettä, 14-15 gr jauhettuja kahvipapuja. Monet pitävät tästä kondensoidun maidon kanssa, minä en.

Nyt varastoni alkaa olla lopussa ja olen tilaamassa lisää. Mikäli on muutama kiinnostunut, tilaan 14 pussia, jolloin niitä olisi tarjolla muillekin 4,40 € hintaan. Hyödyn tästä sen, etten joudu tilaamaan turhan takia pienempää erää. Samassa tilauksessa tulisi myös viekkukahvin suodattimia, jos jotain kiinnostaisi (5,20 € / kpl; täällä kuva: https://cafe-vietnamien.com/32-filtre-cafe-vietnamien.html).

Tilaan pavut viimeistään perjantaina 4.1.2019. Jos pavut kiinnostavat, laittakaapa tätä ennen yv tai sitten sähköpostia (julehti[ät]netscape.net).
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2018, 10:53:20 ap kirjoittanut julehti »
Kirjattu
Juhani
--------
mustan ystävä jo vuosikymmenet

julehti

  • Global Moderator
  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 89
Vs: Vietnamilaisten papujen kimppaostos?
« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2019, 11:08:51 ap »

Tähän mennessä on jo kolme pussia varattu foorumin jäsenille, joten tilasin 14 pussin erän Ranskasta. Siitä liikenee vielä muillekin kahvipusseja omakustannushintaan 4,40 € / pussi. Laittakaa yv tai sähköpostia julehti[ät]netscape.net, jos kiinnostaa.

Hauska juttu, että tämä viekkukahvin verkkokauppa sijaitsee Ranskan Alpeilla lähellä Mont Blancia (Saint-Pierre-en-Faucigny)! Aikamoinen ilmastoero kahvin lähtöpaikkaan verrattuna.
Kirjattu
Juhani
--------
mustan ystävä jo vuosikymmenet