Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Ostettu: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €  (Luettu 2600 kertaa)

hennes

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Ostettu: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« : Marraskuu 05, 2018, 17:21:31 ip »

Haluaisin ostaa myllyn. Mielessä on ollut Eureka Atom, jota ehkä bongailen black friday -tarjouksista ellei täältä löydy sitä ennen sopivaa myllyä. Saa tarjota siis muitakin. Ascaso i-steel on ollut aiemmin käytössä, oli liian äänekäs. Käytetyn myllyn ylähintaraja ehdottomasti 500 €, mieluummin reilusti alle :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2018, 08:23:18 ap kirjoittanut hennes »
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #1 : Marraskuu 05, 2018, 20:32:26 ip »

Mulla olis myllyjen kuningas Super Caimano myynnissä, tsekkaa ilmoitus.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Xequitep

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
    • Kahviamiraali
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2018, 09:18:59 ap »

http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php?topic=4853.0

Itseä ei ääni koskaan häirinnyt. En osaa sanoa desibeleistä.

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2018, 09:57:13 ap »

Sette on kuin katupora. Jos haluaa hiljaisen niin Sette ei ole valinta. Sette on äänekkäin mylly mitä olen koskaan käyttänyt.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

kaffemi

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 119
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #4 : Marraskuu 06, 2018, 14:58:31 ip »

Sette on kuin katupora. Jos haluaa hiljaisen niin Sette ei ole valinta. Sette on äänekkäin mylly mitä olen koskaan käyttänyt.

 ;D ;D Juu näin olen ymmärtänyt... Mutta Atom kiinnostaisi, kerropa hennes, jos jostain löydät uudesta kohtuullisen tarjouksen!
Kirjattu

hennes

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #5 : Marraskuu 06, 2018, 20:26:43 ip »

Kiitos tarjouksista. Super Caimano taitaa olla minunkin suht vähäiseen käyttööni turhan järeä ja Setteä en uskalla juuri äänekkyyden takia ostaa.

Odotan elektrosille ainakin sitä -10% alekoodia, pitää tsekata muitakin putiikkeja.
Kirjattu

lasy

  • Vieras
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #6 : Marraskuu 06, 2018, 20:39:28 ip »

Vähäiseen käyttöön kannattanee tutustua myös eurekan mignon-malleihin.  Silenziota olen kokeillut ja pidin hiljaisena. Ovat varsin asiallisia ja ainakin PK-seudulla ja Treella pääsee näkemään luonnossakin.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #7 : Marraskuu 06, 2018, 20:57:25 ip »

Haetko siis uutta vai käytettyä? Multa vapautuu Vario myyntiin. Ei ole hiljaisin mutta ei rasittavan meluisakaan.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

hennes

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #8 : Marraskuu 06, 2018, 21:55:21 ip »

No kun tekisi mieli saada mylly jo nyt eikä odotella hyvää tarjousta uudesta. Mignon on kakkosvaihtoehto Atomin jälkeen ja voi lopulta olla että hinnan&käyttömäärän puolesta kallistun siihen.

Ehkä oli tyhmää laittaa ostoilmoitus, kun olen jo lähes päättänyt että Atom/Mignon. Mut täältä saa ideoita. Ja jos kuulen riittävän hyvän puheen jonkun muun myllyn puolesta niin pääni on käännettävissä.

Vario ei ole nyt kärjessä ostoslistalla, kiitos vain ehdotuksesta
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #9 : Marraskuu 06, 2018, 23:44:44 ip »

Mignonille iso suositus. Holmenilta saa heti hyllystä hakea Helsingistä.
Itse olen tykännyt kovasti.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

domi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 42
Vs: Ostetaan: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #10 : Marraskuu 13, 2018, 23:03:08 ip »

Mignonille iso suositus. Holmenilta saa heti hyllystä hakea Helsingistä.
Itse olen tykännyt kovasti.
Elektrosilta irtoaisi Mignon Specialità perusmustamalli hintaan 382,50 + 30 (postituskulut Suomeen) = 412,50 €. Holmenilta taas löytyy vain kalliimpi kroomattu malli hintaan 450 € (ilmaiset toimituskulut Suomeen). Se taas maksaisi Elektrosilta tilattuna 441 + 30  = 471 €.

Miten vertailisit muuten Mignonia siihen Caimanoon, josta olet luopumassa?  :)
Kirjattu
Lelit Bianca + Malwani LIVI/Niche Zero/Kinu M47

kaffemi

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 119
Vs: Ostettu: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #11 : Marraskuu 14, 2018, 11:15:24 ap »

No mihin päädyit?

 Olen itse näillä näkymin hakemassa Atomin Holmenilta ensi viikolla. Ostan näin ison möhkäleen mieluummin suomalaiselta kauppiaalta, vaikka takuu pelaisikin, on vähän työlästä lähettää mahdolliseen takuukorjaukseen vaikkapa Italiaan. Ja italialaisten kiireet tuntien  ;D Kaiken lisäksi Holmenin hinta erittäin kilpailukykyinen, em. syystä pitäisi olla REILUSTI halvempi, jotta viitsisin netistä tilata.
Kirjattu

hennes

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Ostettu: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #12 : Marraskuu 19, 2018, 22:23:01 ip »

Kiitos kysymästä, päädyin Mignon Specialitaan:) Mutta koska Holmenilla/toimittajalla oli toimitusvaikeuksia, saan sen sijaan Magnifico-mallin joka on Saksan markkinoille tehty timanttiterotteinen Specialitan versio. Hintaero muualta tilattuna alkoi olla suhteellisen pieni enkä jaksanut enää säätää.
Kirjattu

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Ostettu: (melko hiljainen) mylly, esim. Eureka Atom <500 €
« Vastaus #13 : Marraskuu 20, 2018, 21:20:16 ip »

Mokkamestareilta saattaa saada käytettyjä Atomeja kohtuu hintaan. Kyselin työpaikalleni tässä taannoin vaihtoa äänekkäästä Nuova Simonellin vaihtamista Atomiin, mutta vaihto ei käynyt. Tarjolla oli kuitenkin Atomeja. Kannattaa kysellä sähköpostilla.
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto