Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: O: Francis Francis! X1 varaosia [OSTETTU]  (Luettu 1868 kertaa)

MartK

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
O: Francis Francis! X1 varaosia [OSTETTU]
« : Toukokuu 21, 2018, 19:27:25 ip »

Moi!

Minulle kulkeutui viallinen ensimmäisen sukupolven Francis Francis! X1 espressokeitin. Mikäli sinulla sattuu lojumaan nurkissa ylimääräisenä viallinen X1, niin sen osista voisi olla minulle iloa. Enimmäkseen kiinnostaa saman ensimmäisen sukupolven osat, mutta jotain uudempien mallienkin osia pystynee hyödyntämään.
Ohjainpiirin, keittimen säiliön alapään ja kahvan nyt ainakin on todettu kaipaavan vaihtoa tai työstöä.
Kivan näköinen laite. Olisi kiva saada pörisemään kunnolla.

Nouto onnistuu Tampereella tai lähiseudulla. Ilmoittele!  :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2018, 20:55:39 ip kirjoittanut MartK »
Kirjattu

tmk

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: O: Francis Francis! X1 varaosia
« Vastaus #1 : Toukokuu 29, 2018, 19:41:32 ip »

Moi!
Multa saattaisi löytyä vuosituhannen vaihteessa ostettu keltainen X1 ja siihen kuuluva kahva jauhetulle kahville. Laite ei ole ollut käytössä aikoihin, joten toimivuudesta ei takuuta. Varaosiksi voisi toimia toki ja siksi sitä olen säästellytkin. Pitäisi vielä paikallistaa laitteen nykysijainti varastosta. Ihan ilmaiseksi en kuitenkaan halua antaa. Ja Tampereella ollaan.

Tero

Kirjattu

MartK

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: O: Francis Francis! X1 varaosia
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2018, 19:09:24 ip »

Moi Tero! Olen nyt pari viikkoa seurannut Ebayn ja Torin hakuvahteja. Torissa toimivia vehkeitä on myyty alkaen 65€ ja Ebayssa alkaen noin 100€ posteineen. Jälkimmäisessä epäkuntoiset ovat menneet kaupaksi alkaen 40€. Nämä siis myös uudempia sukupolvia. Aika halvalla on laitteita liikkeellä. Itse ainakin yllätyin vähän. Siksi olenkin harkinnut, että ehkä minun kannattaisi vaihtaa laitteen sisään vaan suoraan jonkun uudemman sukupolven vehkeen osat... tai ostaa vaan uusi keitin.
Minkälaista hintaa olit ajatellut? Vanhan korjaaminen alkuperäisillä osilla sinänsä kiinnostaa näin ihan periaatteenkin vuoksi. Myös noutaisin ennemmin läheltä kuin lähetyttäisin toiselta puolelta Eurooppaa.
Kirjattu

tmk

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: O: Francis Francis! X1 varaosia
« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2018, 10:53:08 ap »

Moi!
Miten olisi vaikka 35 euroa, niin pysytään noissa varaosahinnoissa  :). Ja tosiaan saat siihen ekstrakahvan jauhetulle kahville, yhden ja kahden kupin sihdeillä. Ostin kahvan aikanaan reissun päältä Milanosta, kun kahvinapit alkoi kyllästyttää.
Kirjattu

MartK

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: O: Francis Francis! X1 varaosia
« Vastaus #4 : Toukokuu 31, 2018, 12:23:40 ip »

Kuulostaa oikein hyvältä ja kierrätyshenkiseltä hinnalta :)

Kiva saada tuo kahva jauhetulle kahville. Sain koneen mukana jonkin verran noita nappeja, mutta kotioloissa tykkään käyttää itse jauhettua. Ne rituaalit tuoksuineen kun ovat aika iso osa nautintoa.

Lähetän sinulle yksityisviestillä yhteystietoni niin sovitaan sitten tarkemmin noutamisesta!
Kirjattu

MartK

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: O: Francis Francis! X1 varaosia [OSTETTU]
« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2018, 22:29:52 ip »

Tänään pääsin nauttimaan toimivalla laitteella keitettyä aamukahvia :) Terolta saatu keitin oli ehjempi ja hyvän näköinen, joten päädyin korjaaman sen. Perusteellinen putsaus ja lämmitysvastuksen vaihtaminen riittivät.
Kirjattu