Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Hyvänmakuinen kasviperäinen kahvimaito?  (Luettu 3227 kertaa)

Café au lait

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 34
Hyvänmakuinen kasviperäinen kahvimaito?
« : Helmikuu 21, 2018, 14:26:48 ip »

Ònko antaa vinkkejä hyvistä kahvimaidoista? Nyt haen erityisesti hyvää makua, mutta toki koostumuskin kiinnostaa :)

Erityisesti kiinnostaa ei-lehmän maidot, joita on nykyään maitohyllyt väärällään. En haluaisi kaikkia lähteä kokeilemaan, kun olen ymmärtänyt, että suuri osa on kauheaa kuraa kahvin kanssa. Täällä on varmaan ihmisillä suosikkeja, joista voisin kokeilut aloittaa. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Kirjattu

Alphie0

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Hyvänmakuinen kasviperäinen kahvimaito?
« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2018, 17:51:10 ip »

Onko tarkoitus tehdä cappuccinoja tai latteja vai suodatinkahvin sekaan? Joka tapauksessa mun suositus ois Oatlyn iKaffe. Mukavan rasvainen koostumukseltaan. Menee ruokajuomana myös hyvin.
Kirjattu

Café au lait

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 34
Vs: Hyvänmakuinen kasviperäinen kahvimaito?
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2018, 09:23:18 ap »

Tarkoituksena on arkisin heittää ihan suodatinkahvin sekaan, mutta välillä tehdä latteja. Koostumuksessa kiinnostaa oikeastaan enemmän se, että ei mene kökkäreiseksi/muuten kummalliseski suodatinkahvin seassa, jos ei aina lämmitä. Vaahtoutuminen myös lattemaidoksi on plussaa :)

Mutta kiitos vinkistä, kokeilen alkuun tuota iKaffea!
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Hyvänmakuinen kasviperäinen kahvimaito?
« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2018, 14:32:31 ip »

Ääni myös Oatly iKaffelle, vaikka itse käytänkin mainoa hyvin harvoin. Plussaa säilyvyydestä läpimässä.

http://www.oatly.com/products/finland/ikaffe-3/
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..