Kuvittelin että käsin menisi enemmän aikaa.
Se niin riippuu myllyistä. Toki joku esim. EK43, Sette, jne. töräyttää 18g:n satsin sekunneissa, mutta taas joku toinen ammattikäyttöönkin tarkoitettu mylly jauhaa saman määrän papujen kovuudesta riippuen vaikkapa 25 sekunnissa. Käsimyllyjen etuna moniin (ei tietenkään kaikkiin) sähkömyllyihin on se, että käsimyllyistä tulee hyvin pitkälle ulos sama määrä kuin mitä sinne on laitettu. Vanhaa kahvia ei tarvitse heittää pois, koska se ei ole jäänyt väljähtymään myllyn sisälle.
Suuren maailman foorumeilla on keskusteltu jauhamisen nopeudesta ja jos jotain näkemystä on päässyt vallalle, niin ehkäpä enemmänkin se, että hitaammat kierrosnopeudet tuottavat paremman jauhatuksen. Näistä asioista tuskin lopullista sanaa tullaan sanomaan ihan lähiaikoina, jos koskaan.
Jos taas mietitään kahvijauheen siirtämistä filtterikoppaan, niin ero käsimyllyn (riippuu toki myllystä) ja sähkömyllyn (riippuu toki myllystä) välillä voi olla parinkymmenen sekunnin luokkaa. Sillä ei ole merkitystä.
Itse olen todennut, että hyvät käsimyllyt (esim. Pharos -kippis!-

ja Lido) tuottavat varsin ilmavaa ja kuohkeaa, paakutonta jauhatusta. Samaa ei voi sanoa lähellekään kaikista - varsinkaan samanhintaisista - säkömyllyistä. Niiden kanssa saattaa joutua turvautumaan esim. ns. weissaustekniikkaan, joka sekin vie aikaa.
Käsin jauhaminen voi tottakai jossain vaiheessa alkaa kylllästyttää - se on vähän luonne-/fysiikkakysymys, mutta samalla rahalla ei saa vastaavan tasoista sähkömyllyä kuin millä saa huippuluokan käsimyllyn. Käsimyllyissä itse arvostan myös sitä, että jos niitä käsittelee oikein (ei tiputtele lattialle eikä paisko seinille), niin niissä on aika vähän hajoavia osia. Kulumista toki voi olla, mutta varaosien vaihto on yleensä tehty helpoksi (pl. ainakin Aergrind, jonka kokonaan avaamista valmistaja ei suosittele).
Lisäksi käsimylly on oivallinen kapistus sähkökatkon yllättäessä, jos myös retkikeitin (ja vaikkapa Aeropress tai joku openboiler-espressomasiina) löytyy huushollista.