Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta  (Luettu 4199 kertaa)

Hammond

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« : Lokakuu 09, 2017, 13:33:11 ip »

Ostin kyseisen koneen juuri ja olen sitä nyt puhdistellut ja testaillut.

Kaikki näyttää muuten toimivan, mutta kun virran laittaa päälle niin vastus lämpenee ehkä vähän aikaa
 ja sitten tulee error koodi: "boiler overpressure E1". (kattilassa ei kuitenkaan ole pihaustakaan painetta)
Ulkomaisilla keskustelupalstoilla sanottiin vian olevan CTN- anturissa ja että uusi anturi pitäisi jotenkin kalibroida keittimeen.

Onko vika CTN anturissa vai jossain muussa?
ja miten kalibrointi tapahtuu?
Kirjattu

timpppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #1 : Lokakuu 12, 2017, 21:22:35 ip »

Tuo varsin massiivinen laite! :)

Suosittelen soittamaan primulator nimiseen firmaan. - http://www.primulator.fi  Heillä on Faeman edustus suomessa. Itse olen saanut harrastelijana hyvää palvelua tuolta ja varaosien saanti on myös ok, joskaan ei edullista.

Onko laite kytkettynä 3~ liitäntään??


 - timppa



Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjattu

Hammond

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2017, 11:04:07 ap »

Kiitoksia vinkistä.. :)
On 3-vaihe, muistaakseni 5-7kw.
Juu.. on aika isolaitos, mutta kun halvalla sai niin ostin projektiksi :)
ajattelin pikkuhiljaa putsailla ja laittaa kuntoon. Ulkomailla osien hinnat näyttää olevan kohtuullisen edullisia ja sieltä varmaan tulee tilattua.
mutta ntc -anturin kalibrointi pitää varmaan antaa huoltoliikkeelle kun sitä ei ilmeisesti pysty kotikonstein tekemään. siihen tarvitaan joku "magneetin" näköinen  avain millä päässee jotenkin softaa ihmettelemään ja ehkä myös jokin näyttöpääte..(?) sellaisen avaimen olen löytänyt vain yhdessä paikassa myynnissä ja maksoi 160£..
Eilen laitoin pumpun osiksi, kun painetta oli 1-2bar.. youtubesta katselin että pitäisi olla 9-11bar.
 Kone on ollut 2 viikkoa ja oikeastaan ekaa kertaa espressokonetta tutkiskelen.. mutta aika simppeliä tekniikkaa muuten mutta piirikortit (missä vaan laitteessa) vaikeuttaa asioita.
Kirjattu

timpppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #3 : Lokakuu 14, 2017, 10:28:05 ap »

http://www.eevad.com on toinen mesta mistä olen osia tilannut. Pumpussa on säätöruuvi siinä pohjalla mistä painetta voidaan säätää.

Pitääkö se pumppu ja/tai moottori ääntä? Ja onko paine tasainen kun kattoo sitä painemittaria? Pumput on kohtuu kalliita ja niitä ei oikeen voi korjata.

Suosittelen hommaamaan vaikka primulatorin kautta kaikki o-renkaat mitä koneeseen saa ja uusimaan ne. Heiltä saa myös elintarvikevaseliinia mitä kannattaa käyttää.

Jos viitsit niin laita myös kuvia masiinasta. :)

Oletko muuten tehnyt perus kalkinpoistoa tuolle vielä? Ite olen tehny homman siten että 10L ämpäriin liemet ja ämpäriin erillinen pumppu jolla kehitetään paine. Se koneen imupuolelle kiinni. Boilerin yläosassa on johto joka on käytännössä pkntavahti. Piuha irti niin saat ajettua boilerin täyteen ja myös gruppojen kautta lientä läpi.

Toinen vaihtoehto tietty purkaa kaikki ja upottaa isompaan saaviin jossa kalkinpoistoainetta. Tässä on vaan iso riski että jokin paikka alkaa vuotamaan ja kasauksessa pitää katsoa kiristys tarkkaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjattu

Hammond

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #4 : Lokakuu 15, 2017, 12:13:10 ip »

Faema e91 Diplomat
Kirjattu

Hammond

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #5 : Lokakuu 15, 2017, 13:22:22 ip »

Eevadista olen kanssa katsellut osia.. ihan edullnen muihin paikkoihin verrattuna.
Pumppu hieman helisee ja taitaa olla tiensä päässä, mutta sain pumppuun kokoamisen jälkeen 6 baaria, kun ennen oli 1-2. Vaikka en tehnyt muuta kuin purku ja kasaus...  no lamellit käänsin (kuitenkin pyöree reuna kehälle päin) kun välitappi oli kuluttanut jäljet lamelleihin. Ajattelin että tulee ainakin sadasosa millejä tiiviimpi. Saa nyt ainakin remontin ajaksi vielä kelvata.

Kalkinpoiston tein heti ensimmäiseksi.
Laitoin sitruunhappoa heti ensimmäiseksi ja annoin olla niin kauan kuin kohinaa kuului eli noin kaksi päivää ja sitten tyhjensin pohjapropun kautta ja sama uusiksi mutta vain 1vrk ajan.
Onko haittaa vaikka sitruunahappo on esim 2vrk boilerissa, vai pitääkö juuri niin tehdä?
ja tuosta tuli mieleen, kahvojen pohjien kuluneet kromipinnat, onko haittaa kun on pelkkää messinkiä jäljellä?
Kirjattu

timpppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #6 : Joulukuu 17, 2017, 09:13:26 ap »

Moro

Onko projekti edennyt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjattu

Hammond

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: löytyykö teknistä tietoa Faema E91 diplomat -masiinasta
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2017, 14:16:33 ip »

Juu, kahvia oon jo valmistullut. Vastuksen laipassa on pieni vuoto ja se pitää ottaa vielä auki.
Kirjattu