Joona puhuu kyllä asiaa, siinä että heti espressoharrastelun alkuun ei kannata alkaa paahtaa itse, vaikka siinä teoriassa jokusen euron säästäisikin. Käytännössä ne eurot todennäköisimmin valuisivat viemäristä juomakelvottoman kahvin myötä. Sitä voinee verrata persus edellä rasvattuun lipputankoon kiipeämiseen.

Niinkuin kerroin , minulla ei mitään hajua kahvimerkeistä /laaduista, elikkä se on vaan opeteltava, Mutta eiköhän se siitä,,

Keitin on pienikokoinen thermoblock, joten siltä on odotettavissa uuttolämpötilan epävakaisuutta. Espresson uuttamisessa tasainen lämpötila on merkittävä seikka. Sikäli entistä suuremmalla syyllä suosittelen aloittamaan vähintäänkin keskitummista ja jopa hitusen siitä tummemmista paahdoista, koska tummemmat paahdot ovat yleensä vähän anteeksiantavampia uuttovirheille.
Oletan, että keittimessä on ns. paineistettu filtteri, joka tekee valmiiksi jauhetun markettikahvin käyttämisestä mahdollista. Markettikahveja en mitenkään erityisemmin suosittele, mutta ne eivät tässä tapauksessa ole pois suljettu mahdollisuus. Sieltä voi yrittää hyllystä etsiä mahdollisimman tuoretta paahtoa (usein niissä on vain parasta ennen -päiväys, joka on lähinnä huonoa huumoria) ja mennä sen mukaan. Itse ostin kerran pakon edessä Pauligin Espressoa papuina kuukauden vanhana paahtona. Ei ollut kyllä mitenkään minun juttuni, mutta tutuille se tuntui maitokahveina kelpaavan.
Myllyn hankittuaan on sitten mahdollista kokeilla, miten ihastuttavasti tuore kahvi eroaa valmiiksi jauhetusta ja joskus kuukausia sitten paahdetusta. Paineistettu filtteri ei vaadi myllyltä ns. espressokelpoista jauhatusta, vaan esim. Wilfan myllyllä (alle 100€:n sähkömylly) päässee kohtuullisiin lopputuloksiin.
Yleensä nipotan aika paljon noista thermoblokeista ja paineistetuista filttereistä, mutta tässä tapauksessa täytyy ymmärtää myös realiteetit ja nähdä asian positiiviset puolet.
Tuoreita papuja (alle 1kk paahdosta - tässäkin vähän joustan periaatteistani

) käytettäessä on täysin mahdollista saada aikaiseksi parempia espressoja kuin esimerkiksi sattumanvaraisesti valitussa italialaisessa kuppilassa - ranskalaisesta nyt puhumattakaan.
Jos on enemmänkin maitokahvien juoja, niin sekin tasoittaa pikkuvirheitä.
Jotkut foorumilaiset ovat tilanneet Rave Coffeesta papuja. Siellä on ainakin selkeäsanaisesti kerrottu paahtoaste ja usein houkuttelevia tarjouksia:
https://ravecoffee.co.ukUlkomailta kannattaa tietysti tilata vähän enemmän kuin pari pussukkaa kerrallaan. Suosittelen siinä tapauksessa lukemaan foorumilta myös kahvin pakastamisesta.
Jotkut kotimaiset paahtimot (ainakin Turun kahvipaahtimo ja Kaffe Obscura) toimittavat kahvit
ilmaiseksi EDIT:
postikuluitta 
, kun tilaa tarpeeksi kerrallaan.
Edit:Kannattaa melkein kysellä sähköpostilla/puhelimitse, mitä papua paahtimot suosittelisivat keittimellesi. Muuten saatat helposti tilata turhan kinkkisiä papuja. En ainakaan suosittele aloittamaan afrikkalaisilla pavuilla.