Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Handground mylly  (Luettu 3485 kertaa)

JarzaS

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 75
Handground mylly
« : Toukokuu 27, 2017, 21:11:41 ip »

Enpä kovin paljoa tästä handground myllystä löytänyt täältä foorumilta.
Tuolta nettisivulta lukien ihan pätevän oloinen laite mutta kuinka on tuo jauhamistulos espressolle. tuolla ohjeessa sanotaan että käännä ykköseen. Kaikkiaan säätöasteikolla on 15 pykälää. Onko tuo siis riittävän hieno espressoon ja onko tuo yksi pykälä siinä Rriittävää hienosäätöä.  Kokemuksia laitteesta espressokäytössä?
Kirjattu
Eureka Mignon, Rancilio Silvia PID, aeropress + Hario Skerton

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Handground mylly
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2017, 21:53:01 ip »

Enpä kovin paljoa tästä handground myllystä löytänyt täältä foorumilta.
Tuolta nettisivulta lukien ihan pätevän oloinen laite mutta kuinka on tuo jauhamistulos espressolle. tuolla ohjeessa sanotaan että käännä ykköseen. Kaikkiaan säätöasteikolla on 15 pykälää. Onko tuo siis riittävän hieno espressoon ja onko tuo yksi pykälä siinä Rriittävää hienosäätöä.  Kokemuksia laitteesta espressokäytössä?

Tuosta myllystä en oikeasti mitän tiedä, mutta tuo tarkkuus on joka tapaukessa liian epätarkka espressoon. Ainakin käytännössä todella hankala, kun espressossa se tarkka säätö on kyllä erittäin käytännöllistä.

Lisäksi saattaa olla tuossa "espressolla" tarkoitetaan mutteripannujauhatusta, joka on kyllä sopivaa "painekahvaespressokoneeseen", mutta ei riittävän hienoa aitoon espressokoneeseen.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

JarzaS

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 75
Vs: Handground mylly
« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2017, 22:35:18 ip »

Kiitos, tätä vähän arvelinkin
Kirjattu
Eureka Mignon, Rancilio Silvia PID, aeropress + Hario Skerton

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Handground mylly
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2017, 07:21:29 ap »

Kiitos, tätä vähän arvelinkin
Yhden omistajan tiedän, hänkin sai tuon startupin kautta. Itse mietin myöhemmin ostoa, mutta ainakin silloin olisi ollut, jommin kummin, joko ei Eurooppaan tai kovat postit.

Ap:n kaveriksi olisin haaveillut.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

JarzaS

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 75
Vs: Handground mylly
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2017, 13:01:03 ip »

Yhden omistajan tiedän, hänkin sai tuon startupin kautta. Itse mietin myöhemmin ostoa, mutta ainakin silloin olisi ollut, jommin kummin, joko ei Eurooppaan tai kovat postit.

Ap:n kaveriksi olisin haaveillut.
Voishan toi olla kiva veneessä/mökillä aeropressin kaveriksi :)
Tossa yksi käytettynä myynnissä.
sähkömyllyyn taidan kuitenkin päätyä ja tällä hetkellä pinokkio kiinnostaa. Siitäkin saa sanoa sanottavansa
Kirjattu
Eureka Mignon, Rancilio Silvia PID, aeropress + Hario Skerton

lattelassi

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
  • Latte,bica,French press,filter coffee — all good!
    • My home page: lassijkallio.wixsite.com/creativegull
Vs: Handground mylly
« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2017, 16:40:47 ip »

Onko täällä kellään tätä Handground-myllyä? Hankin itse juuri sellaisen ja nyt ilmeni probleema, kun tuli purettua se osiin, mikä siis kyllä on ihan mahdollista tälle tehdä. Mutta jokatapauksessa sen takaisin kokoamiseen tarvitsisin vähän jelppiä.

Ongelma on siinä kun siinä on näitä tiivisterenkaita (washer), niitä saa lisättyäkin myllyyn hienosäätöä varten. Ne tulevat tuon kuvassani olevan metallijutskan oikeammanpuoleiseen osaan. Mutta siinä oli valmiina nämä kaksi kuvassa olevaa pientä rengasta (kuvassa ohuempi vasemmanpuoleinen on tiivisterengas, mitä tulee myllyn mukana 2 kappaletta hienosäätöä varten). Ongelma: Minulta vahingossa irtosi nämä, enkä huomannut että kumpi näistä tulee metallijutskan sisemmälle puolelle.

Osaako joku kertoa minulle että kumpi siis tulee sisemmälle puolelle, tuo ohuempi washer vai tuo paksumpi kovempaa muovia oleva?

Voi olla ihan pääteltävissäkin oleva juttu, jos sattuu tällaisista jutuista tietämään, mutta itse olen niin tyhmä etten tiedä.

Tässä myös linkki videoon jossa selitetään tämä juttu kokoamista myöten perusteellisesti. Näitä kahta osaa, jotka siinä oli valmiina ei kuitenkaan videossa oteta pois ja jäi itse videon katsoessani ainakin arvailujen varaan kumpi on sisempänä.

https://www.youtube.com/watch?v=PwIYWtrfMEc

Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla

Kirjattu
I thoroughly enjoy coffee — but when it comes to the art of coffee making, I'm just a greenhorn. Also, coffee fuels my creative mind.

lattelassi

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
  • Latte,bica,French press,filter coffee — all good!
    • My home page: lassijkallio.wixsite.com/creativegull
Vs: Handground mylly
« Vastaus #6 : Marraskuu 26, 2017, 18:49:20 ip »

Kysyin asiaan liittyen toisen henkilön mielipidettä. Hänelläkään ei ole mitään suhdetta kyseiseen myllyyn, mutta ehkä parempi maalaisjärki kuin minulla. Päädyin laittamaan paksumman kovamuovisen rinkulan sisemmäs ja tiivisterenkaan (vai onko se prikka?) ulommas, mihin niitä hienosäätäessä lisääkin laitettaisiin. Washer myös meni siihen kiinni tiukemmin, eli maalaisjärjellä ajatellen se myös pitäisi sitä paksumpaa rinkulaa paikallaan, se kun ei ollut niin tiukka. Toivottavasti meni oikein, muuten sain mielestäni sen hyvin ja oikein kasattua kokoon. Käytössähän sen sitten näkee, että toimiiko se niinkuin kuuluu. Vai hajoaako käsiin...

Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla
Kirjattu
I thoroughly enjoy coffee — but when it comes to the art of coffee making, I'm just a greenhorn. Also, coffee fuels my creative mind.

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Handground mylly
« Vastaus #7 : Marraskuu 26, 2017, 18:53:21 ip »

Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

lattelassi

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
  • Latte,bica,French press,filter coffee — all good!
    • My home page: lassijkallio.wixsite.com/creativegull
Vs: Handground mylly
« Vastaus #8 : Marraskuu 26, 2017, 19:02:46 ip »

Eikä noista viodeoistakaan ole iloa?

http://support.handground.com/article/47-how-do-i-install-the-calibration-washers
Tuolla on juuri se linkkaamani video, eikä siinä oteta niitä kahta valmiina ollutta rinkulaa pois tai näytetä kummin päin ne ovat.

Uskon nyt kuitenkin että laitoin ne ihan oikein ja olen tyytyväinen. Ainakin niin kauan kuin myllyni hajoaa... ;)

Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla
Kirjattu
I thoroughly enjoy coffee — but when it comes to the art of coffee making, I'm just a greenhorn. Also, coffee fuels my creative mind.